Kleine Beursfeiten

Ik snap er niks meer van. Als je neutraal kijkt naar de situaties ivm met de inflatie lijkt het dat we toch nog wat meer moeite zullen moeten doen om de inflatie onder controle te krijgen. Terwijl de markt lijkt te geloven dat alles bijna achter de rug is.

Ik snap er niks meer van. Als je neutraal kijkt naar de situaties ivm met de inflatie lijkt het dat we toch nog wat meer moeite zullen moeten doen om de inflatie onder controle te krijgen. Terwijl de markt lijkt te geloven dat alles bijna achter de rug is.
markt heeft er een handje van weg om altijd te overdrijven... momenteel duidelijk te optimistisch, dus nu effe wat cash genereren om dan in te zetten als de markt overdreven negatief is.

markt heeft er een handje van weg om altijd te overdrijven... momenteel duidelijk te optimistisch, dus nu effe wat cash genereren om dan in te zetten als de markt overdreven negatief is.
Dat begint toch wel een understatement te worden. Ik weet dat de markt altijd wat manisch is maar ik vind het momenteel beangstigend hoe overdreven het aan het worden is.

Iemand hier die Elastic (ESTC) volgt?

Vanavond earnings en ben benieuwd.

Resultaten waren goed en dus stuk beter dan verwacht, gisterenavond mooie reactie AH.

Benieuwd of het vandaag zo blijft.

Blij met de uitkomst, maar toch wat boos op mezelf dat ik dit soort risico's neem. Ik heb een probleem als ik teveel %cash ben.

Resultaten waren goed en dus stuk beter dan verwacht, gisterenavond mooie reactie AH.

Benieuwd of het vandaag zo blijft.

Blij met de uitkomst, maar toch wat boos op mezelf dat ik dit soort risico's neem. Ik heb een probleem als ik teveel %cash ben.
Ik wil je daar gerust bij helpen hoor. Moet ik mijn rekeningnummer doorsturen?

Je moet ze een beetje volgen naar de specifieke hopium tank, in dit geval de meest recente Superstonk-thread over UBS :

Voor mensen die niet vertrouwd zijn met WSB/SS : Dit zijn twee kerkhoven van gokkers. En heel soms is er een DD die effectief klopt.
Ik volg een paar van die MOASS dingen op twitter.
Gaat meestal over GME, AMC, MMAT en dergelijke.

Die noemen zichzelf de 'ape army' , denken dat shorters vals spelen en het op hen gemunt hebben, dat ze samen 'het systeem' wel eens een lesje zullen leren, en zo schatrijk worden via een MOASS (mother of all short squeezes).

Dan is er zo een deftige kerel (niet ik :-D ) die hen vriendelijk zwart op wit uitlegt en bewijst waarom hun assumptie eigenlijk niet klopt, en krijgt die als reactie van 100 van die mannen "LELIJK DAT GIJ ZIJT, ZWIJG WIJ WORDEN RIJK HAHA!!" :rofl:

Waarna het boeltje -90% gaat, de CEO hen overduidelijk aan het naaien is dat het geen naam heeft, maar de 'ape army' nog steeds denkt dat ze gelijk gaan krijgen.

Cultisme cognitieve dissonantie freak show, daar hou ik wel van :laugh:

Laatst bewerkt:
Normaal overkomt me dit (wat beursaankopen betreft) op vrijdagen, maar deze week dus vandaag al het gevoel van iets totaal impulsief/ondoordacht te moeten doen. En wat recticel gekocht @9.74 euro.
En vandaag terug verkocht. Netto winst 4x hoger dan wat ik mag verwachten van het bedrag dat ik in de Staatsbon heb gestoken maar kon uiteraard ook totaal anders uitdraaien.

In alle stilte d'Ieteren op ATH :clap: :clap: (by far mijn grootste positie aan 16% van port)
Gezien ik het aandeel al een tijd aan het volgen ben, hoe sta je nu tegenover het aandeel. Naar mijn mening en beperkte beurskennis staat het aandeel momenteel wel redelijk geprijsd. Hoe zie jij dit?

