Kleine Beursfeiten

Ik ben 38 en kan mij niks anders herinneren dan intifada 1 2 3 4 5 . Rinse and repeat. Nooit een scheet effect in de rest van de wereld.

Als amerika/Israel 1 seconde doorduwt is Palestine van de kaart geveegd.

Ik vermoed niet dat er veel support on the side zal komen van Iran of Rusland. Die zijn allemaal jn oekraine.

Oorlog is precies al voorbij als ik naar deze groene koersen vandaag kijk

Uiteraard...

Ik zie nauwelijks een impact op de beurzen eigenlijk ... Ik had wat cash opzij gezet.
Zou die drop nog volgen , dat is nu de grote vraag.
Die drop (als rechtstreeks gevolg van de oorlog) volgt enkel nog als het conflict van nationaal naar regionaal (incl. Iran) evolueert. Zie ik niet meteen gebeuren.
Momenteel is er 0 impact op de olieproductie/toevoer noch op de wereldhandel in het algemeen.

Unity CEO eindelijk buitengesmeten.

Hebben een duopolie met Epic Games voor gaming engines, theoretisch heel kwaliteitsvolle business aangezien bijna alle games op 1 van deze 2 engines worden gebouwd, maar CEO heeft de laatste jaren prul M&A gedaan en hun customer base geschoffeerd met allerlei extra fees om deze nadien te moeten terugtrekken.

Het aandeel nu toch eens heroverwegen voor mijn groei-portfolio nadat management de reden was dat ik ze niet in bezit had. De markt is ook blij, +4.5% pre-market.

Tis trouwens dezelfde CEO die 10 jaar geleden bij EA werd buitengesmeten om soortgelijke redenen. Tijdens zijn 6-jaar durende termijn ging EA -60%, om de 6 jaar nadien 400% te stijgen ofzo.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan