Kleine Beursfeiten

Nog een miljardje erbij op de hoop van Warry
Ze zouden beter eerst Buffett afbetalen ipv share buybacks en DAC toestanden financieren....

Edit: BlackRock $550 million investment to advance construction underway in Texas
Occidental (NYSE: OXY) announced today that BlackRock (NYSE: BLK) will invest $550 million on behalf of clients in the development of STRATOS, the world’s largest Direct Air Capture (DAC) facility, in Ector County, Texas. Through a fund managed by its Diversified Infrastructure business, BlackRock has signed a definitive agreement to form a joint venture with Occidental through its subsidiary 1PointFive that will own STRATOS.

Laatst bewerkt:
Ze zouden beter eerst Buffett afbetalen ipv share buybacks
Hoe zou je dat doen...?

Wat betreft Q-10:

Resultaten ok.
Operationeel goed, en geen verrassingen.

Moet wel eens checken hoe ze slechts aan 0,6B buybacks komen ipv 1B, maar toch 0,34B preferreds konden terugkopen. (Wat complexe en onzekere berekening, maar toch redelijk groot verschil met wat ik dacht...)

Ze kochten wel terug aan gemiddeld 65,5-63,5 tijdens Q3 2023.
Dat is hoger dan de 58 en 60 van vorige kwartalen, net als Buffett.

Voor de rest niets speciaal.

Laatst bewerkt:
Wat denken jullie van XLE ipv OXY als hedge tegen hogere olieprijzen? XLE heeft spreiding. Wel veel Exxon erin. Maar iets meer dan 3% OCY. Heeft ongeveer 3,5% dividend.

I'm all for lachen met Gassy en zijn grotendeels irritante-trol opmerkingen, maar we mogen ons niet verlagen en iedere comment afdoen als een slechte comment.

Ik kan zeker en vast begrijpen dat nieuwe mensen hier zich ook afvragen hoe je aan die 15% korting komt en wat de redenering is, ook zijn redenering van te hedgen tegen de hogere prijzen kan ik me voorstellen dat vele vlamingen al gemaakt hebben.

I'm all for lachen met Gassy en zijn grotendeels irritante-trol opmerkingen, maar we mogen ons niet verlagen en iedere comment afdoen als een slechte comment.

Ik kan zeker en vast begrijpen dat nieuwe mensen hier zich ook afvragen hoe je aan die 15% korting komt en wat de redenering is, ook zijn redenering van te hedgen tegen de hogere prijzen kan ik me voorstellen dat vele vlamingen al gemaakt hebben.
Je bedoelt de nieuwe mensen die het topic al terug verlaten hebben omwille van dat continue gezever? Net zoals in het ETF topic trouwens

Trouwens, vanavond Oxy earnings.

Als de earnings goed zijn, maar het zakt naar 55 of zo aftermarket vanavond of premarket morgen, is het de moment voor degenen die een positie wilden nemen of vergroten hé :)

@Janus, wat is voor jou de grote katalysator die de koers kan laten oplopen op termijn (maw zie jij een bepaald OXY-specifiek (dus niet macro) concreet kantelpunt)? En wat is volgens jou de reden dat de markt nog niet anticipeert op zo'n kantelpunt? De prijsvorming wordt de laatste tijd duidelijk enkel bepaald door de olieprijs (zie graph hieronder met olie als zwarte lijn).
Of zie jij op zich geen katalysator, maar eerder een zeer trage evolutie van pakweg 2% jaarlijke outperformance tov concurrenten de komende 15 jaar.

Waarom denk jij dat er geen beweging zit in de koersen? Er is het vangnet van Buffet rond de 60, de olieprijzen staan OK de voorbije maanden, de earnings zijn OK, de executie van het strategisch plan loopt goed... Wat kan je nog meer vragen. Hogere olieprijzen....maar profiteert OXY méér van hogere olieprijzen dan de concurrentie?

Ik kan me herinneren dat je je redeneringen hier al veelvuldig hebt neergeschreven, maar misschien interessant om eens te kijken of je verwachten recent zijn bijgesteld.

macro.jpg

Bedankt Enj0i^. Zijn inderdaad correcte vragen. Ik denk dat gewoonweg maar enkelen hier het antwoord daarop weten zoals bv. Janus, Munoz, Brt, Wartan (ik vergeet er enkelen; lijst is niet-limitatief). Velen kunnen niet meer dan uitlachen.

Laatst bewerkt:
Mijn model is precies zo slecht nog niet. :thinking:

De eerste keer een week vertraging maar verder correcte prijs.

