Kleine Beursfeiten

Niet alleen OXY doet het dit jaar minder goed dan big tech, de rest van de S&P500 ook.

Screenshot-2023-11-29-at-05.58.34-1701235138-1536x862.png
Ook voor een deel regression to the mean, pick any 7 en kans op extremen zal veel groter zijn dan pick any 493.

Deze post bleef mij bij.

Ik ga een stukje NVDA afromen en kijk naar o.a. Monday, Toast en Coupang. Ik zie nog wel wat potentie in Monday want ik denk dat zij de AI-hoek nog wel flink kunnen verdermelken. Ze zijn bezig met een rally die al even bezig is maar ik zie hen ook niet fel dalen in de nabije toekomst. Leuk product, goede buzz words en hype is nog niet in full swing volgens mij.

Kan wel zijn dat ik de helft 'moet' liquideren over 5-6 maanden. Misschien dat ik in dat geval beter op Toast inzet voor korte termijn gains al zie ik de zaken liefst steeds op lange/onbepaalde termijn.
Monday is nog steeds relatief interessant gewaardeerd in vgl met andere saas met dezelfde groei en fcf marges + overall kwaliteit van de business, maar zou ook niet te veel chasen... Ze hebben er sinds oktober een serieuze run op zitten. Lange termijn blijven ze interessant natuurlijk.

Toast laatste dagen/weken ook wel wat gestegen, maar qua waardering , zoals je zelf aangeeft, nu wat interessanter dan Monday... Al is Toast geen oure SaaS natuurlijk met fintech- en hardwarecomponent ook nog.

Hier even weggeweest door drukte (werk & bouw van onze eigen woning), maar wel nog blijven meelezen.
Het jaar toch nog positief kunnen afsluiten hier, ondanks huge failure eerder dit jaar (zie post BAC call options vlak voor regional bank failures).
Dit mede dankzij enkele tips van het forum.
Shout-out to:
@JanusDR & @Wartan voor RBI tip!
@cege voor Illumina tip!

Thanks guys en prettige feesten! ;)

Oh jee wat een drama daar bij Argen-x.

Tweede klap in korte tijd, en dit is een serieuze
'Patiënten kregen in de studie ofwel ons medicijn of een placebo, beiden in combinatie met een heel lage dosis steroïden.'

'Wat blijkt? Die lage dosis steroïden, zelfs maar de helft of een derde van de normale dosis, heeft al een groot effect op de verbetering van patiënten. Waardoor er nog maar weinig marge overbleef voor Vyvgart. Dat had niemand verwacht, ook niet de experten in dit veld. Steroïden zijn voor deze ziekte dus werkzamer dan tot nu toe werd gedacht. Dat is groot nieuws voor de patiëntencommunity, maar een magere troost voor ons.’

Hups...all-in op producenten van dat soort steroïden :D

Ondertussen ook ATH, ware het niet voor mijn C calls die een paar weken te vroeg afliepen was dit een fantastisch jaar geweest.

Zo sterk in gepositioneerd dan? Opties zou ik toch een beetje conservatief sizen zonder duidelijke catalyst info zoals Janus zegt.
Dat gezegd zijnde zit ik wel met een 15% positie in aug '24 JOE calls. :scream:

Ook enkele 'missers' gehad dit jaar zoals MANU calls, het blijft een top jaar voor mij.
Mijn grootste fout was mijn UBS winst direct uit te geven, 2 maandjes wachten en ik had serieuze koopjes kunnen doen.

Mijn 2023 awards:

Persoonlijke winner van het jaar: Illumina (perfect de bodem gepakt)

Persoonlijke verliezer van het jaar: Sentinel One (Paniek na slechte earnings)

Grootste persoonlijke gemiste kans van het jaar: Microsoft (Ik zit al sinds 2020 in Microsoft professioneel, maar blijf ze maar niet kopen)

Mijn beste dit jaar is BLDR, met +150% of zo.
Ook goed deed mijn bankaandeel Nubank, meer dan +100%.
En ook mijn olieaandeel Petrobras deed het goed, meer dan +100% met dividenden erbij.

Banken en olie toch niet altijd slecht.

Ook mijn Buffett aandelen deden het goed dit jaar.
Nubank meer dan +100%
StoneCo +80% ofzo.
Buffett heeft nog goeie dingen zitten.

Slechtste RICK en KWS, beiden ongeveer -40%

Volgend jaar zou goed moeten zijn. Stevige groei in fundamentals verwacht.

Laatst bewerkt:
Mijn beste dit jaar is BLDR, met +150% of zo.
Ook goed deed mijn bankaandeel Nubank, meer dan +100%.
En ook mijn olieaandeel Petrobras deed het goed, meer dan +100% met dividenden erbij.

Banken en olie toch niet altijd slecht.

Slechtste RICK en KWS, beiden ongeveer -40%

Volgend jaar zou goed moeten zijn. Stevige groei in fundamentals verwacht.
Mooie cijfers, hopelijk de toppers een groot deel van je pf

Terug
Bovenaan