Kleine Beursfeiten

Waarom was Paypal 2 jaar geleden zo hard beginnen zakken?

1) Algemene vermindering in e-commerce na de COVID periode toen dat booming business was; typisch een sector waar Paypal zeer populair is

2) Ebay dat overschakelde op een eigen payment systeem zodat daar bijna geen Paypal meer gebruikt werd

3) Toenemende concurrentie van Apple Pay, Google Pay en anderen

4) Algemene trend dat Fintech stocks de laatste 2 jaar serieus dalen zonder op het eerste zicht duidelijke reden voor zover ik weet, al ben ik absoluut geen expert - behalve punt 1 dat een algemeen gegeven is, blijkbaar liggen die stocks nu minder in de markt?

5) Recent lagere marges "dan verwacht" en afname in het aantal actieve accounts zorgden voor extra koersdalingen in augustus 2023

Nu dat het beursjaar gedaan is, nog eens de YTD posten.

GCh8c9lWoAEm4mG

Heel wat beter dan vorig jaar natuurlijk.

GCh957sWAAAsw-_

Zo goed als afgelopen- ytd van 13,5% - echter wel vermelden dat er doorheen het jaar best wat cash is geïnjecteerd in portefeuille. Geen fantastisch resultaat maar het is wat het is.

Ik eindig hier op 77% in 2023.

Dik jaar voor mij want begin dit jaar had ik een pak extra cash toegevoegd vanuit vastgoed verkoop.
De gains dit jaar zijn 2x de grootte van mijn portfolio vorig jaar. :)

+31.20% hier.

Portfolio eindigt ~11.7 p/e, al is het nog afwachten voor Q4 natuurlijk.
Net income groei zal hoog in de 20% eindigen voor 2023.

Volgend jaar hopelijk minstens even goeie fundamentals groei. Verwachting is toch fcf net working capital adjusted >+50% in 2024.

GCjD4Gua8AAitux

In 2024 meer productie uit Brazilië, Guyana, wellicht ook nog meer uit USA.
Komt er ook nog bij, Namibië, waar men vermoed evenveel olie te hebben gevonden als Guyana.
En Argentinië waar men nutteloze regulering zal verwijderen om ook pakken meer te kunnen investeren en pompen.

Terug
Bovenaan