Kleine Beursfeiten

toch ook bijna gehalveerd sinds top -> had hij ze toen ook al of maar recent gekocht?
Heeft hier ooit al eens gestaan, als het over dezelfde collega gaat, gekocht in 2022.

Good for him, maar voetjes op de grond denk ik dan. Om succesvol te blijven is het belangrijk om op het juiste moment te verkopen, en vooral daarna ook op lange termijn goede keuzes te blijven maken.

Eindelijk wat smaak in de pils.

Je kan pils niet spellen zonder de letters p-i-s :devilish:
Al moet ik zeggen, héél af en toe kom ik eens een pils tegen die me heel aangenaam verrast.

Iets meer on-topic: bescheiden aankoop gedaan van Mohawk, eigenlijk getriggerd na de post van @JanusDR.
En een concurrent in dezelfde sector, Victoria PLC: serieus volatiel aandeel, het nieuws dat een kleine subsidiary met de cijfers gefoefeld had (als ik goed onthouden heb wat er daarover bericht werd) heeft een serieuze hap uit het aandeel genomen. Maar ze groeien historisch sterk door M&A, hebben eerder hoge winstmarges voor zo'n commodity producten en lage overhead. En precies wel genoeg cash in handen om niet alleen overnames te doen maar ook te investeren in integratie of expansie.
Ik denk dat die hele sector nog een paar lastige jaren tegemoet gaat maar op termijn verwacht ik wel deftige resultaten - een beetje een gokje, vandaar bescheiden aankopen (samen ~5% van mijn ETF/aandelen portefeuille) want de bedoeling is nog altijd van duidelijk meer ETF's te kopen dan individuele aandelen.

Iets meer on-topic: bescheiden aankoop gedaan van Mohawk, eigenlijk getriggerd na de post van @JanusDR.
Ik had wel geen mening over de toekomstige waarde hé :-)
Maar staat alleszins optisch vrij goedkoop.

En een concurrent in dezelfde sector, Victoria PLC: serieus volatiel aandeel, het nieuws dat een kleine subsidiary met de cijfers gefoefeld had (als ik goed onthouden heb wat er daarover bericht werd) heeft een serieuze hap uit het aandeel genomen. Maar ze groeien historisch sterk door M&A, hebben eerder hoge winstmarges voor zo'n commodity producten en lage overhead. En precies wel genoeg cash in handen om niet alleen overnames te doen maar ook te investeren in integratie of expansie.
Deze zou ik heel ver weg van blijven...

Daar zitten shorters op die ik heel hoog inschat en er de vorige 10 keer boenk op zaten bij zo'n bedrijf.

Niet gezegd dat het niet x2 kan zoals wirecard indertijd, maar dan ben je puur aan het speculeren in een bedrijf dat misschien naar 0 gaat.

Positie genomen in een spotgoedkope Europese bank (geen Belgische), voor hetzelfde percentage als de short Tesla zodat het in totaal marktneutraal is.

Voorlopig geen naam want mijn aankoop was 20% van het dagvolume tot dan toe, het is vrij illiquide en je weet nooit dat ik wil bijkopen (of wie meeleest :biglaugh:)

Ik had wel geen mening over de toekomstige waarde hé :)
Maar staat alleszins optisch vrij goedkoop.

Deze zou ik heel ver weg van blijven...

Daar zitten shorters op die ik heel hoog inschat en er de vorige 10 keer boenk op zaten bij zo'n bedrijf.

Niet gezegd dat het niet x2 kan zoals wirecard indertijd, maar dan ben je puur aan het speculeren in een bedrijf dat misschien naar 0 gaat.

Klopt, het was enkel jouw post die me triggerde mijn kennis van die sector nog eens van onder het stof te halen en zelf "in te schatten" wat de toekomstige waarde kon zijn, geen officiële JanusDR tip ;)

Victoria is inderdaad meer een gok, dit zie ik ook niet als een lange termijn investering - en met 2,5% van mijn "portefeuille" ook maar een kleine gok. Ik zou wel benieuwd zijn naar de redenering van die shorters, buiten het feit dat het aandeel door al die M&A wel erg snel gestegen is - een beetje InBev op kleine schaal, maar hopelijk niet dezelfde eeuwige daling daarna met af en toe nog wat slechte marketing beslissingen - en het feit dat de sector het in zijn geheel dit jaar slecht doet.
In ieder geval goed dat je die waarschuwing hier post, niet dat ik zou verwachten dat er mensen mijn aankoop zouden volgen...

Veel Europese banken zijn spotgoedkoop:

Dat artikel is van meer dan een jaar geleden hé.
En mijn bank staat er niet tussen 🥳

Een groep UK banken zie ik ook wel zitten als die nog wat zakken bij een recessie/oorlog of gelijk wat.
Staan ook goedkoop, en het sentiment na brexit debacle en de opeenvolgende politieke zever ginder zorgt voor lage prijzen waar die negatieve factoren stilaan meer dan ingerekend worden.

Maar ik zie op het eerste zicht geen deftige ETF.
UK banks etf bestaat blijkbaar niet.
En een individuele bank ga ik mij niet aan wagen daar.

Payments blijkt een moeilijke markt?

Broek maakt een neerwaartse beweging van verbazing.
Vooral zeer competitieve markt waren er nog veel bewegingen zijn.

Adyen was eerst met een clean payment product voor zowel online als offline. Met 1 codebase volledig van hen, ipv lappenwerk van concurrentie.
Maar nu komen er natuurlijk meer.

En het concurrentieprofiel veranderd.
Grote bedrijven hebben nu liever 2 of meer van deze payment solutions, voor als er een offline zou gaan.
Maar betekent ook dat ze natuurlijk ook gemakkelijk die met laagste take rate kunnen prefereren. En dan gaan er bedrijven zijn die gana kapotconcurreren natuurlijk.

Terug
Bovenaan