NemesisBE
Well-known member
Waren daar geen aandelen bij die hij begin 2022 had gekocht als aan te raden?De Bel20 staat -2,74%. Rap rap eens gekeken en er staan 5 Bel20 aandelen in de plus dit jaar.
Argen-X, Aperam, AB Inbev, Melexis en Solvay.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waren daar geen aandelen bij die hij begin 2022 had gekocht als aan te raden?De Bel20 staat -2,74%. Rap rap eens gekeken en er staan 5 Bel20 aandelen in de plus dit jaar.
Argen-X, Aperam, AB Inbev, Melexis en Solvay.

Deze situatie bedoel ik hiermee. Tegen eind van de maand zal er meer duidelijkheid zijn. Nu is het nog te vroeg voor definitief besluit. https://ibb.co/3mG0QcM1 handelsdag in december is uiteraard voldoende om de trend al te zien.
Yep, bijna een jaar geleden:
- betere inventory aan olievelden
- meer productiviteit uit dezelfde olievelden dan concurrenten
- via carbon capture :
--- meer co2 in de grond dan eruit komt aan olie.
Dus carbon-zero olie, de heilige graal om te kunnen verder doen met een maatschappelijke license to operate.
-- meer olie uit dezelfde grond (tot 18% ipv 10%)
HOUSTON — August 15, 2023 — Occidental (NYSE: OXY) today announced that a wholly owned subsidiary has entered into a definitive purchase agreement to acquire all the outstanding equity of Carbon Engineering Ltd. for total cash consideration of approximately $1.1 billion. [...]
“We expect the acquisition of Carbon Engineering to deliver our shareholders value through an improved drive for technology innovation and accelerated DAC cost reductions. The technology partnership also adds new revenue streams in the form of technology licensing and royalties. Importantly, the acquisition enables Occidental to catalyze broader development partnerships for DAC deployment in the most capital efficient and valuable way,” said Occidental President and CEO Vicki Hollub.
“We look forward to continuing our collaboration with the Carbon Engineering team, which has been a leader in pioneering and advancing DAC technology,” Hollub said. “Together, Occidental and Carbon Engineering can accelerate plans to globally deploy DAC technology at a climate-relevant scale and make DAC the preferred solution for businesses seeking to remove their hard-to-abate emissions.”
CO2 uit de lucht plukken met machines om klimaat te redden? Impact is voorlopig "verwaarloosbaar"
We moeten niet te veel rekenen op speciale technieken om actief CO₂ opnieuw uit de atmosfeer te gaan plukken. Ze zijn nog compleet ontoereikend om het klimaatprobleem te helpen oplossen. Dat blijkt uit het jaarlijkse "Global Carbon Budget"-rapport, een samenwerking van ruim 100 wetenschappers van over de hele wereld, inclusief onderzoekers van het Vlaams Instituut voor de Zee (VLIZ). Intussen is de kans reëel dat we binnen dit en 7 jaar de drempel van anderhalve graad opwarming structureel overschrijden.
1. Technieken om CO₂ opnieuw uit de atmosfeer te halen "verwaarloosbaar"
De innovatieve technieken om actief CO₂ weg te plukken dat al in de atmosfeer zit, noemen de onderzoekers "prematuur". Voor het eerst hebben de wetenschappers van Global Carbon Budget becijferd hoeveel die verschillende technieken kunnen weghalen. Het rapport noemt het cijfer "verwaarloosbaar".
Het gaat om 0,01 miljoen ton per jaar, een kwart van een miljoenste deel van de huidige jaarlijkse uitstoot die gecompenseerd zou kunnen worden. We spreken dan over het gebruik van chemische filters om CO₂ uit de lucht te filteren via de techniek van direct air capture and storage (DACCS). Climeworks in Zwitserland doet dat al langer. DACCS is goed voor 0,007 miljoen ton CO₂, is becijferd in de studie.
Onderzoekers in het rapport Global Carbon Budget
We moeten een oplossing vinden voor de al uitgestoten CO₂ die in de atmosfeer blijft hangen. Want die blijft door honderden tot duizenden jaren doorwerken en opwarming veroorzaken. "Vandaar dat er veel ideeën zijn en die halen ook vaak de pers. Maar dit is een reality check. Die oplossing is er nog niet", zegt Landschützer. De technieken kunnen nog lang niet op zo'n massale schaal worden ingezet als nodig zou zijn om het klimaatprobleem aan te pakken. Bovendien zijn ze duur, en moet het opgevangen CO₂ veilig worden vervoerd en opgeslagen in bijvoorbeeld ondergrondse lagen (denk aan lege olievelden onder zee). Het devies blijft dus: zo snel mogelijk de CO₂-uitstoot (drastisch) afbouwen.
Ze moeten gewoon stoppen met oorlog voerenDie carbon capture, was dat niet een van de grote selling points van Oxy? Ze pompen er alleszins genoeg geld in. https://www.oxy.com/news/news-relea...ture-technology-innovator-carbon-engineering/
Vandaag op de voorpagina van de vrt:
![]()
CO2 uit de lucht plukken met machines om klimaat te redden? Impact is voorlopig "verwaarloosbaar" | VRT NWS Nieuws
We moeten niet te veel rekenen op speciale technieken om actief CO₂ opnieuw uit de atmosfeer te gaan plukken. Ze zijn nog compleet ontoereikend om het klimaatprobleem te helpen oplossen. Dat blijkt uit het jaarlijkse "Global Carbon Budget"-rapport, een samenwerking van ruim 100 wetenschappers...www.vrt.be
Carbon-zero olie: ik denk het niet. Als dat niet kan, welke impact heeft dat dan op de waarde van oliebedrijven?
.Als dat Poetin niet gaat overtuigen om de oorlog te stoppen, dan weet ik het ook niet meer zeg.Ze moeten gewoon stoppen met oorlog voeren.
Oorlog in Oekraïne veroorzaakte 150 miljoen ton CO2-uitstoot, zeggen experts
De oorlog tussen Rusland en Oekraïne, die sinds 24 februari 2022 aan de gang is, heeft ongeveer 150 miljoen ton aan CO2-uitstoot veroorzaakt. Dat is meer dan de jaarlijkse uitstoot van een land als België, zegt Viktoria Kireyeva, de Oekraïense onderminister van Milieubescherming, maandag op de VN-klimaattop COP28 in Dubai.
Die carbon capture bij oxy dient om meer olie op te pompen: co2 gaat in de grond waar de olie wordt opgepompt. Meer olie is meer rendement.Die carbon capture, was dat niet een van de grote selling points van Oxy? Ze pompen er alleszins genoeg geld in. https://www.oxy.com/news/news-relea...ture-technology-innovator-carbon-engineering/
Vandaag op de voorpagina van de vrt:
![]()
CO2 uit de lucht plukken met machines om klimaat te redden? Impact is voorlopig "verwaarloosbaar" | VRT NWS Nieuws
We moeten niet te veel rekenen op speciale technieken om actief CO₂ opnieuw uit de atmosfeer te gaan plukken. Ze zijn nog compleet ontoereikend om het klimaatprobleem te helpen oplossen. Dat blijkt uit het jaarlijkse "Global Carbon Budget"-rapport, een samenwerking van ruim 100 wetenschappers...www.vrt.be
Carbon-zero olie: ik denk het niet. Als dat niet kan, welke impact heeft dat dan op de waarde van oliebedrijven?
Ik zou graag eens een tip van uw kant zien ipv andermans werk te bekritiseren o.b.v. huidige marktprijzen. Als jij komt met een FCNCA aan 1.000, een OXY aan 20, of een UBS aan 18, dan zullen uw kritische post eventueel wat waarde hebben. Tot dan, gelieve terug onder de IWDA steen te kruipen waar ge tot voor 2-3 maanden zat en we u niet hoorden.OXY met steeds meer korting te koop! Zijn jullie massaal aan’t kopen?

