Kleine Beursfeiten

I agree

Sommigen hebben gewoon een zwakke maag en kunnen niet veel verdragen en zitten te miepen over een percentje links of rechts. Het is altijd de vraag over welke bedragen dat dan gaat. Ik ken er genoeg van mijn leeftijd die op feestjes of BBQs of op het werk bezig zijn over "ik ben alles kwijt" of "het is x2". En als je dan doorvraagt, gaat dat op een vermogen van paar 100k over een positie van 500 of 1000 euro. Wel ja, proficiat. :laugh: Supergoed gedaan. Mega risico genomen met je kleingeld en een half procent vermogen gewonnen.

Mijn corporate bonus stock is hier op 1y >xx k harde dinero's gezakt (meer dan een netto jaarloon) om dan een paand geleden randomly weer te beginnen stijgen en ondertussen al de helft terug goedgemaakt. Geen seconde slaap voor gelaten hoor.

Moraal van het verhaal, ik moet niet lachen met Oxy dat gezakt is, want wat de meesten hier belegd hebben is toch peanuts en kleingeld.

:thinking:

Gewaagde redenering, maar wrs wel juist.

Moraal van het verhaal, ik moet niet lachen met Oxy dat gezakt is, want wat de meesten hier belegd hebben is toch peanuts en kleingeld.

:thinking:

Gewaagde redenering, maar wrs wel juist.
Moraal van het verhaal, als je hier maar bent om anderen af te zeiken en uit te lachen zonder ook maar iets anders bij te dragen rot je beter op.

Laatst bewerkt:
Solvay 🧐

Ik ben te dom om te verstaan waarom beide zo veel stijgen. Tot zover efficiente markten met transparante prijzen.
dividend alleen al maakt het optisch aantrekkelijk. De mijne zijn ondertussen buiten. Het grote opwaarts potentieel is ondertussen alweer uit. Had nu ook niet gedacht dat het zo snel ging gaan. Wil me graag als goede huisvader gedragen, maar zo gaat het moeilijk :rolleyes:

Moraal van het verhaal, als je hier maar bent om anderen af te zeiken en uit te lachen zonder ook maar iets anders bij te dragen rot je beter op.

Letterlijk het enige dat ik gedaan heb in 2023

- Shitposten over Oxy
- Stoefen over Big tech

Resultaat 2023

Waarde Oxy = Big shit
Waarde Big tech = Big value

Mijn broek valt af 🤷‍♂️

Haha, net form 4 uit van Berkshire bij de SEC.

Den dikken heeft na dit nieuws op hetzelfde moment bijgekocht als mij, tussen 62 en 63.

Lulplayer, hou u dan klaar voor de tango hé binnenkort 🥳

Ondertussen zit ik trouwens nog altijd te wachten op mijn tango.

Of is 2 maand later nog niet "binnenkort" :thinking:

(n)

I agree

Sommigen hebben gewoon een zwakke maag en kunnen niet veel verdragen en zitten te miepen over een percentje links of rechts. Het is altijd de vraag over welke bedragen dat dan gaat. Ik ken er genoeg van mijn leeftijd die op feestjes of BBQs of op het werk bezig zijn over "ik ben alles kwijt" of "het is x2". En als je dan doorvraagt, gaat dat op een vermogen van paar 100k over een positie van 500 of 1000 euro. Wel ja, proficiat. :laugh: Supergoed gedaan. Mega risico genomen met je kleingeld en een half procent vermogen gewonnen.

Mijn corporate bonus stock is hier op 1y >xx k harde dinero's gezakt (meer dan een netto jaarloon) om dan een paand geleden randomly weer te beginnen stijgen en ondertussen al de helft terug goedgemaakt. Geen seconde slaap voor gelaten hoor.
Goch, dat is natuurlijk voor iedereen verschillend gezien iedereen wel een ander oordeel heeft over kleingeld.
I agree

Goch Cege, ik denk dat je toch teveel uw eigen visie van kleingeld doortrekt. Wat voor u peanuts is zal voor een ander big money zijn. En zeker in het geval van corporate stock snap ik wel dat mensen zich daar zorgen over maken gezien dit niet altijd een vrije keuze is wanneer je dit krijgt/verkoopt. Maar wel akkoord dat wanneer je op de beurs aanwezig bent je gewoon moet kunnen omgaan met schommelingen.

Ik bespeur enige vorm van leedvermaak, maar bon - fair is fair: een confrontatie met de feiten is terecht maar ik zou voorstellen er niet te lang over door te drammen gezien het uiteindelijk de sfeer wat onderuit haalt en bovendien drempelverhogend werkt om überhaupt nog iets te posten. Zo eens een vermelding terloops aangevuld met een reëel verlies (los van het feit of er al dan nog winst is) t.o.v. een eerdere koers is al confronterend genoeg denk ik. Uiteindelijk wil iedereen gewoon winst maken - en heeft iedereen zijn goede en slechte aankopen.

Voor hetzelfde geld kost een vast olie volgend jaar 125 USD en stemmen ze wetten om AI strikt aan banden te leggen en krijgen we hier net het omgekeerde verhaal.

Getekend een belegger die Colruyt verkocht heeft ergens rond 25 € - daarmee is dat ook de blunder van 2023, die draait hier zomaar even een YTD van +85%, heeft geen noemenswaardige schulden, bezit een veelvoud aan vastgoed dat met een gigantische onderwaardering in de boeken staat, is niet weg te denken uit het landschap en makkelijk op te volgen, heeft een oersimpel businessmodel en is niet afhankelijk van toekomstige groeicijfers ... en toch lijkt haast niemand hier op het forum een deftige aankoop te hebben gedaan ... toont alleen maar aan dat het blijkbaar toch niet zo eenvoudig is zeker.

Getekend een belegger die Colruyt verkocht heeft ergens rond 25 € - daarmee is dat ook de blunder van 2023, die draait hier zomaar even een YTD van +85%, heeft geen noemenswaardige schulden, bezit een veelvoud aan vastgoed dat met een gigantische onderwaardering in de boeken staat, is niet weg te denken uit het landschap en makkelijk op te volgen, heeft een oersimpel businessmodel en is niet afhankelijk van toekomstige groeicijfers ... en toch lijkt haast niemand hier op het forum een deftige aankoop te hebben gedaan ... toont alleen maar aan dat het blijkbaar toch niet zo eenvoudig is zeker.
Alternatief? IWDA.

Ik bespeur enige vorm van leedvermaak, maar bon - fair is fair: een confrontatie met de feiten is terecht maar ik zou voorstellen er niet te lang over door te drammen gezien het uiteindelijk de sfeer wat onderuit haalt en bovendien drempelverhogend werkt om überhaupt nog iets te posten. Zo eens een vermelding terloops aangevuld met een reëel verlies (los van het feit of er al dan nog winst is) t.o.v. een eerdere koers is al confronterend genoeg denk ik. Uiteindelijk wil iedereen gewoon winst maken - en heeft iedereen zijn goede en slechte aankopen.

Voor hetzelfde geld kost een vast olie volgend jaar 125 USD en stemmen ze wetten om AI strikt aan banden te leggen en krijgen we hier net het omgekeerde verhaal.

Ik denk dat veel mensen hier gewoon niet meer posten over bepaalde aandelen of gewoon tout court omdat er toch een bepaalde richting is waarbij het altijd uitgaat als het gaat over een bepaald type aandelen. Wat gewoon erg jammer is want hoe meer meningen en visies hoe meer je kan leren natuurlijk. Ook daarom is het jammer dat je hier bitter weinig verkeerde keuzes leest en de reden achter die keuzes, die zijn nog het leerrijkst van allemaal natuurlijk. Maar waarschijnlijk zal het wel zijn omdat iedereen hier nooit de verkeerde aandelen selecteert :sarcastic:

Ik heb Colruyt. Enkel jammer genoeg gekocht aan 44.51, dus hun steile klim dit jaar is enkel beperken van het verlies voor mij.
Tis wel maar een spielerei positie van 1K, geopend uit nostalgie. Mijn vader en grootvader werkten daar, en ik had als kind via mijn pa ook wat aandelen Colruyt. Gekocht aan 18 000 frank per aandeel. Das wel al wat aandelensplitsingen geleden en heb die positie begin jaren 2000 gesloten.

- Shitposten over Oxy
- Stoefen over Big tech

Resultaat 2023

Waarde Oxy = Big shit

Mijn broek valt af 🤷‍♂️

Als je Janus will bashen, moet je Janus bashen. Niet om de 2 posts liggen lullen over Oxy en Big Tech. Janus is gebanned, dus wachten op een reactie van hem kan lang duren.

Moet ik hier ook elke 2 posts komen vertellen "ah ik heb 15y geleden CFE gekocht aan 35 en 2y later met de winst een appartement gekocht" of "ik heb galapagos x20" of "Twist x10 op een jaar". Nee, dat is het verleden en interessant naar de toekomst toe.

Side note, je big tech gedoe is ook maar optisch want ploef naar beneden einde van 2022 en dan in 2023 naar boven, volgens mij was de dip zelfs 6 jan 2023 of zo. Dan is het niet moeilijk om 'een goed 2023 te hebben'. Elke IWDA belegger heeft met 0 effort ook zijn 20-25% meegepikt aangezien dat de helft de big 7 is. Maar staan we zoveel hoger dan de piek van 2022? Ik dacht het niet.

Dus ja, 2023 was goed voor big tech, volgend op een kutjaar voor big tech in 2022. Je hebt ongetwijfeld perfect getimed.

Tenzij ze vast staan, kijk naar Telenet destijds.

Wanneer heeft telenet vast gestaan? Als je inging op het bod, ja nogal logisch dan. Maar je kon ook op de markt verkoop voor 3 cent minder of ze niet laten blokkeren en uitgerookt worden aan dezelfde prijs.

Ik heb ooit Google verkocht in 2012 of zo nadat het x2 was. Oops, we all make mistakes.

- Shitposten over Oxy
- Stoefen over Big tech

Resultaat 2023

Waarde Oxy = Big shit

Mijn broek valt af 🤷‍♂️

Ben jij een dubbel-account van Janus? Ik zou denken dat die laatste zin ondertussen al getrademarkt was door hem :p

- Shitposten over Oxy
- Stoefen over Big tech

Resultaat 2023

Waarde Oxy = Big shit

Mijn broek valt af 🤷‍♂️

Ben jij een dubbel-account van Janus? Ik zou denken dat die laatste zin ondertussen al getrademarkt was door hem :p

Ik heb ooit Google verkocht in 2012 of zo nadat het x2 was. Oops, we all make mistakes.

Een vergissing maar ook weer niet want x2 is een super rendement. Niemand kan inschatten wanneer het een goed moment is om te verkopen.
Heb ik ook al vaker gedaan, met winst verkocht en dan zien dat dat aandeel blijft stijgen. Nu probeer ik buiten wat korte termijn "gokjes" meer te beleggen in buy and hold (en vooral ETF's voor buy and hold), we zullen binnen 10 jaar zien of dat een betere tactiek was :)

Hier op 24 oktober Qcom buiten gegooid. Ik had mij laten vangen om shit artikels te lezen en had gaandeweg mijn vertrouwen verloren in het aandeel. Een reminder dat ge eigenlijk best van al uw eigen gevoel volgt ipv bevestiging te zoeken.

Terug
Bovenaan