De juli voorspelling had als max prijs 57 en nu staan we op 61 + had toen ook UBS voorspeld en daaruit bleek dat je best je centjes in UBS kon steken. (bleek correct te zijn)

Bedankt Enj0i^. Zijn inderdaad correcte vragen. Ik denk dat gewoonweg maar enkelen hier het antwoord daarop weten zoals bv. Janus, Munoz, Brt, Wartan. Velen kunnen niet meer dan uitlachen.
Met die antwoorden ben je niks

A) 15% is de moeite niet
B) Het is een illusie te denken dat je die korting vroeg of laat krijgt.

Net zoals een aandeel dat op 20% premium noteert niet automatisch zal zakken.

@Janus, wat is voor jou de grote katalysator die de koers kan laten oplopen op termijn (maw zie jij een bepaald OXY-specifiek (dus niet macro) concreet kantelpunt)? En wat is volgens jou de reden dat de markt nog niet anticipeert op zo'n kantelpunt? De prijsvorming wordt de laatste tijd duidelijk enkel bepaald door de olieprijs (zie graph hieronder met olie als zwarte lijn).
Of zie jij op zich geen katalysator, maar eerder een zeer trage evolutie van pakweg 2% jaarlijke outperformance tov concurrenten de komende 15 jaar.

Waarom denk jij dat er geen beweging zit in de koersen? Er is het vangnet van Buffet rond de 60, de olieprijzen staan OK de voorbije maanden, de earnings zijn OK, de executie van het strategisch plan loopt goed... Wat kan je nog meer vragen. Hogere olieprijzen....maar profiteert OXY méér van hogere olieprijzen dan de concurrentie?

Ik kan me herinneren dat je je redeneringen hier al veelvuldig hebt neergeschreven, maar misschien interessant om eens te kijken of je verwachten recent zijn bijgesteld.

macro.jpg
Correcte vraag! Daarom dat ik ook de vraag gesteld heb of XLE een optie is als hedge tegen hogere olieprijzen. Dat verlaagt het risico. Sommigen lachen met zo’n vraag, maar stomme vragen bestaan niet. Enkel stomme antwoorden.

Laatst bewerkt:
Correcte vraag! Daarom dat ik ook de vraag gesteld heb of XLE een optie is als hedge tegen hogere olieprijzen. Dat verlaagt het risico. Sommigen lachen met zo’n vraag, maar stomme vragen bestaan niet. Enkel stomme antwoorden.
XLE kun je vergelijken met een tracker. Als je uitgaat van kwalitatieve olieprijzen is dit een veilige optie.
Met OXY neem je wat meer risico (individueel aandeel).

Ik heb oxy in port omdat ze een sterke onderwaardering hebben tov de concurrenten.
Reden van deze onderwaardering is volgens mij: 8.5 B preferred te betalen aan Buffett en meer schulden dan de concurrenten waardoor bv oxy dividend lager is dan die vd concurrenten.

Indien olie niet de dieperik ingaat de komende 1-2 jaar zal oxy die preferred kunnen afbetalen en verwacht ik dat oxy share price zal evolueren naar +80$ (dus een sterk opwaarts potentieel) want dan kunnen ze meer share buybacks doen en dividend verhogen.

Uiteraard kan ik ook fout zijn maar de toekomst zal het uitwijzen. Een etf tracker is een veiligere optie om te beleggen (op lange termijn) dan individuele aandelen zoals oxy.

XLE kun je vergelijken met een tracker. Als je uitgaat van kwalitatieve olieprijzen is dit een veilige optie.
Met OXY neem je wat meer risico (individueel aandeel).

Ik heb oxy in port omdat ze een sterke onderwaardering hebben tov de concurrenten.
Reden van deze onderwaardering is volgens mij: 8.5 B preferred te betalen aan Buffett en meer schulden dan de concurrenten waardoor bv oxy dividend lager is dan die vd concurrenten.

Indien olie niet de dieperik ingaat de komende 1-2 jaar zal oxy die preferred kunnen afbetalen en verwacht ik dat oxy share price zal evolueren naar +80$ (dus een sterk opwaarts potentieel) want dan kunnen ze meer share buybacks doen en dividend verhogen.

Uiteraard kan ik ook fout zijn maar de toekomst zal het uitwijzen. Een etf tracker is een veiligere optie om te beleggen (op lange termijn) dan individuele aandelen zoals oxy.
De sterke onderwaardering van OXY zie ik toch niet echt.

Als je hun fcf vergelijkt met de concurrenten dan is hun marktwaardering toch een stuk lager?
(je hebt natuurlijk ook nog de reserve olievelden, etc....)
In vergelijking met XOM misschien. Maar die zitten natuurlijk volop in Guyana. En die hebben zo geen bergen schulden zoals OXY.
Op waardering is OXY middelmatig tot duur internationaal gezien. Rekening houdend met Buffett zijn preferred aandelen en hun schuldenberg, en de hoge olieprijs die ze nodig hebben lijkt het mij een van de duurdere.

Terug
Bovenaan