Ben niet aan’t bekritiseren. Vraag enkel of er massaal gekocht wordt nu het nog goedkoper wordt…Ik zou graag eens een tip van uw kant zien ipv andermans werk te bekritiseren o.b.v. huidige marktprijzen. Als jij komt met een FCNCA aan 1.000, een OXY aan 20, of een UBS aan 18, dan zullen uw kritische post eventueel wat waarde hebben. Tot dan, gelieve terug onder de IWDA steen te kruipen waar ge tot voor 2-3 maanden zat en we u niet hoorden.
Hetzelfde is ook nog altijd van toepassing op Lulplayer en zijn model.
Ik wacht nog even af tot buffett de strategie bevestigd. Alleen zal het dan waarschijnlijk te laat zijn om nog aan deze prijzen te kopen. In bijkopen is Janus altijd duidelijk geweest, neem uw tijd en wacht af op Buffett.Ben niet aan’t bekritiseren. Vraag enkel of er massaal gekocht wordt nu het nog goedkoper wordt…
En ja, IWDA doet momenteel aan outperforming t.o.v. een aantal topaandelen.
Ok. Heb zelf een beperkte positie. Potentieel kan hoog zijn, maar het risico blijft er ook. Ik wacht verder af.Ik wacht nog even af tot buffett de strategie bevestigd. Alleen zal het dan waarschijnlijk te laat zijn om nog aan deze prijzen te kopen. In bijkopen is Janus altijd duidelijk geweest, neem uw tijd en wacht af op Buffett.
OXY zelf staat terug onder 58 terwijl ze tov vorige keer dat ze er stonden, weer wat schulden hebben afgelost. Het is nu dus een betere deal.
Als OXY weer aan 20 staat zal ik komenIk zou graag eens een tip van uw kant zien ipv andermans werk te bekritiseren o.b.v. huidige marktprijzen. Als jij komt met een FCNCA aan 1.000, een OXY aan 20, of een UBS aan 18, dan zullen uw kritische post eventueel wat waarde hebben.
.Ja maar indien overname crownrock doorgaat dan komen er terug 12B schulden bij + x% interest ieder jaar aan Buffett...Ik wacht nog even af tot buffett de strategie bevestigd. Alleen zal het dan waarschijnlijk te laat zijn om nog aan deze prijzen te kopen. In bijkopen is Janus altijd duidelijk geweest, neem uw tijd en wacht af op Buffett.
OXY zelf staat terug onder 58 terwijl ze tov vorige keer dat ze er stonden, weer wat schulden hebben afgelost. Het is nu dus een betere deal.
EDIT: voor Lulplayer, uw model zat er vorige keer 50% langs, dus bullshit. Uw model is volgens u nu wel juist - volgens mij nog altijd puur toeval. Maar bewijs me gerust het tegendeel met een geleveragde all-in positie volgend uit uw model en waar ge winst op hebt![]()

Want?Maar ik wil dat niet bewijzen want hoe meer mensen Oxy kopen, hoe beter ik mij voel als belegger.![]()
Want?
Heeft Janus u eens te hard aangepakt of hoe moeten we dat zien?