Gezien ik het aandeel al een tijd aan het volgen ben, hoe sta je nu tegenover het aandeel. Naar mijn mening en beperkte beurskennis staat het aandeel momenteel wel redelijk geprijsd. Hoe zie jij dit?
Ik heb het in port omwille van de nakende IPO van Carglass -> ze hebben Carlos Brito niet zomaar aangetrokken hé... dus 2024 of 2025 gaat er wel een afsplitsing en opwaardering komen.

Ondertussen blijft de holding rustig verder groeien, zowel qua omzet als qua winst (volgende week kwartaalresultaten)

Ik volg een paar van die MOASS dingen op twitter.
Gaat meestal over GME, AMC, MMAT en dergelijke.

Die noemen zichzelf de 'ape army' , denken dat shorters vals spelen en het op hen gemunt hebben, dat ze samen 'het systeem' wel eens een lesje zullen leren, en zo schatrijk worden via een MOASS (mother of all short squeezes).

Dan is er zo een deftige kerel (niet ik :-D ) die hen vriendelijk zwart op wit uitlegt en bewijst waarom hun assumptie eigenlijk niet klopt, en krijgt die als reactie van 100 van die mannen "LELIJK DAT GIJ ZIJT, ZWIJG WIJ WORDEN RIJK HAHA!!" :rofl:

Waarna het boeltje -90% gaat, de CEO hen overduidelijk aan het naaien is dat het geen naam heeft, maar de 'ape army' nog steeds denkt dat ze gelijk gaan krijgen.

Cultisme cognitieve dissonantie freak show, daar hou ik wel van :laugh:
Op zich is er interessante informatie te vinden bij momenten. En daartussen zijn er ook wat hilarische self-aware comments.

Met ratio moet je daar inderdaad niet komen als het negatief is. Op de GME subreddit indertijd werd ik geband omdat ik tegen iemand zei dat de prijs op korte termijn niet meer x10-100 zou gaan zoals sommigen hoopten (na de ATH). Uit den boze. :unsure:

Tip van het huis long-term.

PacBio (PACB) is een buy buy buy. Ze hebben met hun ONSO een machine dat superieur is aan Illumina hun machines. Lagere error rate. Met hun long-read machines hebben ze ook een volledigere solution dan Illumina.

Ondertussen ligt Illumina intern te vechten na hun Grail fiasco...

Al onze interne projecten die kanker sequencing moeten commoditizen zijn ondertussen op ONSO. Denk dat 50% van de klanten ondertussen weg wil van Illumina naar MGI en PacBio.

Totaal geen kwantitatieve analyze, maar puur market dynamics. Illumina is 25bln, was ook 50bln+. Pacbio is 2-3bln momenteel. Daar zit wel wat rek op.

Verder is sequencing highly technical en patentgedreven. De Illumina patenten zijn allemaal expired, PacBio zit safe voor de komende ~10y. (En die verpissen geen geld aan GRAIL gedoe...)

Tip van het huis long-term.

PacBio (PACB) is een buy buy buy. Ze hebben met hun ONSO een machine dat superieur is aan Illumina hun machines. Lagere error rate. Met hun long-read machines hebben ze ook een volledigere solution dan Illumina.
100% zeker?

Geen risico op stevig verlies? (life science technology)​

Slechte referentie: Cathie Wood bought shares of Palantir, PacBio, and Global-e Online on Tuesday.

Edit: 70M verlies per kwartaal

100% zeker?

Geen risico op stevig verlies? (life science technology)​

Slechte referentie: Cathie Wood bought shares of Palantir, PacBio, and Global-e Online on Tuesday.

Edit: 70M verlies per kwartaal

Nee, als je 100% zekerheid wil, dan is er iets van 2.81% bij je lokale kantoor.

