Kleine Beursfeiten

Nu telenet door Liberty Global van de beurs is gehaald zijn overname-scenarios voor OBEL ook niet onmogelijk. In 2020 had Orange France al bod gedaan aan 22 EUR (=70% hoger dan huidige koers). Vandaag zelfs nog zie je dat ook Amerikaanse fondsen fixed netwerk van Telecom Italia kopen. Europese telecommarkt lijkt dus niet zo onaantrekkelijk.

OBEL aandeel geschorst. Benieuwd.

MFST, sequoia capital, ... die moeten toch allemaal razend geweest zijn, ze hadden nu de techparel, de AI frontloper in hun handen en dan worden de twee speerpunten buitengekegeld zonder dat ze van iets wisten.

Een van de geruchten is dat de coup tegen Sam Altman er gekomen is door de effective altruism beweging die strijdt voor ethisch verantwoorde AI.

Fear that AI could one day destroy humanity may have led to Sam Altman's (potentially brief) ouster from OpenAI
Voornamelijk is't die Rus (Ilya Sutskever) die aan't hoofd van de wetenschappelijke afdeling die voor de ethiek streed. Altman wou meer vooruit met de commerciële toepassingen.

Maar het feit dat Altman enkele dagen geleden over een breakthrough praatte & er dan die coup gebeurde. Die mannen (de board) zijn niet opeens gek geworden hé. Lijkt dat er grote onenigheid is over de visie en de aanpak.

Nethys gaat zijn aandelen in VOO omzetten naar Orange Belgium aandelen. Niet zo'n grote verrassing gezien dat in de eerder aangekondigde deal reeds beschreven stond.
Indeed, was vorige week al gekend. Maar benieuwd of dit een effect zal hebben op de waardering van de aandelen .

nog altijd geen idee waarom ze Monsanto destijds hebben gekocht

Mgmt die graag value destruction doet. Ik zie ze elke dag rondlopen bij ons :laugh:

Acquistion ABC voor x100M USD. Iederen goes, "uh, WTF". Dat is.... pricey...

2y later volledig afboeken of sluiten of verkopen.

2y later doen ze het opnieuw. Dan liggen ze buiten. Gaan ze naar ergens anders. Doen ze hetzelfde. Serial 'dealmakers' als LinkedIn tag.

Hoe die gasten er in slagen om telkens bij nieuwe bedrijven dezelfde streken uit te halen en ondertussen een paar miljoen per jaar in hun zak te steken, mij een raadsel.

Denk je dat ze iets van die 13mrd gaan terugzien als ze intern hetzelfde uitbouwen ?
Bwa, de knowhow van Altman & Brockman (en al wie hen nog gaat volgen) frictieloos binnenhalen om op langere termijn OpenAI te dumpen zou wel eens zeer positief kunnen uitdraaien. Vroeg of laat ging die vreemde structuur van OpenAI toch voor een schisma zorgen, lijkt mij.

Bwa, de knowhow van Altman & Brockman (en al wie hen nog gaat volgen) frictieloos binnenhalen om op langere termijn OpenAI te dumpen zou wel eens zeer positief kunnen uitdraaien. Vroeg of laat ging die vreemde structuur van OpenAI toch voor een schisma zorgen, lijkt mij.
Die Altman zelf kan er niet zoveel van. Da's gewoon de posterboy van AGI. Die kent wel heel de wereld & heel silicon valley.

13 bln, dure hire. Denk dat hij voor 500M of 1bln ook wel overgestapt als hij ze zelf in zijn zak mocht steken...

Terug
Bovenaan