Kleine Beursfeiten

Paul D'Hoore geeft mij bv hetzelfde gevoel als de Oxy belegger.

Zo moet je dat zien.
Ik zie de vergelijking niet. Zeker niet gezien de timing van de tip en de huidige waarde. Soit, mij komt het anders over. Jammer dat je de weddenschap niet aandurfde. Dat zegt natuurlijk ook wel dat je zelf niet zeker bent in je voorspellingen.

Ik zie de vergelijking niet. Zeker niet gezien de timing van de tip en de huidige waarde. Soit, mij komt het anders over. Jammer dat je de weddenschap niet aandurfde. Dat zegt natuurlijk ook wel dat je zelf niet zeker bent in je voorspellingen.
Wie is wel “zeker” van zijn voorspellingen?

Ik denk bij Paul D'Hoore eerder aan een stuk fruit dat véél te lang in de fruitschaal is blijven liggen en dat niemand nog wil aanraken :biglaugh:
Vind zijn nieuwsbrief best wel ok, maar hij maakt zich vaak schuldig aan clickbait uitspraken om in de media te komen (wat natuurlijk groot deel van zijn merk/inkomsten is)

Zeer goeie kwalitatieve analyse. Aanvullend: minstens tot 2025 geen dividenden. Is ook een pluspunt voor deze play. Ik koop ook.

Voorlopig is PTSB nog geen winner. Gaat naar beneden zonder dat er nieuws is. Ter info; ik heb nieuw koopniveau op 1.55. Huidige GAK: 1.86. Ik blijf geduldig; bekijk het op 2-3 jaar.

Wie is wel “zeker” van zijn voorspellingen?
Niemand zal 100% zeker zijn uiteraard. Maar dan zou ik ook niet de grote man uithangen, dan wanneer iemand daarop inpikt met een weddenschap uw drol terugtrekken, om vervolgens weer de grote man uit te hangen wanneer het u toevallig eens goed uitkomt. Meestal ook met wat oneliners gevolgd door een emoticon. Terwijl het de voorspelling van Lulplayer totaal niet bevestigt of die van Janus ontkracht. Soit, maakt mij niet uit, maar zonder onderbouwing vind ik het maar het topic verzieken (imo om "persoonlijke" redenen).

Hij “uit” zich zeker, maar als je echt zeker zou zijn, zou je maximaal geld lenen om al je geld te beleggen. Ook zou je dan misschien best geen huis bezitten, en enkel huren, en met het vrijgekomen geld beleggen.

Janus heeft meermaals laten vallen dat hij inderdaad huurt.

Ja maar indien overname crownrock doorgaat dan komen er terug 12B schulden bij + x% interest ieder jaar aan Buffett...
Kan iemand mij uitleggen waarom een bedrijf aan miljarden schulden terugbetaalt om dan aan hoger % nieuwe schuld te gaan openen?
-Ofwel is dat helemaal niet de case
-Ofwel is dat wél de case, maar is er een goeie reden (gigantische opportuniteit om goeie deal crownrock aan te gaan en/of aan gunstige loan)
-Ofwel is dat wél de case en is het uit kortzichtigheid (schuld afbetalen en dan oei; we moeten nu crownrock overnemen om te kunnen blijven concurreren -> maar we hebben geen geld...dus overal gaan schooien voor extra financing)

Iemand die goeie inzichten heeft hieromtrent?

Voorlopig is PTSB nog geen winner. Gaat naar beneden zonder dat er nieuws is. Ter info; ik heb nieuw koopniveau op 1.55. Huidige GAK: 1.86. Ik blijf geduldig; bekijk het op 2-3 jaar.

Deze is voor mij ook geen korte termijn play, blijft dus in de portefeuille en kijk er voorlopig niet teveel naar. Inderdaad binnen jaar of 2 nog eens bekijken. Hou mij zeker op de hoogte indien jij iets oppikt dat case verandert :)

Concreet:

Oxy kopen in 2021 heeeel goede beslissing.
Oxy kopen in 2023 geen goede beslissing.

Ik geloof niet dat Oxy de komende jaren een index gaat kloppen. Het vet is van de soep. 🤷‍♂️

Mijn doel is inderdaad de index kloppen, anders koop ik mij wel een tracker.

Zowel door timing als stock picking.
Nog wat Oxy bijgekocht aan 61.

De meeste zijn hier (net als jij) Oxy blijven aankopen in 2023 aan prijzen van 50+. En jij komt nu af met als argument "Oxy kopen aan 20 dollar was een goeie tip."

Klopt ook en heb ik nooit ontkend, maar jij hebt aan 61 gekocht niet 20 en de Oxy reclame is ver blijven doorgaan tot zelf bij 50+.

Moest je ook zelf ook aan 20 gekocht hebben is de kans ondertussen groot dat je totale Oxy belegging slechter presteert dan een tracker

Laatst bewerkt:
Ik vind het kinderachtig @Lulplayer , een investment thesis kan makkelijk 2-3 jaar nodig hebben alvorens de feitelijke waarde naar boven komt in de koers. Niemand kan voorspellen wat de koers komende 3-12 maanden gaat doen. Als iets echt ondergewaardeerd is zou dat op een termijn van 2-3 jaar wel naar boven moeten komen en dan kan de rekening worden gemaakt.

'Kritiek' kan terecht zijn als OXY over 1-2 jaar nog altijd rond de 60$ staat. Bovendien zit Janus er in van 20$ en is dat zelfs op 3 jaar een heel goed rendement geweest. Vanaf een bepaald vermogen moet je trouwens ook kijken naar de downside protection / margin of safety, dan kan een OXY met potentieel minder rendement interessanter zijn dan een hogere-risico investering waarbij je ook heel wat risico naar beneden hebt.

De meeste zijn hier (net als jij) Oxy blijven aankopen in 2023 aan prijzen van 50+. En jij komt nu af met als argument "Oxy kopen aan 20 dollar was een goeie tip."

Klopt ook en heb ik nooit ontkend, maar jij hebt aan 61 gekocht niet 20 en de Oxy reclame is ver blijven doorgaan tot zelf bij 50+.
Maar het is toch veel te vroeg om daar te over oordelen?

Moesten alle investeringen hier de index kloppen op minder dan 1 jaar, waren we allemaal stinkend rijk.

Moesten alle investeringen hier de index kloppen op minder dan 1 jaar, waren we allemaal stinkend rijk.

Kan best zijn, maar als Oxy steeg door de oorlogen dan werd er hier ook al gefeest en dan was het blijkbaar niet te vroeg om te oordelen.

Ik heb de indruk dat sommigen hier geloven dat de beurs magische rendementen geeft van 50 procent per jaar.

Moest je ook zelf ook aan 20 gekocht hebben is de kans ondertussen groot dat je totale Oxy belegging slechter presteert dan een tracker
Het gaat over uw manier van gelijk proberen te halen, niet over mijn persoonlijke Oxy situatie. Ik denk dat @Racing_Genk het goed verwoord.

Klopt niet hé -> ik ben bijvoorbeeld Janus gevolgd in de zomer van 2021 toen OXY nog 24 stond en zelfs nu nog na iets meer dan 2 jaar is mijn rendement daardoor nog steeds meer dan +100% ... ik weet niet welke trackers jij zoal hebt, maar trackers die beter doen op 2 jaar mag je mij wel eens doorsturen.

Terug
Bovenaan