Dit is geen binary biotech he. Hun machine is commercieel sinds enkele weken. Is al 1-2y bij ons en andere grote spelers in de sector. Illumina wou ze paar jaar geleden overnemen om een concurrent uit de markt te halen, maar mocht niet wegens competitie verstorend. De kans op 100% verlies is 0,00001. Kan het -30 -50% gaan in de komende 1 of 2 y, mogelijks. Ik heb geen glazen bol wat ze gaan doen in hun R&D. Ik weet enkel wat ik zie. PacBio heeft long en short-read machines. Dat unlocket unieke use cases die heeeel veel value kunnen opleveren in genomics research die vroeger onmogelijk waren. Vroeger was het dan Illumina + PacBio (de Onso was er niet). Annoying, 2 workflows in labo etc. Alles onder 1 vlag kunnen brengen is giga value unlocking.

Wij hebben hier juist een Europese zak geld binnengehaald. Voorwaarde was non-Illumina. I guess someone was pissed dat ze Grail geclosed hebben zonder permission.... En in Europa zijn heel veel van de grote tenders tegenwoordig mandatory non-Illumina (MGI of PacBio). In USA ook veel pressure op Illumina omdat ze vaak klootzakjes zijn.

Illumina is een printing press. Als PacBio nog maar een fractie van die revenue binnenhalen, kassa kassa. Als PacBio niet vliegt, dan zal Illumina opnieuw vliegen (but I would bet on PacBio). Er zijn wel nog paar andere kleine spelers (e.g. Element), maar die hebben ook enkel short-read en quality minder dan PacBio.

Je kunt eventueel hedgen met ook Illumina te kopen, die staan op multi-year low door de GRAIL shenanigans.

Nee, als je 100% zekerheid wil, dan is er iets van 2.81% bij je lokale kantoor.

Dit is geen binary biotech he. Hun machine is commercieel sinds enkele weken. Is al 1-2y bij ons en andere grote spelers in de sector. Illumina wou ze paar jaar geleden overnemen om een concurrent uit de markt te halen, maar mocht niet wegens competitie verstorend. De kans op 100% verlies is 0,00001.

We hebben juist een Europese zak geld binnengehaald. Voorwaarde was non-Illumina. I guess someone was pissed dat ze Grail geclosed hebben zonder permission.... En in Europa zijn heel veel van de grote tenders tegenwoordig mandatory non-Illumina (MGI of PacBio). In USA ook veel pressure op Illumina omdat ze klootzakjes zijn in veel gevallen.

Illumina is een printing press. Als ze nog maar een fractie van die revenue binnenhalen, kassa kassa. Als PacBio niet vliegt, dan zal Illumina opnieuw vliegen (but I would bet on PacBio).

Je kunt eventueel hedgen met ook Illumina te kopen, die staan op multi-year low door de GRAIL shenanigans.
ONSO is NextSeq evenknie. Hogere accuracy (maar Illumina XLEAP incoming), ONSO run time is +50%. kanker diagnostiek is een race tegenwoordig (first hand experience), time to result van max. een week voor sommige therapiën. Al moeilijk met NextSeq laat staan met ONSO. Hoe krijgen jullie dat verkocht?

Dan nog de vele andere nieuwe kapers op de kust, doch PacBio heeft zijn ervaring daar wel mee.

Dan nog de vraag hoe scaleable is hun tech en hoe agile zijn ze in dit uitbouwen? Sterkte van Illumina is hun range aan instrumenten. Is er eigenlijk data waar Illumina zijn profits haalt? Vnl. hun high-throughput hiseq,novaseq,... of toch eerder de toegankelijke low-throuhput iseq,miseq,nextseq?
Hoe betrouwbaar is PacBio short-read tech, niet dat Illumina daar dikke punten scoort naar persoonlijke ervaring.
Hoe profitable is ONSO prijszetting.
Etc.
Veel vraagtekens dus nog.

Terug
Bovenaan