Kleine Beursfeiten

Wat ik eens zou willen weten: hoeveel % van jullie portefeuille was UBS eigenlijk?
En FCNCA?
En hoeveel % index etf?
UBS was ~15%
FCNCA heb ik gemist
Index etf is ~10%

Edit: Overigens @JanusDR merci voor de tip en animo errond; hier ook verkocht met 27% winst. Hopelijk ben je er op een volgende BBQ bij en dan voorzie ik een gepaste beloning. 👊
Ook nog kleine 10% oxy in portefeuille (naast 15% XOM die ik sinds Corona heb)

Laatst bewerkt:
Wat ik eens zou willen weten: hoeveel % van jullie portefeuille was UBS eigenlijk?
En FCNCA?
En hoeveel % index etf?

UBS was te weinig in hindsight, maar 3% 😬 Het bleef een tip van een voor mij nobele onbekende hier op het forum, dus voor een eerste keer niet veel durven inzetten
FCNCA: 0%
Index ETF: 50% (ik reken voor het gemak BRBK hierbij)

En FCNCA?
En hoeveel % index etf?
Ubs was 12%
Etf is een 50% .

Maar index etf gaat wssh nu wel wat hoger %worden gezien ik nog andere aandelen zal van de hand doen gezien de situatie van de markt hoewel ik nog niet weet of ik wel effectief direct etf's zal gaan aankopen of ik nog wat wacht.

UBS 20% (ik ga ze wellicht verkopen vandaag, gekocht <20)
FNCA (0%), was 15% van de portefeulle, verkocht met 20% winst
OXY 10% (gekocht <60)
BRK 35% (gekocht aan 277)
ETF 15%

En mijn steinhoffs zijn van 5% van de portefeuille naar 0,0001% gegaan zonder te verkopen :shy:

En FCNCA?
En hoeveel % index etf?
-Ubs was 15%
-Fcnca was maar 5%, had niet meer beschikbaar toen (en te voorzichtig/dom geweest om niet iets anders te verkopen voor meer fcnca)
-Index etf 50%

Heb ongeveer 20% oxy ook (ingekocht aan 60)

De rest van mijn portefeuille is toch ook +15% gegaan op die tijd. Slechts de helft van UBS maar nu voel ik me toch iets minder slecht dat ik er geen 20% ingestoken heb, dat zou mijn gemiddelde toch maar van 15% naar 17-18% gebracht hebben 😅

De rest van mijn portefeuille is toch ook +15% gegaan op die tijd. Slechts de helft van UBS maar nu voel ik me toch iets minder slecht dat ik er geen 20% ingestoken heb, dat zou mijn gemiddelde toch maar van 15% naar 17-18% gebracht hebben 😅
Hopen mensen die veel moeite doen voor de 3 procent te halen met een staatsbon

De markt kon evengoed +40% zijn, waarna sommigen hier wss kritiek zouden geven.
Maar ook -30%.

Maar dat ging weinig veranderd hebben aan oxy, fcnca, of ubs die uiteindelijk naar intrinsieke waarde evolueren zoals de laatste paar jaar duidelijk maakten.

Wat de markt ondertussen doet op korte termijn, nobody knows.
Maar dat is niet wat telt op lange termijn als je de markt wil kloppen.

Laatst bewerkt:
De rest kon evengoed +40% zijn.
Maar ook -30%.

Maar dat ging weinig veranderd hebben aan oxy, fcnca, of ubs die uiteindelijk naar intrinsieke waarde evolueren.

Wat de markt ondertussen doet op korte termijn, nobody knows.
Maar dat is niet wat telt op lange termijn als je de markt wil kloppen.
Als de markt binnen 5 jaar 60 procent gezakt is en uw portefeuille maar 30 procent heb je de markt ook geklopt natuurlijk.

Als de markt binnen 5 jaar 60 procent gezakt is en uw portefeuille maar 30 procent heb je de markt ook geklopt natuurlijk.
Klopt, dat zou grote outperformance zijn.

Als je een long only portefeuille hebt, is het bijna onmogelijk om positief tussenresultaat te hebben als de markt -50% gaat.

Ook hier een bedankje voor de tip Janus!
Mijn UBS dec '23 20$ call opties waren origineel 7% van de portfolio.
437% rendement btw :) Moet wel nog verkopen, ik twijfel om te wachten tot de markt in U.S. open gaat, kan hier nog een duwtje geven.

Ter info, OXY is 10% en ruwweg de helft van mijn O&G positie.
FCNCA niet gekocht...

Thx @JanusDR voor de tips

UBS: 13% - zou deze graag verkopen maar platform Saxo wil niet mee wegens technisch probleem momenteel

Edit: order is uitgevoerd - 26% winst, 16% cash beschikbaar op beleggersrekening nu

FCNCA: 4%, komende van 13% (restant moest eigenlijk verkocht zijn aan 1500 maar GSM leeg)
OXY: 13%

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan