Kleine Beursfeiten

Reminder dat bijna alle EV, SaaS, tech, cryptogezever schromelijk overgewaardeerd is en dat historisch gezien het meeste geld verloren wordt door bij deze aandelen de dip te kopen (omdat dat vroeger werkte) terwijl ze op weg zijn naar -50% tot -90%.

Misschien werkt het toch nog een keer, maar waarom zo een risico's nemen...

Het is natuurlijk ook maar mijn mening, maar vergeet niet dat ik de InvestmentKing van Beyondgaming ben.
Of Master of Coin, je mag kiezen.
Kinderachtig om dit bij iedere daling van growth stocks hier te komen posten. Ga je dan ook bij iedere stijging komen posten dat je toch verkeerd zat?

Want jouw simplistische redenering kunnen we makkelijk doortrekken dan he:
Growth daalt => Dikke bubbel, alles -80%
Growth stijgt => Deze bedrijven zijn de toekomst, nog eens +100% dit jaar

Kinderachtig om dit bij iedere daling van growth stocks hier te komen posten. Ga je dan ook bij iedere stijging komen posten dat je toch verkeerd zat?

Want jouw simplistische redenering kunnen we makkelijk doortrekken dan he:
Growth daalt => Dikke bubbel, alles -80%
Growth stijgt => Deze bedrijven zijn de toekomst, nog eens +100% dit jaar
Ik heb gewoon gepost omdat ik zag dat er mensen aan het 'buy the dip'-en waren, en verkondig dan mijn mening dat dit extreem gevaarlijk kan zijn gezien de (naar mijn mening) totaal absurde waarderingen van bepaalde bedrijven.

En omdat ik Elon-Musk-Charlatan-Zot zijn king en master of coin uitspraken eens wou gebruiken ;)

private_returns.png

Visa -4,5% (aanleiding is een onderzoek naar hun debit card transacties beleid).
Dit is dus een uitstekende gelegenheid om put opties te gaan verkopen, op deze manier kan je profiteren van de verhoogde implied volatility in de optieprijzen. Ik ga deze namiddag een hele reeks put spreads schrijven (bijv. short de 200$-long de 195$) en dat minstens 30 dagen vooruit in de toekomst. De meeste koop ik dan terug voor 60% van de oorspronkelijke received net credit.

goh, het aandeel was spotgoedkoop, noteert nu eigenlijk nog steeds aan lage koersen, en als ze echt volop inzetten op EV (zoals ze al aan het doen zijn) dan zie ik niet in waarom dit zou moeten zakken.... eerder verder doorstijgen

Je volg het totaal niet van dichtbij: bekijk anders even kort hun fundamentals, en kom dan terug ;)
Het ziet er inderdaad niet zo slecht uit. Ik wou vooral wijzen op de loze beloften van het verleden. Maar de huidige CEO doet niet zo'n idiote uitspraken op het eerste zicht. Ambitieuze maar mogelijk haalbare doelstelling voor dit jaar. Veel zal van de andere spelers afhangen. Ik ben benieuwd :)

Ik verwijs nog even terug naar mijn artikel over BAC (geplubliceerd op 28/11/2020).

Ik stelde in dat artikel voor om call opties te kopen op BAC, met expiratiedatum 19/03/2021 (vandaag) in plaats van aandelen om in te spelen op een stijgende aandeelkoers van BAC, met een beperkt risico.
Dit zijn de resultaten voor iedereen die mijn trade proposal had gevolgd:

Totale winst: 466% op minder dan 4 maanden tijd.
En dit is niet op een altcoin of een volatiel Chinees aandeel of een speculatieve EV firma, dit is op een oersaaie enorme grootbank. Met opties creëer jezelf de hefboom die aansluit bij je beleggingsvoorkeur. Ik houd persoonlijk niet van kleine mini caps met volatiele earnings, maar liever van saaie voorspelbare grote firma's.

In de toekomst zouden er meer artikels moeten volgen op SeekingAlpha, voor de geïnteresseerden :tongue:

Hier hikt de portefeuille al een week of 2 tegen all time high aan van 19 januari. 278k is ATH, vandaag 275k, gisteren 275.5k. "De rode dagen", much ado about nothing....

Heb vorige maand via de Bux app aandelen gekocht en moet nu zelf de TOB betalen en aangeven. (Ook geen evidente formulieren..)
Is het voldoende dat ik die documenten in scan en mail naar [email protected] of moet ik ze ook fysiek naar
het inningscentrum sturen?

