Kleine Beursfeiten

Ik heb zscaler is bekeken:

Schulden: 1,210,545
FCF: 462,723
Marktwaarde: 31.187B

Ik noem dat niet beleggen, ik noem dat gokken.
Ik zie een bedrijf dat op 5 jaar tijd van 200 miljoen omzet naar 2 miljard omzet is gegaan. Met duidelijk improving margins in een heel grote TAM.
Snowflake heeft vergelijkbare metrics en daar zit Buffet in. Is Buffet dan ook een gokker?
Uw hele thesis rond OXY is een macrogok op olie ( een slechte gok als ik het zo zie) dat olie aan 80 dollar gaat staan.
En dan zeggen dat Zscaler gokken is, beetje serieus blijven he.

Ik zie een bedrijf dat op 5 jaar tijd van 200 miljoen omzet naar 2 miljard omzet is gegaan. Met duidelijk improving margins in een heel grote TAM.
Snowflake heeft vergelijkbare metrics en daar zit Buffet in. Is Buffet dan ook een gokker?
Uw hele thesis rond OXY is een macrogok op olie ( een slechte gok als ik het zo zie) dat olie aan 80 dollar gaat staan.
Brt snapt geen bal van het business model en concept van operating leverage, weinig zin om daar nog verdere discussie mee aan te gaan.

(Ik ga hier niet beweren dat ZS goedkoop is nu, stevige waardering maar niets gokken aan).

Heeft Pfizer iets in de pijplijn wat het verlies van patenten van 2025-2030 compenseert en rekening houdende dat de gains van vaccins al lang factored in zijn nu?

Er is 0,0 permante winst van Covid. Ze zitten met een infra oversupply in Puurs en ze hebben niks om het te vullen.

Eigenlijk een zak geld van 20mrd gevonden, 0 recurrente profit.

Ik woon niet ver van de fabriek in Puurs. Ze hebben ongeveer elke lap gras in de buurt in parking omgetoverd en heel de site volgebouwd de voorbije 2-3y. Hopelijk gebruiken ze dat beetje zinvol...

31B marktwaarde voor een fcf van nog geen 500M....gaan ze serieus moeten blijven groeien om dat te verantwoorden.

Niet echt een macrogok op olie: onderwaardering omwille van schulden die op termijn worden afgebouwd met fcf (zelfs met olie @ 60$)
Moest ik chevron kopen dan zou ik gokken op hogere olieprijzen. En olie zal structureel komende jaren boven 60$ blijven tenzij een covidje ofzo...

@JanusDR tiens tiens...
Pelosi haar man is middelmatige hedge fund manager die exact belegt zoals Lulplayer, gewoon big tech.
Dus als Nasdaq > S&P500, dan verslaat hij inderdaad de index.
Broek zakt af van verbazing.

Dat insider trading 'bewijs' werd al slechts 3 keer ontkracht in dit topic het afgelopen jaar.
Maar who cares bewijs in deze social media zevertijden nietwaar.

Laatst bewerkt:
Die carbon capture, was dat niet een van de grote selling points van Oxy?

Vandaag op de voorpagina van de vrt:

Carbon-zero olie: ik denk het niet. Als dat niet kan, welke impact heeft dat dan op de waarde van oliebedrijven?
In uw artikel van de vrt staat dat VANDAAG carbon capture slechts 0,01 miljoen ton co2 uit de lucht plukt, dus dat het verwaarloosbaar is.

Dat ontkent toch niemand...?
Dat is zoals zeggen in 2008 dat zonne-energie waardeloos is, want op dat tijdstip stond het voor 0,1% van de energievoorziening.

De carbon capture plannen van de eerste 2 plants van Oxy zijn 1 miljoen ton co2 per jaar.

Het staat overigens nog niet vast of dit zal werken als oplossing.
Maar het IPCC zélf (niet echt olie industrie vrienden) vindt alvast dat het bij de klimaatoplossingen hoort.

Laatst bewerkt:
Het is niet de beste periode voor @JanusDR zijn portefeuille de laatste dagen
1. Negeer velen hun rendementen hier, want ze kunnen ze in vele gevallen nog niet eens juist berekenen (zie Lulplayer zijn rendementsberekening op zijn optie. Zelfs op de kermis is dat een beetje schaamtelijk.) of vergeten ze dat ze er elk jaar cash bijpompen, of vergeten ze enkele missers hier of daar (selectief geheugen).

2. Oxy is *checks notes* 7% naar beneden van de hier aangeraden aankoopprijs van 60.

Zeven.
ZEVEN.

Ik stel voor dat degenen die hun pampertje volkakken na een crash van zowaar 7%, en daarop het forum bevuilen alsof iedereen hier al zijn geld onherroepelijk kwijt is, of geen paar jaartjes willen wachten voor tientallen % rendement, dit voorbeeld volgen om wat beurskloten te kweken:

kicked-kicking.gif

1. Negeer velen hun rendementen hier, want ze kunnen ze in vele gevallen nog niet eens juist berekenen (zie Lulplayer zijn rendementsberekening op zijn optie. Zelfs op de kermis is dat een beetje schaamtelijk.) of vergeten ze dat ze er elk jaar cash bijpompen, of vergeten ze enkele missers hier of daar (selectief geheugen).

