Kleine Beursfeiten

Goud doet het doorgaans goed als speculatief instrument als mensen vrezen voor inflatie of geopolitieke events.
En dan nog, want speculatief en dus hit or miss.
Is dat zo?

“I have warned many times that the standard nonsense that gold rises with inflation has been a sales pitch as trustworthy as a used car salesman. Gold rises during the collapse in the confidence of the government. Everyone will respond based on their own currency. As the dollar rises, gold has declined in US$, but the pattern will be different for every other currency.”

Ik lees op de tijd vandaag "lage waardering shell en BP maken ze kwetsbaar voor private equity".

Zijn er veel PE shops die 300 mrd deals gaan doen. Misschien jn fantasy land :laugh: met rente 5 6 7 8 %, zie ik de leveraged buyouts toch nirt boomen.

Ik lees op de tijd vandaag "lage waardering shell en BP maken ze kwetsbaar voor private equity".

Zijn er veel PE shops die 300 mrd deals gaan doen. Misschien jn fantasy land :laugh: met rente 5 6 7 8 %, zie ik de leveraged buyouts toch nirt boomen.
Ze zouden wel heel hard leverage kunnen gaan gezien de cash flow van die bedrijven.

Hoe lang blijft de economie in de VS nog sterk? Persoonlijk lijkt het mij onwaarschijnlijk dat deze economie gespaard blijft terwijl Europa en China het moeilijk hebben.

Hoe lang blijft de economie in de VS nog sterk? Persoonlijk lijkt het mij onwaarschijnlijk dat deze economie gespaard blijft terwijl Europa en China het moeilijk hebben.
Door de geo-politieke onzekerheid in Europa, Midden-Oosten en Azië zal er meer kapitaal wegvloeien richting de VS. Daarom dat de economie in de VS langer sterk kan blijven.

De vraag is, hoelang kunnen ze op hun opgepotte covid cash teren?

De hypotheken staan ondertussen aan ~8%. In veel sectoren draait de deur al een tijdje van binnen naar buiten en niet omgekeerd. Inflatie/oil staat al bijna 2y hoog, zelfs in USA. Er zijn toch ook al heel wat shitstorms in Californie en Texas geweest met branden en overstromingen, dat zijn giga consumenten groepen. Dat moet uiteindelijk toch wel eens een impact gaan hebben op consumentenvertrouwen zegt mijn kleine teen.

But, well, I could be wrong. Misschien lost AI en tech advancements alles op :scream:

We zijn al bijna door het inflatie putje heen, misschien zijn we van 8% naar 2% groei gedipt en was het dit dan ook 🧐

Ik lees de analysis binnen 10y wel eens.

Neen. Investeringen ed. in bedrijven.

Linkse rakker. Supply gedreven economie ?

Als de C0 keldert, is er geen vraag en pompidompidom. Heeft Armstrong geen video over C0 en recessies ?

En Revvity ook down the shitter...

Om een idee te geven. Revvity is - 15% vandaag. Al -60% since de covid high. -40% since begin jaar.

Staat ondertussen nog altijd <20 P/E (zelfs met de down the shitter resultaten). Super strong cash generation. Ook zij draaien giga operating margins met shrinkende topline (waarschijnlijk is het daar even leuk als bij ons).

Go figure wat er gebeurt als de topline terug aantrekt. Operating margin explosion. De gross margin is 70-80% (of zelfs meer). De FTE cost is basically de rest. Iedereen is zijn FTE footprint aan het knippen.

Als de markt flat blijft, cheap. Als de markt aantrekt, stront cheap. Als de markt verder de afgrond induikt, we'll need to see.

Life Sciences

• Third quarter 2023 revenue was $308 million, as compared to $313 million in the same period a year ago. Reported revenue decreased 2% and organic revenue decreased 3% as compared to the same period a year ago.
  • Third quarter 2023 adjusted operating income was $114 million, as compared to $117 million in the same period a year ago.
  • Third quarter 2023 adjusted operating profit margin was 37.1% as a percentage of adjusted revenue, as compared to 37.4% in the same period a year ago.

Diagnostics

• Third quarter 2023 revenue was $363 million, as compared to $399 million in the same period a year ago. Reported revenue decreased 9% and organic revenue decreased 10% as compared to the same period a year ago.
  • Third quarter 2023 adjusted operating income was $82 million, as compared to $123 million in the same period a year ago.
  • Third quarter 2023 adjusted operating profit margin was 22.5% as a percentage of adjusted revenue, as compared to 30.9% in the same period a year ago.
Updates Full Year 2023 Guidance

For the full year 2023, the Company now forecasts total revenue of $2.72-$2.74 billion and adjusted earnings per share of $4.53-$4.57 [nvdc: from $4.70 - $4.90 previously]. This guidance assumes no additional contribution from COVID related revenues.

*nvdc: Noot van de cege

Laatst bewerkt:
argh, mijn assessment is meestal juist, maar de actie die ik neem niet...

Sector al ~3% vandaag sinds opening (incl revvity, agilent, Thermo, ...).

argh, mijn assessment is meestal juist, maar de actie die ik neem niet...

Sector al ~3% vandaag sinds opening (incl revvity, agilent, Thermo, ...).
Cege, bedankt voor de info. Ik denk dat ik dat aandeel rond 62$ in overweging neem. Is dan in de omgeving van de top van 2000 en het dal van 2020.

Laatst bewerkt:
Cege, bedankt voor de info. Ik denk dat ik dat aandeel rond 62$ in overweging neem. Is dan in de omgeving van de top van 2000 en het dal van 2020.

Je weet ongetwijfeld dat ze ~1\3 verkocht hebben vorig jaar aan PE boutique. Iets wat je ongetwijfeld meeneemt in je strepen trekkerij

Terug
Bovenaan