Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niet iedereen
Eindelijk nog eens een topdag voor iedereen hier.![]()

Lichte stijging van de indexen, maar ook lichte daling van de dollar. Niet veel vooruit- of achteruitgang. Op lange termijn gezien een dag die verdwijnt in het niets.
Eindelijk nog eens een topdag voor iedereen hier.![]()
Dit is bijna even diep als de aankomende put in uw portfolio.Op lange termijn gezien een dag die verdwijnt in het niets.
argh, mijn assessment is meestal juist, maar de actie die ik neem niet...
Koop je UBS nu niet terug bijSame, mijn timing is meestal kut en ik moet dan telkens -30% -50% periodes doorstaan op een aandeel alvorens uiteindelijk een mooi rendement te halen.
Grootste winst dit jaar waren de UBS opties maar die hebben ook op -50% gestaan op een bepaald punt (wel bijgekocht dan).

Als je dat wil doen, raad ik je Realty Income aan (stock ticker "O"). Zij zijn een real estate huurder voor een heleboel bedrijven. Bvb 7 eleven en andere winkels.
Zij betalen iedere maand een dividend uit, net zoals een maandelijkse huur. Zij doen dus al het harde werk. Huurder zoeken, contracten afsluiten, daar heb jij dus geen last meer van. De business is al decennia hetzelfde. Sinds ze op de beurs zijn, hebben ze hun dividend consistent verhoogd. De prijs van het aandeel maakt hier dus geen hol uit, aangezien je erin zit voor het dividend, dus moet je niet dagelijks die aandeelprijs checken.
Stel dat je je volledige kapitaal hieringooit (wat ik niet aanraad, maar gewoon hypothetisch):
500k€ = 565k$ Daarmee koop je vandaag 7940 aandelen mee. Staat momenteel niet goedkoop.
Ieder aandeel betaalt iedere maand (!) 0,25$ aan dividend. 7940*0,25= 1985$ (Jaarlijkse yield aan de huidige prijs is 4,13%).
De belgische staat roomt daar 30% vanaf: Per maand heb je dus 1.389$ netto over, omgerekend aan de huidige currency exchange 1.229€. Per maand. Zonder je ook maar iets aan te trekken van een huurder.
Ofwel koop je met die 1229€ iedere maand andere aandelen mee, wat speculatievere shit misschien? ofwel keer je het jezelf uit. Up to you
15k op 500k is een return van net geen 3%.
Hoe de prijs van het aandeel maakt niet uit? Vandaag koop je aan 71 dollar, wat zoals je zegt eerder aan de dure kant is als ik de laatste 5 jaar bekijk.
Als je over 10 jaar uitstapt heb je 150k dividend geïnd. Als op dat moment het aandeel sub 50 dollar staat scheur je er je broek aan. Zowel in maart 2020 als ik 2018 noteerde het onder de 50 dollar.
Bij ageas zit je aan 4% netto en een (potentieel) mooi groeiverhaal. Of als je dividend wil op een stabiel aandeel koop dan bijvoorbeeld TINC.
(in euro blijven scheelt je ook nog eens qua kosten, en geen wisselkoersrisico)
Earnings leken mij vrij goed en call was ook best positief?Niks. Timeline is 2y out. Alles ertussen is bijzonder oninteressant. Ik zal de slides wel eens checken voor de r&d update.
Maar de macro is shit, dus spectaculair goed kan het niet zijn.
Benieuwd wat de comments zijn ivm de onso.
Earnings leken mij vrij goed en call was ook best positief?
Wel tof om die draad terug te lezen vanaf die post.Even een update, deze posts komen eigenlijk van een andere thread (origineel v @mac-bc die een grote som geld van familie had).
Indertijd schreef ik dat het aandeel "niet goedkoop" stond. Airjix wees iedereen daar ook nog eens op.
Sindsdien zijn de intrest rates fel omhoog gegaan zijn, & natuurlijk hierdoor is aandeel van O zoals alle REITs / ggv's fel gezakt.

Even een update, deze posts komen eigenlijk van een andere thread (origineel v @mac-bc die een grote som geld van familie had).
Indertijd schreef ik dat het aandeel "niet goedkoop" stond. Airjix wees iedereen daar ook nog eens op.
Sindsdien zijn de intrest rates fel omhoog gegaan zijn, & natuurlijk hierdoor is aandeel van O zoals alle REITs / ggv's fel gezakt.
Gisteren hebben ze daarbij een overname aangekondigd met aandelen only.
Als ik naar de details van de deal keek, leek me het een goede deal zelfs. FFO / share gaan normaliter zelfs groeien, ook groeit aantal aandelen door de overname.
Ze zitten ook totaal niet in de office of mall real estate (ook niet de net overgenomen business), dus die volatielere business zijn ze niet aan blootgesteld.
Maar de markt reageerde slecht waarop aandeel nog eens 5% zakte. Staat nu aan 46$. Ik heb alleszins bijgekocht.
Als ik de hypothetische oefening van hierboven opnieuw maak (stel dat Mac nog altijd dat half miljoen heeft):
500k EUR --> 533k USD. Dat zijn vandaag dan dus 10.877 aandelen. Maandelijks dividend: 0,256 USD.
10877*0,256 = 2784 USD --> 2612 EUR. Na afroming van de staat: 1828 EUR per maand.
Op jaarbasis bijna 22k€. 22k/500k= minimum 4,3% return dus, om geen hol te doen.
Wetende dat O hun dividend ieder kwartaal een tikkeltje verhoogd, ze een trademark genomen heb op "The Monthly Dividend Company", een dividend aristocrat zijn,... is dit - volgens mij - voor een investeerder die aan income denkt, een goed instapmoment vandaag.

| 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | ltm | |
| Weighted Average Diluted Shares Outstanding | 255,62 | 273,94 | 289,92 | 316,16 | 345,42 | 414,77 | 612,18 | 647,16 |
| % Change YoY | 8,2% | 7,2% | 5,8% | 9,0% | 9,3% | 20,1% | 47,6% |

Ik ging het net iets minder politiek correct verwoorden.
- Dividend Yield 6,4%
Payout Ratio 223,9%![]()
Huidig sentiment is: te weinig supply disruption, dus olie omlaag.Bon, nu dat tegenoffensief van Oekraïne totaal mislukt is, en ook de Russen zich weer in de meatgrinder aan het rijden zijn, is het dan bijna tijd voor onderhandelingen zeker?
Olie up or down een maand na een akkoord? Ik zou er niet durven op gokken...