Kleine Beursfeiten

Waarom dan heel de tijd het OXY gebash? Enkel Janus was hier zo vurig aan het verdedigen.

Kunnen we dan aub stoppen met om de 2 posts OXY en big tech geneuzel te hebben ? Ik kom niet naar hier om telkens 3 blz over en weer gebash te lezen.

Thanks

Deal

Maar dan ook geen gezeik/gestoef meer over je corporate stocks.

ATKR risico's zouden moeten meevallen.
Er zal wat normalisatie zijn tegenover de overearning van post-covid supply chain problemen.
Dus marges komen terug wat omlaag, en winst stagneert misschien tot licht achteruit komende jaar.
Maar daar tegenover hebt ge ook een zeer sterk bedrijf, zeer goeie bedrijfscultuur, en een enorme stimulus voor onshoring/nearshoring, investeringen in infrastructuur, groene-energie die blijft groeien.
Waarom niet WIRE ipv Atkr?

Waarom dan heel de tijd het OXY gebash? Enkel Janus was hier zo vurig aan het verdedigen.

Kunnen we dan aub stoppen met om de 2 posts OXY en big tech geneuzel te hebben ? Ik kom niet naar hier om telkens 3 blz over en weer gebash te lezen.

Thanks
Een slowchat voor het beurskanaal dringt zich op! Ik doop hem “slowchart” 😌

Bijgekocht vandaag?
yes - order is uitgevoerd, GAK verlaagd naar 1.82. Er wordt verkocht, aan laag volume - zonder nieuws - behalve dan light gewijzigde rentevooruitzichten. Maar PTSB zit proportioneel hoog in fixed-rate mortgages, dus fairly rente-ongevoelig (behalve voor new loans uiteraard). Er lijkt wel niet echt een "houvast" te zijn qua prijszetting voor de bodem. Ik zou het liever zien stijgen natuurlijk, want mijn cash voorraad is uiteraard niet onuitputtelijk. Earnings in Feb '24.

pff volledig geïnvesteerd dus geen cash om andere zaken aan te kopen :cry2:

en de gezamenlijke rekening mag ik ook niet plunderen daarvoor :unsure:

ATKR heeft een betere business cultuur.
WIRE hangt meer vast aan koper (commodity) prijzen.

Maar ook WIRE is zeer goed.
Ik ben in geen van beide geïnvesteerd, maar hoe verklaar je dat argument: "een betere business cultuur".
Hun hoofdkwartier is in Harvey, Illinois, USA.

Ken je iemand dat in de sector zit dan ofzo? Of hoe moet ik dat zien.

PFE letterlijk al een jaar naar beneden, precies een zwarte piste

Old and slow farma die chance gehad heeft met Covid. Nu terug naar de orde van de dag.

Je moet het maar doen. In covid tijden het meest rendabele farma programma ooit erdoor krijgen. Om dan 2y later de ene miljarden afboeking na de andere te doen omdat je dacht dat we allemaal 19x gevaccineerd gingen worden....

Ik werk in een gelijkaardig bedrijf. Onze peak koers was tijdens covid, sindsdien ook pwapwapwa. Als je 1.5y na covid peak met nieuwe Covid programma's afkomt en ze halverwege project na 6mnd moet in de vuilbak kieperen (wie had dat nu kunnen denken...), begin je je toch vragen te stellen bij speed of execution bij die hoge piefen.

pff volledig geïnvesteerd dus geen cash om andere zaken aan te kopen :cry2:

en de gezamenlijke rekening mag ik ook niet plunderen daarvoor :unsure:

Gewoon niet zeggen. Ik heb discretionair beheer van de gemeenschappelijke spaarcenten. Af en toe wat winst afromen om een reisje te betalen en de vragen verdwijnen als sneeuw voor de zon :laugh:

Ik ben in geen van beide geïnvesteerd, maar hoe verklaar je dat argument: "een betere business cultuur".
Hun hoofdkwartier is in Harvey, Illinois, USA.

Ken je iemand dat in de sector zit dan ofzo? Of hoe moet ik dat zien.
Ze hebben een urgentie en sterk ROI gefocuste cultuur.
Imo is de urgentiecultuur het belangrijkste.

Betekent dat het een bedrijf is dat minder in slaap valt dan de meeste bedrijven.
Ze zoeken constant naar optimalisatie, ook als zaken goed gaan.

Daaruit ziet ge dan ook dat ze zeer goeie ROIC hebben, en succesvolle m&a track record.

Aan het twijfelen om een kleine positie in 7C Solarparken AG (HRPK.DE) te kopen voor de lange termijn.

Opereren zelf met weinig personeel en in principe zijn het lange termijn cash cows wat ze uitpompen zo lang er zonlicht is. Zelf bouwen ze niets, ze laten het bouwen en baten het dan uit. Zij hebben de ingenieurs die het systeem uitwerken/uittekenen en hebben dan een klein onderhoudsteam. Ze proberen snel in te spelen op defecten/rendementsverliezen om zo hun investering optimaal te laten renderen. Ze zoeken een bedrijf met een groot dak of ongebruikte terreinen en proberen dan een pachtovereenkomst/opstalrecht af te spreken en leggen dan alles vol. Dit jaar iets 'minder' vergeleken met het vorige door de gedaalde energieprijzen en minder zonlicht, maar toch nog rooskleurig.

In essentie Belgisch bedrijf maar zijn begonnen in Duitsland. Harken dit jaar wss +70mil EBITDA binnen. Solide cashpositie, schulden in toom, solide groeiende omzet en netto blijft er elk jaar ook meer over. Veel assets in handen.

Fin verslag 2023 (let op : self published)
Inv call

Naar verluid groot deel van de aandelen in handen van retail investeerders. Zijn van plan om 6M EUR aan buybacks te doen tegen Feb 2024. Geen bekende CEO die een bepaalde track record kan voorleggen, dus onbekende vooruitzichten mbt competenties als er grote groei volgt.

Een 10-bagger zal het niet zijn, maar het kan wel stabiele groei hebben. Volgt deels de energieprijs én het zonlicht dus hedge tegen inflatie én opwarming van de aarde. Note : vanaf 45 graden zouden zonnepanelen naar de klote gaan dus niet té lang houden.

Ikzelf ga nog niets kopen, ik ken de markt en de concurrentie onvoldoende. Het staat wel op mijn radar, ik vind het businessmodel interessant.

Wanneer heeft telenet vast gestaan? Als je inging op het bod, ja nogal logisch dan. Maar je kon ook op de markt verkoop voor 3 cent minder of ze niet laten blokkeren en uitgerookt worden aan dezelfde prijs.
Trading is toch meerdere dagen halted geweest alvorens de aankondiging?

Terug
Bovenaan