Kleine Beursfeiten

Sinds uitgifte staatsbon; aandeel KBC dieperik in (een dikke -15%) tov alle andere europese banken (hier vergelijking met een fonds met 600-tal). Beetje angstig voorsorteren op dramatische cijfers dus.
Effectieve impact op rente-inkomsten: 5,4 miljard euro ipv 5,6 miljard op deposits.

Met andere woorden; m.i. is de schade veel kleiner dan dat de markt uit angst al heeft ingeprijsd.
En dan doet de markt er vandaag nog eens uit angst -4% bij...
Ik heb bijgekocht.

KBC.jpg

Sinds uitgifte staatsbon; aandeel KBC dieperik in (een dikke -15%) tov alle andere europese banken (hier vergelijking met een fonds met 600-tal). Beetje angstig voorsorteren op dramatische cijfers dus.
Effectieve impact op rente-inkomsten: 5,4 miljard euro ipv 5,6 miljard op deposits.

Met andere woorden; m.i. is de schade veel kleiner dan dat de markt uit angst al heeft ingeprijsd.
Ik heb bijgekocht.

KBC.jpg

Vorige week ook bijgekocht aan EUR 51.2 koers.
Grote fan van die bank en vind dat ze iets te hard afgestraft zijn geweest

Positie in AMG: -25/30% vandaag - zelden zo een slecht rapport gezien gisteren, niettegenstaande reeds meerdere malen de kans gehad om behoorlijk veel winst te nemen.

Play op lithium uiteraard.

Laatst bewerkt:

Ik heb bijgekocht.

KBC.jpg
Ik ga sebiet ook terug KBC aankopen -> ze zijn slechts 2% van deposito's kwijt, toch een veelvoud aan koersdaling sindsdien...overreactie mi

Same. Gisteren al overreactie op ABN Amro en vandaag hetzelfde scenario bij KBC precies.
KBC en kwartaalcijfers, dat is echt een klassieker -> telkens -4 à -5% onderuit op cijfers, en dan in weken daarna traag herstel... we zullen zien of het deze keer ook zo zal zijn? Met hoge rente (higher for longer) zie ik toch weinig reden tot pessimisme, of het zou moeten zijn dat onze regering plots met serieuze bankentaks afkomt?

Met hoge rente (higher for longer) zie ik toch weinig reden tot pessimisme, of het zou moeten zijn dat onze regering plots met serieuze bankentaks afkomt?
Niet uitgesloten dat die er komt (al is die meestal vrij beperkt) - maar we kunnen ook druk onder andere vormen verwachten - er lijkt wel een hetze ontketend op de lage rente, dus extra media aandacht waar mogelijks kleinere spelers spaartegoeden gaan aantrekken, wie weet zelfs een nieuwe staatsbon, vermogenden die obligaties gaan aankopen, grotere verschuivingen naar termijnrekeningen.

Koop je KBC of KBCA aan in huidige omstandigheden?

Niet uitgesloten dat die er komt (al is die meestal vrij beperkt) - maar we kunnen ook druk onder andere vormen verwachten - er lijkt wel een hetze ontketend op de lage rente, dus extra media aandacht waar mogelijks kleinere spelers spaartegoeden gaan aantrekken, wie weet zelfs een nieuwe staatsbon, vermogenden die obligaties gaan aankopen, grotere verschuivingen naar termijnrekeningen.

turbo op KBC

Zo weten we nog altijd niet of ze in december nog eens een ronde gaan doen met staatsbons.

In mijn virtuele port toch een kansje gemist met Worldline, hoe vaak wordt een Europees marktleider +50% afgestraft op 1 dag - met behoud van een behoorlijke winstgevendheid en businessmodel.

Toen hier de eerste keer sprake van was dook KBC ook al 5% naar beneden... ik denk wel dat dat ingeprijsd is ondertussen.
Dat is een beetje het gevaar natuurlijk, ik heb dat in het geval van KBC ook al enkele keren gedacht en dan bleek dat ik verkeerd gedacht had. Hoewel ik ook wel vind dat ze de laatste tijd erg afgestraft zijn maar als je dan kijkt hoe sommige andere bedrijven afgestraft worden denk ik dat het altijd wel erger kan.

Ik heb bijgekocht.
en ondertussen weer terug verkocht. De put is succesvol gedempt :shy:

Niet vergeten op uw belastingsbrief aan te geven aangezien uw investering toch wel speculatief was gezien de korttijdigheid :unsure:
Het gros van mijn aandelen (GAK 53.9) heb ik nog in bezit. Voor de langere termijn. Ging hier over additionele aankoop van (en nu dus verkoop van) 25%. Maar snap je punt.

Terug
Bovenaan