2. Oxy is *checks notes* 7% naar beneden van de hier aangeraden aankoopprijs van 60.

Zeven.
ZEVEN.

Ik stel voor dat degenen die hun pampertje volkakken na een crash van zowaar 7%, en daarop het forum bevuilen alsof iedereen hier al zijn geld onherroepelijk kwijt is, of geen paar jaartjes willen wachten voor tientallen % rendement, dit voorbeeld volgen om wat beurskloten te kweken:

kicked-kicking.gif
Wat denk je van de OXY overname?

Er is 0,0 permante winst van Covid. Ze zitten met een infra oversupply in Puurs en ze hebben niks om het te vullen.

Eigenlijk een zak geld van 20mrd gevonden, 0 recurrente profit.

Ik woon niet ver van de fabriek in Puurs. Ze hebben ongeveer elke lap gras in de buurt in parking omgetoverd en heel de site volgebouwd de voorbije 2-3y. Hopelijk gebruiken ze dat beetje zinvol...
Ik zie een RSV vaccin in phase 3, maar daar krijg ik niet meteen een stramme kabouter van. Itt obesitas behandelingen...

Zeer benieuwd naar @JanusDR zijn zienswijze.
m.b.t. Oxy overname:

Op het eerste zicht geen fan van, zeker niet omdat ze aandelen uitgeven aan de huidige prijs en er het komende 1,5 jaar geen meer kunnen buybacken.

Wat Vicky zegt "levert direct 1B cashflow op voor aandeelhouders" is klassieke CEO bullshit, want of het voordelig is voor aandeelhouders hangt af van wat het alternatief was.
En dat is buybacken aan lage prijzen.
Tenzij die overname >10-15% rendement oplevert.

Ze is wel naar Omaha geweest om het te bespreken, en daar zijn 2 mogelijkheden:
1. Dat was om financing te bespreken.
2. Om Buffett zijn fiat te krijgen.

Bij 1. : Buffett heeft ze misschien overtuigd om zeer weinig aandelen uit te geven. (slechts 10% van de overnameprijs. Chevron/Exxon overnames waren 100% aandelen)
Of hij wilde niet financen omdat hij niet akkoord was.

Bij 2.: Dat gaan we de komende dagen/weken zien.
De overname verklaart immers waarom Buffett abrupt stopte nadat hij recent bijkocht tot 63, terwijl het daar nu >10% onder staat.
Nu weten we waarom: hij kreeg insider info over een nakende overname dus kon niet meer kopen.

Vanaf deze week mag Buffett terug Oxy kopen.
Dan zouden we de 13D/G bij de SEC in de komende dagen/weken moeten zien verschijnen, want Oxy staat <60.
Dat zou betekenen dat hij cijfers gezien heeft van de overname die tonen dat het inderdaad rendabeler was om die m&a te doen ipv te buybacken.
En dat Oxy dus een koopje is.
In het andere geval: Buffett is niet akkoord of heeft zijn mening veranderd over longterm olie supply/demand.

Laatst bewerkt:
Pelosi haar man is middelmatige hedge fund manager die exact belegt zoals Lulplayer, gewoon big tech.
Dus als Nasdaq > S&P500, dan verslaat hij inderdaad de index.
Broek zakt af van verbazing.

Dat insider trading 'bewijs' werd slechts 3 keer ontkracht in dit topic.
Maar who cares bewijs in deze social media zevertijden nietwaar.

Enfin, ge gelooft nu toch zelf niet dat dat brave schaapjes zijn die insider info niet gaan gebruiken? We spreken hier over de grootste opportunisten van de US want anders zouden ze uberhaupt niet tot in congress geraken.

Uit artikel:

In some instances, members of congress have bought into companies just days before their prices have boomed, earning them tens of thousands of dollars

Verbied dan toch traden op de beurs door congress members en hun families en de insinuaties zullen verdwijnen. Maar guess what, dat gaat niet gebeuren om evidente redenen.

En shoutout naar @Wartan voor Solvay, want na Raiffeissen hebben we voor de tweede keer op korte tijd hetzelfde gekocht.
(yes, ik weet het, ik meld het after the fact. Maar Janus bannen kost geld :biglaugh:)

Stond na de splitsing te koop aan minder dan 20. (mijn aankoopprijs is 21)
Dat is 4,5x de forward free cashflow, met een dividendrendement van meer dan 11%.
Cashflow die by the way in een cyclische put zit. (normaal gezien is het hoge P/FCF in een recessie bij cyclische bedrijven)

Kwantitatieve easy binnenkopper.
In de BEL-20 voor de neus dan nog, zeldzaam.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan