Kleine Beursfeiten

allé, na Just Eat en Adyen nu het 3e Hollandse groei aandeel dat serieus klappen krijgt, Alfen -10% op cijfers nadat het al serieus afgestraft was in de maanden voordien... toch ook -50% sinds top en niet echt beterschap in zicht lijkt me.

Wat zou wel goed aandeel zijn om in te spelen op laadpalen-boom die er zou moeten komen in toekomst... Schneider-electric?
Heel die laadpalen business is nog in volle ontwikkeling. Daarnaast is er ook binnenkort nieuwe batterijtechnologie op komst, als ik CATL & Toyota mag geloven. Dan moeten die bedrijven mogelijks hun businessplan waarschijnlijk herbekijken. Is nog te vroeg dag volgens mij om daar een winnaar te vinden.

En dan nog... blijft enkel en alleen een laadpaal hé. Concurrentie zal zwaar zijn en marges bijgevolg ook. Waarom zou een bedrijf uit een lageloonland zo'n paal niet kunnen maken op middellange termijn?

Dat zijn ook de berichten die ik opvang van mensen uit de sector. De concurrentie is moordend.

Behalve voor de aanbieders die deals hebben met de grote leasingmaatschappijen, die vragen precies gemakkelijk dubbel zoveel per laadpaal dus ik zou denken dat de winstmarges daar wel hoog liggen?

Heel die laadpalen business is nog in volle ontwikkeling.

En dan nog... blijft enkel en alleen een laadpaal hé. Concurrentie zal zwaar zijn en marges bijgevolg ook. Waarom zou een bedrijf uit een lageloonland zo'n paal niet kunnen maken op middellange termijn?
Dat zijn ook de berichten die ik opvang van mensen uit de sector. De concurrentie is moordend.

Dus je zegt dat nieuwe technologieen in een sector in volle verandering waar je de winnaars niet op voorhand kan identificeren, en die gehyped werden, meestal geen goede investeringen zijn?

Broek begint te kriebelen om af te zakken van verbazing :-)

Alfen hun H1 schreeuwt commodificatie van hun grootste segment.
Daar gaan ze niets aan kunnen doen.
Dit was toch 1 van jouw posities?

Dus je zegt dat nieuwe technologieen in een sector in volle verandering waar je de winnaars niet op voorhand kan identificeren, en die gehyped werden, meestal geen goede investeringen zijn?

Broek begint te kriebelen om af te zakken van verbazing :)

Dit was toch 1 van jouw posities?
Was, ja.

Broek begint te kriebelen om af te zakken van verbazing :)
Ik snap wel niet waarom je wat sarcastisch moet gaan doen tegenover mensen die gewoon hetzelfde zeggen als u.

Een laadpaal is echt geen nieuwe technologie hoor. Die bedrijven zijn even spannend als airco businesses maar gewoon paar keer duurder wegens hype voor welke reden dan ook.

Ik volg het nauw aangezien het mijn werkgever is maar zal voorlopig niet inkopen.

Recycling business is neerwaarts met de dalende metaalprijzen momenteel.
Katalysatoren doen het goed, zal wel binnen x jaar beginnen afzwakken als er meer en meer elektrische wagens rijden.

Al het geld gaat momenteel volle bak richting de batterij materialen: expansie in bestaande capaciteiten, nieuwe plant in Canada, JV's,...
Zolang dit niet voor positieve resultaten zorgt, gaat de markt Umicore niet hoger waarderen vrees ik, dan wordt dit enkel maar gezien als een enorme cash drain.

Laatst bewerkt:
NVDA kwartaalcijfers vanavond. Blijft de AI hype overeind of is het na een YTD koersstijging van +218% terug naar de realiteit?
Noteert momenteel met een market cap van bijna $1,2 biljoen als zesde meest waardevol bedrijf :oink:

NVDA kwartaalcijfers vanavond. Blijft de AI hype overeind of is het na een YTD koersstijging van +218% terug naar de realiteit?
Noteert momenteel met een market cap van bijna $1,2 biljoen als zesde meest waardevol bedrijf :oink:
Ik vergelijk het met een Cisco eind jaren 90 toen er een ware rush was op alle netwerk en internet gerelateerde hardware. Tijdelijke boom die niet kan blijven duren, zeker omdat er weinig recurrent aan is. De stijging kan nog even doorgaan maar een serieuze bust zal volgens mij volgen.

Covered calls Feb. ‘24 verkocht op UBS
Uitvoeringsprijs: 27,5 USD
Premium: 0,95 USD
Break-even aan 28,45 USD

Aangezien ik op korte termijn een groot deel van mijn portefeuille wil gebruiken wil ik mijn UBS positie wat indekken tegen negatieve impact. Ben zelf niet 100% overtuigd dat de Q2 cijfers een gigantische upswing gaat opleveren (itt FCNCA is dit nu toch echt wel een deal die iedereen heeft opgemerkt en duurt dit allemaal veel langer - dus iedereen zal toch wel zijn huiswerk hebben gemaakt). Daarnaast volg ik ook het idee dat men slim genoeg is om nog wat positieve zaken in de kast te houden voor de komende jaren. Call opties van September leveren niet genoeg op, daarom in proberen schatten tot wanneer ik het “risico” van de call wil laten lopen.

Gebaseerd op mijn eigen high-level analyse kom ik op een prijs van 24-32 USD. Ben altijd uitgegaan van de gemiddelde verkoopprijs van 28 USD en zie potentieel voor hogere prijs enkel op langere termijn (risico perceptie van CS assets kan doen dalen en synergieën kunnen verwezenlijken)

Indien het toch plots boven de 28,5 USD zou stijgen dan heb ik toch een mooie 43% winst gehad op <1 jaar. En heb ik de prijs verwezenlijkt die ik vandaag zelf als realistisch inschat (men kan maar leren uit zijn fouten)

Terug
Bovenaan