Welke app gebruiken jullie zoal? (Bolero, de bank zelf..)
Handig dat je belastingsaangifte niet zelf moet doen maar $15 per aankoop lijkt me wat veel voor kleinschalig beleggen.
Ik wil vooral conservatief lange termijn beleggen ipv een spaarrekening.

Is bux niet af te raden? Je koopt derivaten ipv het echte aandeel en je hebt niet de verzekeringen die bij de banken geldt want ... het is geen bank.

Heb vorige maand via de Bux app aandelen gekocht en moet nu zelf de TOB betalen en aangeven. (Ook geen evidente formulieren..)
Is het voldoende dat ik die documenten in scan en mail naar [email protected] of moet ik ze ook fysiek naar
het inningscentrum sturen?

Welke app gebruiken jullie zoal? (Bolero, de bank zelf..)
Handig dat je belastingsaangifte niet zelf moet doen maar $15 per aankoop lijkt me wat veel voor kleinschalig beleggen.
Ik wil vooral conservatief lange termijn beleggen ipv een spaarrekening.
https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarievenoverzicht.pdf zal een heel stukske goedkoper zijn en die sturen zelf die taxen door

mexem is nog een alternatief, maar duurt verschrikkelijk lang tegen da ge geregistreerd zijt (+3 weken)

Tesla is mogelijk het meest onvoorspelbare aandeel van de markt dus misschien moet je je bronnen toch wat diversiëren.

Ik ben zelf een fan van hun wagens en ook van Elon Musk maar het is ook één van de meest overgewaardeerde bedrijven. Als autobedrijf is het miniscul dus absurd buiten proportie op de markt. Anderzijds lopen ze mijlenver voor met hun technologie en is het veel meer dan een EV bedrijf. Ze breiden sterk uit met hun megafactories maar dan hoor je ook weer dat bijna elke Tesla van het laatste model werd teruggeroepen.
Maar de sterkte van Elon Musk is ook hun zwakte. Misschien tweet hij morgen weer dat de aandelen overgewaardeerd zijn of dat hij zijn kat het bedrijf voortaan zal laten runnen. Dit aandeel wordt geprijsd door hype en gevoel want de cijfers zijn er gewoon niet.
Ik twijfel zelf ook om het te kopen maar dat kan echt de twee kanten uit, dus oogkleppen af.

Laatst bewerkt:
Dé bron voor alle financiële raad natuurlijk
Het is wel symptomatisch van wat de gemiddelde persoon anno 2021 verwacht van financiële activa (aandelen, bitcoins, vastgoed, ...). Wat gaat er naar de moon? Waarom duurt het zo lang? Waarom is mijn geld de voorbije week nog niet vervijfvoudigd?

De centrale banken hebben met hun laks monetair beleid een omgeving gecreëerd waarin iedereen massaal assets opkoopt, de verhouding met de onderliggende waarde verwatert steeds meer.

Tesla lijkt me nog een goede investering als ik youtubers etc mag geloven.
Zijn er nog zon aandelen die naar de moon gaan atm?
Da's puur omdat zij aandelen hebben daarin en als ze veel subscribers hebben die blindelings volgen, dan stijgt die aandelen wat meer. Da's gelijk bij crypto

Het is wel symptomatisch van wat de gemiddelde persoon anno 2021 verwacht van financiële activa (aandelen, bitcoins, vastgoed, ...). Wat gaat er naar de moon? Waarom duurt het zo lang? Waarom is mijn geld de voorbije week nog niet vervijfvoudigd?
Altijd terugkerend fenomeen in het laatste deel van elke bullmarkt :-)

De centrale banken hebben met hun laks ondersteunend monetair beleid een omgeving gecreëerd
waarin iedereen massaal assets opkoopt, de verhouding met de onderliggende waarde verwatert steeds meer: wat al dikwijls in de geschiedenis gebeurde bij hogere rentevoeten, want speculatie is veel meer een functie van hogere risicoappetijt dan van interestvoeten.
Ik denk dat er exact 0 redditers of beyondgamers zijn die Gamestop/Tesla/Bitcoin/Galapagos kopen met het gedacht "Tiens, de 10-jaar Treasury staat op 1%, ik zal maar beter eens de verre hypothetische cashflows van een techbedrijf kopen zodat ik maximale duration heb".

Terug
Bovenaan