Kleine Beursfeiten

Mij hoor je niet klagen. Alhoewel. 60 shares verkocht van GAK 220 aan 319-320 vlak voor de nieuwe bull run. Doet wel pijn, +10K winst mislopen.

Achja, ik heb er nog 41 met een GAK van 197.

Laatst bewerkt:
Deel van winst in renovatie gestoken.

Edit: Het pikt nog harder. Even mijn handelsgeschiedenis bekeken.
GAK van $237,23 voor 85,08 aandelen. Aan $500 geeft dit $22.346,47 :wallbash: in mei verkocht voor $6.206,63 winst. Dus $16.139,84 misgelopen.

Laatst bewerkt:

GAK van $237,23 voor 85,08 aandelen. Aan $500 geeft dit $22.346,47 :wallbash: in mei verkocht voor $6.206,63 winst. Dus $16.139,84 misgelopen.

Eigenlijk zou een handelsgeschiedenis niet mogen bestaan - ge wordt er nooit gelukkig van, want optimale beslissingen zijn altijd in de minderheid

Uw aandelen die je verkocht hebt blijven opvolgen is een prima recept om ongelukkig te worden, eventueel wel op een watchlist laten staan, maar gaan uitrekenen hoeveel winst je bent mislopen is toch wel het betere SM-werk :wink:

Uw aandelen die je verkocht hebt blijven opvolgen is een prima recept om ongelukkig te worden, eventueel wel op een watchlist laten staan, maar gaan uitrekenen hoeveel winst je bent mislopen is toch wel het betere SM-werk :wink:
Net zoals uitrekenen hoeveel je bent mislopen door x of y niet te kopen. Een succesrecept om in de toekomst tegen de lamp te gaan lopen.

Of bijhouden hoeveel winst je had kunnen hebben als je a of b gekocht zou hebben

Inderdaad pure SM :)

Ik heb midden in de corona-dip eens uitgerekend hoeveel verlies ik had kunnen vermijden als ik alleen S&P500 had gekocht in plaats van ook individuele aandelen, daar werd ik ook niet gelukkig van. 😬
Maar sowieso al langer bezig met ETF's bij te kopen en af en toe eens aandelen buiten te gooien om die balans te verbeteren.

Eigenlijk zou een handelsgeschiedenis niet mogen bestaan - ge wordt er nooit gelukkig van, want optimale beslissingen zijn altijd in de minderheid

Het is juist door handelsgeschiedenis/benchmarken dat mensen hun oogkleppen afvallen en ze kunnen leren uit hun fouten.

Je moet niet naar perfectie en optimaliteit streven maar naar een rendement hoger dan de best presterende index.

Ahja die oefening doe ik jaarlijks door mezelf met Berkshire te meten. :) Maar eigenlijk is dat wel goed op zo een goede maatstaf te gebruiken.
inderdaad, jaarlijks rendement vergelijken met nasdaq, s&p, eurostoxx, of andere indexen is een goede spiegel om te zien om je goed bezig bent of beter in die index kan beleggen.

Leren uit je fouten doe je volgens mij wel vanzelf als je bewust met aandelen bezig bent al is de markt soms gewoonweg irrationeel en had je inderdaad meer winst kunnen maken door langer iets bij te houden, maar is er eigenlijk fundamenteel niks mis met je verkoopbeslissing?

Het is juist door handelsgeschiedenis/benchmarken dat mensen hun oogkleppen afvallen en ze kunnen leren uit hun fouten.

Je moet niet naar perfectie en optimaliteit streven maar naar een rendement hoger dan de best presterende index.

Op uw totale portefeuille kan je vergelijken. Individuele aandelen uitpikken waar je suboptimale beslissingen genomen hebt (hindsight) leert u minder dan niks en zal u op lange termijn alleen maar slecht doen (door te willen compenseren en meer risico te nemen).

Alé doe wat ge wilt maar u slecht voelen omdat ge een (waarschijnlijk) irrationele markt op NVIDIA niet kon voorspellen, dat lijkt mij wel heel erg hard zijn voor jezelf.

Vraagje - ben aan het kijken om een deel van mijn pensioenspaar portfolio te steken in BTI (volgend een SA artikel en de interesse van Janus en anderen hier). Wat ik mij afvroeg heeft betrekking tot de goodwill/intangible assets. Die is vrij significant in BTI, is dit iets om rekening mee te houden? Ik heb altijd een (onterecht?) negatief idee gehad omtrent intangible assets

Terug
Bovenaan