Kleine Beursfeiten

Contextbinder zou er meer aan gehad hebben indien je geschreven had dat passief beleggen voor hem beter geschikt is. Daar draait het om. Slechts voor 5-10% is actief beleggen meer geschikt omdat ze voldoende kennis hebben.
Practice what you preach. Je hebt zelf sinds 2009 op de beurs "gespeeld". Van mij mag @contextbinder met zijn centjes doen wat hij wil, ik ben zijn mama niet maar ik ga zeker niet aanzien hoe iemand die vol zit van de bullshit opeens zijn levenswijsheden gaat prediken en gaat vertellen wat je nu eens echt moet doen. Om het in @Nesjamag zijn woorden te zeggen: in heb het niet voor guru's. Iedereen is vrij om fouten te maken en te leren. En als een rendement van 11 procent gehaald is spreek ik nog helemaal niet van fouten want dan haal je nog een rendement waar de grote meerderheid van de bevolking een puntje kan aan zuigen.

Wel ik duw uw neus dan ook eens op het feit dat uw staatsbon de facto een slechte belegging is.

De staatsbon is momenteel wel een betere belegging dan jou Oxy aandelen.
Het slechtste aandeel van heel je portefueille. :ROFLMAO:

Op 4 augustus 3%
Prijs is dan 63,52
Dus gekocht aan +/- 61,67
vandaag op 56.6

Huidig rendement Oxy: -8%
Huidig rendement staatsbon = 0%

Waarom zou ik daar niet blij mee zijn,
ING zit op +20 procent in 4 maand tijd
UBS +4.9 heb ik ook nog maar sinds @JanusDR dit aanbeveelde
Tesb iets meer dan 20 in een jaar of 3
NESTE: momenteel maar 17 procent meer had ik beter verkocht in 2021
QCOM: begin deze week een 20 procent, nog een kleine 10 over eind deze week
SBMO een 6.3 procent sinds begin dit jaar
8TRA had ik 28 procent op gehaald, mijn inleg er terug uit gehaald en nu met de resterende aandelen zit ik op 31 procent
OXY zal een 3 procent zijn maar heb ik ook nog maar een kleine maand.

Practice what you preach. Je hebt zelf sinds 2009 op de beurs "gespeeld". Van mij mag @contextbinder met zijn centjes doen wat hij wil, ik ben zijn mama niet maar ik ga zeker niet aanzien hoe iemand die vol zit van de bullshit opeens zijn levenswijsheden gaat prediken en gaat vertellen wat je nu eens echt moet doen.
Tuurlijk mag hij doen wat hij wil. Zo mag ik ook zeggen dat hij volgens mij beter passief zou beleggen… Zelf had ik in het begin het geluk om in minder dan 2 jaar tijd van 12000€ 45000€ te maken, maar jammer genoeg liep het daarna minder waaruit ik veel geleerd heb.

Op 4 augustus 3%
Prijs is dan 63,52
vandaag op 56.6

Gezien mijn aandelen van oxy nog in mijn bezit zijn is mijn huidig rendement ook 0.

Paar dagen geleden

Dat zei je 2 jaar! geleden ook al, een paar maand geleden ook al, en nu weeral.
Koop gewoon die tech 🤷‍♂️

December 2021 !!! (nadien is big tech keihard gezakt en heb je dus big tech op een gouden plateautje aangeboden gekregen)

Januarie 2021

Tech staat lekker laag in 2022 wat doe jij

December 2022 🤦‍♂️

In februari 2023🤦‍♂️🤦‍♂️

in maart 2023🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

In mei 2023🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Op 5 januari 2023

Ergens in maart 2023

in april 2023

In november 2023

Begrijp je nu wat ik bedoel met opportuniteitskost ?

