GodWillsIt
Active member
Kijk eens naar de marges van concurrenten zou ik zeggen en dan kan je waarschijnlijk zelf wel tot de conclusie komen wie er competitief het beste voorstaat.Hoe kom je aan die 17x FCF FY24?
Eigen erekening, outlook, analisten?
Snel even door hun H1 rapport gelopen;
Ik zie in H1 FY23 een FCF van ong. 250 milj, down 20% YOY. Stel dat het terug dik stijgt in H2 en dat we bvb. op 600M uitkomen voor het volledig jaar.
Plak daar een ambitieuze 30% bij voor FY24, dan kom je 780M FCF.
Aan de huidige koers, geeft dat 25x FCF.
Ik kom iets dichterbij (aan +- 19x FCF) als ze volgend jaar 25% top line groeien EN teruggaan richting 60% EBIDTA marge EN 80% FCF conversion ratio (/EBIDTA) draaien. Allemaal (fors) hogere cijfers dan wat ze in H1 hebben laten zien, dus wordt geen walk in the park.
Aandeel *lijkt* me niet meer super duur als ze hun ambities effectief kunnen waarmaken (20-30% top line groei en 65% EBIDTA marge). Aan de andere kant wordt deze markt steeds competitiever en is het dus niet zeker of dit lukt. Bovendien is het management bijzonder onvriendelijk voor aandeelhouders. En ten slotte heb je andere fintechs zoals Paypal (met Braintree een concurrent - tot op zeker niveau) die NU aan 12x FCF noteren.
Twijfelgeval toch wel.
Ook zoals RacingGenk al zei, hebben ze veel personeel aangenomen nu tegen de markt in omdat het nu gewoon veel goedkoper is. En Adyen betaald hun personeel sowieso veel minder dan concurrentie. Allemaal positief voor aandeelhouders.

)

Dat yoyo gedoe is soms triestig. Beter een jaar gaan vissen en dan terug een kijkje nemen....