Kleine Beursfeiten

Ik zie een vastgoedfonds in de US zich zonder al te veel probleem herfinancieren.

Als dat in België ook het geval zal zijn, dan zijn sommige vastgoed gvv's niet zo duur...

Ik kom er wel niet aan.
Ik blijf het een debiel mechanisme vinden om u permanent te moeten kapitaliseren via aandelenuitgiftes en tegelijk belastbare dividenden te zitten uitkeren.

Tesla short weg met 6% winst.

Eerst underplayed Musk die cybertruck compleet, en nu wordt er plots een hype offensief gedaan.
Geen zin in een meltup als zijn sekte aanhangers plots weer enthousiast worden op reddit.

Geen idee waarom ik die sideshow spielerei doe.
Beter dan drugs pakken zeker.

In Europa begint de deflatie al op te duiken.
ECB wellicht gedaan met rates verhogen.
Al die vastgoed kan terug omhoog beginnen gaan.

Paycom (PAYC) -36% naar een low sinds 2019.
Dit is een 'groeier' die ik hier een paar keer zien passeren heb in het beurstopic.

Laatst bewerkt:
Paycom (PAYC) -36% naar een low sinds 2019.
Dit is een 'groeier' die ik hier een paar keer zien passeren heb in het beurstopic.

Payments is hard.
Is dus iets dat al een decennium 30% cagr groeit en nu 15x fwd staat.
Covid was headwind voor hen, dus hebben ook geen overearning of zo gehad.

Mid caps zijn de nieuwe penny stock/biotech.

Is dus iets dat al een decennium 30% cagr groeit.
En die groei en marges werden gewoon geëxtrapoleerd naar de toekomst toe, alsof er geen verschroeiende competitie zou woeden.
Dan ga je dus van 550 naar 150 op 2 jaar, 'groei' of niet :-)

Mid caps zijn de nieuwe penny stock/biotech.
Zotte dispersie in de markt.
Verschillende standaard small/mid caps staan op covid lows.

Equal weighted s&p 600 smallcap staat op covid low las ik.

Voor degenen die willen spreiden maar toch zelf kiezen, is dat geen slechte investering op 3-4 jaar denk ik. Deftige earnings yield ook.
Geen Russell2000 wel, daar zit teveel brol in.

En die groei en marges werden gewoon geëxtrapoleerd naar de toekomst toe, alsof er geen verschroeiende competitie zou woeden.
Dan ga je dus van 550 naar 150 op 2 jaar, 'groei' of niet :)
Het is nogal een secular ding hier.
Overgang van ouderwetse HR, naar iets als PayCom hun single database voor alles HR, met gebruiksvriendelijke UI/UX.
Covid en post-covid hebben wel al verschillende kwartalen getoond dat het niet meer zo gestaag gaat als het decennium voor covid.
Zotte dispersie in de markt.
Verschillende standaard small/mid caps staan op covid lows.

Equal weighted s&p 600 smallcap staat op covid low las ik.

Voor degenen die willen spreiden maar toch zelf kiezen, is dat geen slechte investering op 3-4 jaar denk ik. Deftige earnings yield ook.
Geen Russell2000 wel, daar zit teveel brol in.
Het is niet enkel dat small en mid cap goedkoop staan.
F9zdd7DWAAA_bxN

Het is ook de bewegingen in die mid caps momenteel.
-20%, -25%, -30% reacties op earnings of nieuws.
Echt alsof het penny stocks zijn, of biotechs met pivotal trials.

Veel verdoken angst en mss lichte paniek in de markt. Allemaal verstopt achter de 5-10 grootste market caps die aan 30-200 p/e staan en -5% tot 10% groei hebben (ook enorm vertraagde groei, maar geen multiple compression).

Ik zot vollebak in small/mid cap en merk het ook lol

PAYC gaat toch naarboven op mijn watch list.
Ga wel afwachten tot full year results en/of nog veel diepere daling.

Heb geen cash momenteel, maar ben terug aan het opsparen, mss gaat dat dan naar PAYC.

Ze zijn zichzelf aan het cannibaliseren om beter product aan klanten te brengen. Wat op termijn mogelijkheden kan meebrengen om hun markt uit te breiden.

Het is nogal een secular ding hier.
Overgang van ouderwetse HR, naar iets als PayCom hun single database voor alles HR, met gebruiksvriendelijke UI/UX.
Covid en post-covid hebben wel al verschillende kwartalen getoond dat het niet meer zo gestaag gaat als het decennium voor covid.
Ik zie net dat ik een ander bedrijf in gedachten had, in payments, niet de hr software 🙃
Het is niet enkel dat small en mid cap goedkoop staan.
F9zdd7DWAAA_bxN

Het is ook de bewegingen in die mid caps momenteel.
-20%, -25%, -30% reacties op earnings of nieuws.
Echt alsof het penny stocks zijn, of biotechs met pivotal trials.

Veel verdoken angst en mss lichte paniek in de markt. Allemaal verstopt achter de 5-10 grootste market caps die aan 30-200 p/e staan en -5% tot 10% groei hebben (ook enorm vertraagde groei, maar geen multiple compression).

Ik zot vollebak in small/mid cap en merk het ook lol
Hier eentje gekocht, maar te illiquide om te melden.
Halve dag moeten kopen, en prijs bijna 2% omhoog geduwd 🤨

Terug
Bovenaan