Je beseft dat tech super is, je weet dat je tech nodig hebt, tech zakt keihard en wat koop je "Oxy" een aandeel dat net hard gestegen was.🤦‍♂️

Koop nu toch eens gewoon die tech. :mad:
Ik heb nog niet gekeken wat MSFT de laatste twee-drie weken heeft gedaan. Maar als ik al niet balls deep er in zat zou dit opnieuw het eerste aandeel zijn dat ik zou kopen momenteel. Top bedrijf, dominant in de sector, nog steeds groeipotentieel, op de AI-trein en top management. Ideaal spaarpotje voor zo ver aandelen dat kunnen zijn. Als dat ooit eens een daling heeft zonder enige relatie aan gewijzigde fundamentals koop ik gewoon nog wat bij.

🫣. Dus over een jaar als ik 2,81% van de staatsbon heb, heb je nog steeds 0, of heb je dan geen aandelen meer, of hoe moet ik dat zien 🤔?
Lezen is moeilijk. Als ik volgend jaar de aandelen van oxy nog in mijn bezit heb blijft het rendement 0 + het eventuele dividend .

Hold your horses, zeker niet de bedoeling om een hetze te creëren, bovendien denk ik niet dat iemand gebaat is bij het welles/nietes spelletje. De kritiek van o.a. @Lulplayer apprecieer ik ten zeerste - er hoort wat tech te zitten in een redelijke portefeuille met wat spreiding.

Het is ook niet heel duidelijk of een etf beter had geweest, soms beter/soms slechter - maar met dit jaar erbij zal er wel een richting gegeven zijn.

Ik probeer hier en daar wat op te pikken en bij te leren hier, dat is uiteindelijk toch een stukje de bedoeling.

Voor wie kickt op slechte rendementen: ik heb er eentje van -92%, nu kan iedereen zich goed voelen want slechter is best een uitdaging.

Laatst bewerkt:
Hold your horses, zeker niet de bedoeling om een hetze te creëren, bovendien denk ik niet dat iemand gebaat is bij het welles/nietes spelletje. De kritiek van o.a. @Lulplayer apprecieer ik ten zeerste - er hoort wat tech te zitten in een redelijke portefeuille met wat spreiding.

Het is ook niet heel duidelijk of een etf beter had geweest, soms beter/soms slechter - maar met dit jaar erbij zal er wel een richting gegeven zijn.

Ik probeer hier en daar wat op te pikken en bij te leren hier, dat is uiteindelijk toch een stukje de bedoeling.

Voor wie kickt op slechte rendementen: ik heb er eentje van -92%, nu kan iedereen zich goed voelen want slechter is best een uitdaging.
Mag ik vragen hoe lang je ing als in je port hebt en wat je daar van verwacht?

Ik heb een - 97% 🫠

Gelukkig had ik toen als student weinig geld. Anders een zwaar trauma.

Heb btw ook ING 😎
Hebben we toch nog allemaal iets gemeen!

Of 93% met FCNCA.

Jezus jongens, er zijn altijd wel aandelen die beter presteren. Alsof er hier zoveel zijn die hun volledige vermogen zouden durven inzetten in 1 bepaalde etf of aandeel.
75% (exclusief vastgoed) in oxy.

Op 4 augustus 3%
Prijs is dan 63,52
vandaag op 56.6

Mijn Oxy rendement nog steeds +45% sinds eind 2021.
ETF S&P sinds eind 2021: status quo : nihil rendement.
Microsoft sinds eind 2021 : +10%
Edit: oxy sinds eind 2021 +80%. Heb nadien nog wat bijgekocht.

Oh pls indulge me en laat weten welkeentje -92% is :)

75% (exclusief vastgoed) in oxy.

Mijn Oxy rendement nog steeds +45% sinds eind 2021.
ETF S&P sinds eind 2021: status quo : nihil rendement.
Microsoft sinds eind 2021 : +10%
Edit: oxy sinds eind 2021 +80%. Heb nadien nog wat bijgekocht.
Jammer genoeg is OXY blijkbaar nog steeds 0 + dividend 😅🤔😉

Terug
Bovenaan