Soit, het is duidelijk dat het om Janus draait voor Lulplayer, zoals ik al dacht en niet per se om Oxy.
Het draait wel om Oxy.
Staat letterlijk in mijn post.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Soit, het is duidelijk dat het om Janus draait voor Lulplayer, zoals ik al dacht en niet per se om Oxy.
Ouch! Uit nieuwsgierigheid, wat heeft er je rendement zo naar beneden getrokken?
De fundering van jouw posts zijn steeds drie smileys.,
en
En uiteraard ook 'mijn model'
Er staat nooit iets inhoudelijks.
Ik vind het raar dat het zo lang geduurd heeft dat er iemand jouw
Zijn valabele redeneringen, maar wat ik mis (en dus nog zoek) is een interpretatie van die (potentiele) crownrock overname.-Investering met grotere fcf op termijn dus meer rendement dan de af te betalen interest
-investering om groter te worden zodat ze niet goedkoop kunnen worden overgenomen
Is jouw model raadpleegbaar?Je beseft toch dat mijn model (kwantitieve analyse) gefundeerd is op dezelfde metrieken (ik gebruik er 40) dan in die uitgeschreven analyses (kwalitatieve analyses).
Enige verschil is dus letterlijk de manier van interpretatie. Menselijk vs Wiskundig en dat ik dus kijk of er wel daadwerkelijk een verband is.
Komt goed:BTI zwaar onderuit jammer genoeg
Ah ja, in de spirit van full disclosure, ik heb een positie van 10% in BTI genomen tijdens mijn ban.
Non-combustible groei verraste mij, en het aandeel is goedkoop.
Na al die jaren heb ik niet de indruk dat overheden wereldwijd er even negatief tegenover staan als tegenover sigaretten.
Dus je weet +- waar ze binnen 5 jaar staan, aangezien de decline van combustibles vrij voorspelbaar is.
Dan geeft dat een jaarlijks rendement van +-10-15% op 2-3 jaar, i'll take it.
Komt goed:
Die eerste 2 wel, maar zou me wel beperken tot zorgvastgoed, heb zelf Cofinimmo recent gekocht, en ga vermoedelijk nog wel bijkopen als ik cash extra heb.
En ondertussen Cofinimmo mijn grootste positie geworden, toch maar mooi +20% op korte tijdIk heb vandaag 60% van mijn OXY verkocht en Tomra in de plaats gekocht, ik zou het verschrikkelijk vinden als dat gedoe met statiegeld op plastiek ook naar hier komt, maar dan verdien ik er tenminste nog iets aan (en ik denk echt wel dat dat er in meer en meer Europese landen gaat komen)

Ik heb het eens opgezocht want ik was nu wel eens benieuwd, zit ik echt al zo lang op dit forum?Ik vind het kinderachtig @Lulplayer , een investment thesis kan makkelijk 2-3 jaar nodig hebben alvorens de feitelijke waarde naar boven komt in de koers. Niemand kan voorspellen wat de koers komende 3-12 maanden gaat doen. Als iets echt ondergewaardeerd is zou dat op een termijn van 2-3 jaar wel naar boven moeten komen en dan kan de rekening worden gemaakt.
'Kritiek' kan terecht zijn als OXY over 1-2 jaar nog altijd rond de 60$ staat. Bovendien zit Janus er in van 20$ en is dat zelfs op 3 jaar een heel goed rendement geweest. Vanaf een bepaald vermogen moet je trouwens ook kijken naar de downside protection / margin of safety, dan kan een OXY met potentieel minder rendement interessanter zijn dan een hogere-risico investering waarbij je ook heel wat risico naar beneden hebt.
Ik heb OXY in Juli 2021 gekocht op aanraden van Janus dus er moeten wel oudere posts geweest zijn -> bij zijn eerste keer als tip stond het lager dan 20 herinner ik me, dus dat moet H1 2021 zijn?Ik heb het eens opgezocht want ik was nu wel eens benieuwd, zit ik echt al zo lang op dit forum?
De oudste post van Janus mbt oxy die ik kon vinden met de search op het forum was van 5 oktober 2021: https://www.beyondgaming.be/threads/de-beurs.459/page-173#post-364545 , maar misschien zijn er nog oudere aangezien hij zelf oudere posts refereert? De search gaat alleszins niet verder dan dat.
Alleszins denk ik niet dat de grote massa hier in oxy heeft belegd voor 2022. Mbt de termijn van 1-2 jaar, we zien hier bv een post van Janus van 1 maart 2022 die voorspelt dat oxy binnen 1-2 jaar 100% zou doen: https://www.beyondgaming.be/threads/de-beurs.459/page-343#post-548686
Wat is er sindsdien gebeurd: op 1 maart 2022 stond oxy op 44$, dan is het in een week tijd omhooggeschoten naar 57$... en sindsdien staan we al bijna twee jaar (21 maanden) break-even, vandaag starten we op hetzelfde bedrag als in maart 2022. Binnen enkele weken zijn we januari 2024 he. Hoeveel mensen hebben hier in oxy belegd na maart 2022? Want sindsdien was het een nuloperatie. Dat mag toch ook wel gezegd worden.
BTI had hij toch redelijk snel na aankoop opniew gesloten.Komt goed:
Leverage weggedaan door de posities die (deels) op margin waren licht af te bouwen (ubs, oxy) of te verkopen (vitesse energy, bti).
Te dure en risicovolle margin met imploderend China en 30y UST richting 5%.
100% in aandelen lijkt mij genoeg, dat hoeft niet 160% te zijn![]()
Dat wil ik best geloven. Maar ik kan ook een model opstellen met 200 parameters.Je beseft toch dat mijn model (kwantitieve analyse) gefundeerd is op dezelfde metrieken (ik gebruik er 40) dan in die uitgeschreven analyses (kwalitatieve analyses).
Enige verschil is dus letterlijk de manier van interpretatie. Menselijk vs Wiskundig en dat ik dus kijk of er wel daadwerkelijk een verband is.
' kan je niet verwachten dat iemand je serieus gaat nemen. Zelfs al zou je Buffet 3.0 zijn. Er is niets uit jouw postgeschiedenis waaruit zou kunnen blijken dat je enige kennis ter zake hebt. Misschien heb je die; maar daar hebben wij gewoon het raden naar.

Ik ben niet meteen overtuigd. Is er nog zoveel te gainen in de markten waar ze nu al zitten? Huidige P/E is 63? En ik zie ze globaal niet meteen een Amazon/BABA verschalken. Wat is de differentiërende factor waardoor je er zoveel vertrouwen in hebt?
Als je posts altijd bestaan uit 'MSFT![]()
'

Dit moet je niet opnemen als persoonlijke aanval; maar ik denk dat velen je posts als vervuiling ervaren.