Kleine Beursfeiten

16 Top picks voor 2024 van KBC Securities:
  1. ABN Amro
  2. Ackermans & Van Haaren
  3. Arcadis
  4. Bekaert
  5. D'Ieteren
  6. Heineken
  7. Shurgard
  8. Sofina
  9. Solvay
  10. TKH Group
  11. UCB
  12. Care Property Invest
  13. EVS
  14. Gimv
  15. IBA
  16. Vandevelde
(in 2023 deden de KBC top picks het beter dan de BEL20 maar beduidend slechter dan AEX of EuroStoxx 50)

Die lijst is ook al 5y voor meer dan de helft hetzelfde.

Ackermans, bekaert, dieteren, sofina, solvay, ucb, evs, gimv, iba, vandevelde zitten daar al forever in zo los uit mijn hoofd herinnerend. (ik kan ze voor evs en vandevelde wel geen ongelijk geven)

Ik ben een simpele mens.

Ik had UBS gekocht zonder grote analyse, maar puur op "UBS zal een goeie deal krijgen anders is Zwitserland zijn banken kwijt" gecombineerd met "de hele wereld is aan het bleten en denkt dat alles in de prut gaat".

Ik was blij dat Janus de analyse gedaan had en hetzelfde uitkwam.

Ik ga wel blindelings volgen voor de uitstap, mijn verkoop order ligt klaar. Firma dankt u voor de 50% rit (hopelijk gaat het nog de deur uit voor het nu de dieperik in dondert)

Ik heb mijn order ingetrokken gisteren. Blijven gaan, geen hoogtevrees ! Choochoo.

Leuke rit vandaag in de Illumina trein. Janus staat ook zelfs bijna groen.

Solvay in absolute waarde momenteel mijn 3de grootste winner van het jaar na Fcnca en Ubs.

Een Belgisch aandeel dan nog...
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Niet komende maanden specifiek maar de banken noteren relatief goedkoop sinds het faillisement van SVB begin dit jaar. Daarnaast hebben enkele banken klappen gekregen toen de rentes omhoog gingen vanwege hun hoge bond portfolio (zoals BAC), als de rentes nu zakken, dan verkleinen die niet-gerealiseerde verliezen op hun boeken ook.

Niet alleen OXY doet het dit jaar minder goed dan big tech, de rest van de S&P500 ook.

Screenshot-2023-11-29-at-05.58.34-1701235138-1536x862.png

Ik koop eventueel bij als het naar 22$ gaat. GAK 30$, kleine positie.
Momenteel last van een post-Covid hangover, maar Pfizer blijft Pfizer. Die komen zeker terug. Mooie pipeline en met Seagen nu een sterk verhaal in oncologie. Ik mik op een relatief snelle rebound richting mid-30s tegen eind volgend jaar. Kan ook versneld gebeuren als ze de CEO (terecht) buitensmijten.

Terug
Bovenaan