Kleine Beursfeiten

Sentinelone opnieuw te koop aan 13$ na de -35% vandaag.

Koop je bij?
Heb de schade kunnen beperken door donderdag snel after hours te verkopen. Moet het herbekijken aangezien er daar toch van alles is fout gelopen, o.a foute ARR rapportering vorig jaar waar ze hun revenue guidance voor dit jaar op baseerden. Omdat de revenue nu een pak lager uitkwam dan verwacht hebben ze dat pas ontdekt..
Alé, een paar maand geleden toevallig de verkoop vergeten te vermelden op het forum van een aandeel dat hier jaren aangeprezen werd
(En daarmee zogezegd de -35% vermeden).

En dan een paar dagen later, terug bijgekocht, maar alweer niet nodig om eens te vermelden op het forum, zelfs al ging het vlak ervoor over de verkoop van datzelfde aandeel...
[Nadat ik vorig kwartaal verkocht had na hun ARR restatement heb ik enkele dagen daarna teruggekocht

En nu het 20% stijgt, zit het stiekem terug in de portefeuille, en wordt het (achteraf) wél vermeld op het forum.

Sorry, maar classic internet beursforum stuff hoor :)

Das wel heel yolo (de vervaldatum dan), die koop je volgens mij trouwens beter de 30ste.

Ik was eerder naar de '25 calls aan het kijken. Zit al stevig short term in de Dec calls.

Edit: mijn frank valt weer dat jullie in USD bezig zijn en niet CHF, ok iets minder yolo dan.

Das wel heel yolo (de vervaldatum dan), die koop je volgens mij trouwens beter de 30ste.

Ik was eerder naar de '25 calls aan het kijken. Zit al stevig short term in de Dec calls.

Edit: mijn frank valt weer dat jullie in USD bezig zijn en niet CHF, ok iets minder yolo dan.
Van 23,5 naar 25 is een dikke 6% stijging, dat lijkt me toch niet echt yolo?

Of begrijp ik opties gewoon niet goed genoeg :p

Alé, een paar maand geleden toevallig de verkoop vergeten te vermelden op het forum van een aandeel dat hier jaren aangeprezen werd

En dan een paar dagen later, terug bijgekocht, maar alweer niet nodig om eens te vermelden op het forum, zelfs al ging het vlak ervoor over de verkoop van datzelfde aandeel...

En nu het 20% stijgt, zit het stiekem terug in de portefeuille, en wordt het (achteraf) wél vermeld op het forum.

Selectief inderdaad, zoals ik vorige week na jouw post dat SE -30% ging, ook kwam melden at SE in mijn portfolio zat. :)

Dus je suggestie dat ik hier enkel mijn 'wins' kom zetten slaat helemaal nergens op.

Selectief inderdaad, zoals ik vorige week na jouw post dat SE -30% ging, ook kwam melden at SE in mijn portfolio zat. :)

Dus je suggestie dat ik hier enkel mijn 'wins' kom zetten slaat helemaal nergens op.
Wat zit er nu allemaal in?

MELI hebt ge nog zeker?
Hebt ge NU of STNE?

Sinds ik BFIT gekocht heb, nog maar een week geleden, al bijna -10% lol, op paar dagen tijd. Ondanks dat het al enorm goedkoop staat.
Markt slaat weer nergens op.
Mijn pf de eerste helft van het jaar ~+25% groei, aan 10% fcf yield, en die dingen gaan dan nog undperformen omdat fondsen blijkbaar niet genoeg NVDA en TSLA kunnen kopen en daarmee de index omhoog stuwen.

Wat zit er nu allemaal in?

MELI hebt ge nog zeker?
Hebt ge NU of STNE?

Sinds ik BFIT gekocht heb, nog maar een week geleden, al bijna -10% lol, op paar dagen tijd. Ondanks dat het al enorm goedkoop staat.
Markt slaat weer nergens op.
Mijn pf de eerste helft van het jaar ~+25% groei, aan 10% fcf yield, en die dingen gaan dan nog undperformen omdat fondsen blijkbaar niet genoeg NVDA en TSLA kunnen kopen en daarmee de index omhoog stuwen.
NU heb ik niet, maar vind het wel een mooi groeibedrijf.

Heb mijn aanpak sinds een aantal maanden geleden veranderd. Ik focus nog steeds voornamelijk op small & midcap growth, maar nu veel gediversifieerder. Mik op 20-25 posities en min of meer equal weight, dus 4-5% per positie. Afhankelijk van relatieve waarderingen kan ik wel wat over/under weight gaan.

Ik zie het als mijn eigen SMID CAP growth fund, voornaamste doel is Nasdaq-100 te kloppen. Gezien de diversificatie kan ik geen heel gekke returns verwachten, dus 15% per jaar zou al heel mooi zijn. Als ik de NASDAQ-100 op een timeframe van pakweg 5-8 jaar niet versla, steek ik beter alles gewoon daarin. Heb voor ieder bedrijf mijn lange termijn thesis en enkel als deze zou veranderen verkoop ik, dus de portfolio turnover zou ook eerder beperkt moeten zijn. :)

Blijft voornamelijk B2B SaaS aangevuld met wat e-commerce / fintech plays.

CPNG heb ik ook ('25 opties).

Van 23,5 naar 25 is een dikke 6% stijging, dat lijkt me toch niet echt yolo?

Of begrijp ik opties gewoon niet goed genoeg :p
Zie mijn edit. :)
Ik bekijk UBS altijd op de zwitserse markt en daar staat het aan 20.x CHF
Verwarrend dat jullie hier geen valuta erbij zetten.

Als er 1 iemand is die zijn verliezen niet wegsteekt is het wel Racing Genk... Hij had hier zelf aangegeven dat zijn portfeuille van de 2021 high a 1 miljoen € naar een 400 a 500k was gezakt.

Als er 1 iemand is die zijn verliezen niet wegsteekt is het wel Racing Genk... Hij had hier zelf aangegeven dat zijn portfeuille van de 2021 high a 1 miljoen € naar een 400 a 500k was gezakt.
Inderdaad, en ik heb de laatste tijd ook een minder fijn gevoel bij dit topic want het lijkt me dat er vroeger vaker aankopen en verkopen werden gepost, maar als er telkens de verliezers uitgepikt worden om een beetje uit te lachen dan gaat op den duur niemand nog zijn aankopen posten hé.

recent idd voorbeeld hier van Racing Genk, bij mezelf werden ook plots een turbo-aankoop van 2 jaar geleden boven gehaald, ... niet echt een goede evolutie van dit topic.

Als iedereen hier zijn winsten komt posten van +50% alhier en aldaar met turbo's, opties, en mania growth stocks, dan mag ik al eens een 'minder fijn gevoel' bovenhalen van de andere posities die -80% zijn en meestal in de vergetelheid weggeveegd worden.

Want er zijn hier het laatste jaar wat nieuwkomers gearriveerd die verkeerde verwachtingen hebben door al die verblindende cijfers en dan maar mee yolo'en, maar soms totaal niet weten dat vele andere posities -50-80% zijn en niet meer vermeld worden.

Als ik een @Racing_Genk zie vermelden dat hij 'geen gekke returns' verwacht, en dat 15% cagr dus al goed zou zijn, dan ben ik vrij zeker dat een ambetanterik hier in dit topic nogal noodzakelijk is.
Want 15% cagr in de komende 5-10 jaar met een portefeuille van 20 aandelen zou absurde wereldklasse zijn, en wel degelijk een gekke return.

Dat is het punt niet van JanusDR zijn post.
Hij bedoelt dat wanneer iemand een aankoop of bullthesis post op het forum, en hiermee mogelijks andere members beïnvloedt om ook over te gaan tot een aankoop van een bepaald aandeel, het niet meer dan fair is dat je ook aangeeft wanneer je de vernoemde stock verkoopt, als je vermoedt dat de bullthesis niet meer van toepassing is. Op deze manier kunnen andere members die eerder overhaald waren, ook hun positie re-evalueren en mee uitstappen indien ze dit nodig achten.

Dat is het punt niet van JanusDR zijn post.
Hij bedoelt dat wanneer iemand een aankoop of bullthesis post op het forum, en hiermee mogelijks andere members beïnvloedt om ook over te gaan tot een aankoop van een bepaald aandeel, het niet meer dan fair is dat je ook aangeeft wanneer je de vernoemde stock verkoopt, als je vermoedt dat de bullthesis niet meer van toepassing is. Op deze manier kunnen andere members die eerder overhaald waren, ook hun positie re-evalueren en mee uitstappen indien ze dit nodig achten.
mijn punt was eerder dat als je winst maakt op een aankoop dat je daar dan zelf mee "moet" komen stoefen, want anders gaat er zelden iemand over beginnen, terwijl dat de aankopen die wat later op verlies staan wel spontaan gemeld worden... mag wat meer in evenwicht zijn, op dit moment voel ik persoonlijk héél weinig animo om nog mijn aankopen te posten... waarom zou ik eigenlijk?

Waar ik wel akkoord mee ga is dat het onnozel en onnodig is om hier een winst te komen posten terwijl je de aankoop niet gemeld hebt, maar racing genk is nu net één van die users die heel open is over zijn portefeuille

maar racing genk is nu net één van die users die heel open is over zijn portefeuille
Dat vind ik alleszins niet in de afgelopen 2 jaar, aangezien het al de zoveelste keer is dat een aankoop die keldert zogezegd net op tijd verkocht werd.
Zonder te vermelden op het forum weliswaar, terwijl de aankoop wél in geuren en kleuren uitgelegd werd.

Maar als een aandeel sterk stijgt zit het dan plots terug in de portefeuille, alweer zonder te vermelden op het forum.

Ik wil het kot hier eens zien als Oxy op een dag -50% gaat, iemand mij daarop aanspreekt, en ik dan doodleuk zeg "ah ja, vorige week verkocht, ik moet toch niet elke transactie melden hé. Het moet hier een beetje leuk blijven ook."

Haal het lynchtouw maar boven dan :)

Laatst bewerkt:
Dat vind ik alleszins niet in de afgelopen 2 jaar, aangezien het al de zoveelste keer is dat een aankoop die keldert zogezegd net op tijd verkocht werd.
Zonder te vermelden op het forum weliswaar, terwijl de aankoop wél in geuren en kleuren uitgelegd werd.

Maar als een aandeel sterk stijgt zit het dan plots terug in de portefeuille, alweer zonder te vermelden op het forum.

Ik wil het kot hier eens zien als Oxy op een dag -50% gaat, iemand mij daarop aanspreekt, en ik dan doodleuk zeg 'ah ja, vorige week verkocht, ik moet toch niet elke transactie melden hé).
Haal het lynchtouw maar boven dan :)
ok, ik snap je, langs de andere kant, zoals je zelf zegt: rc genk legt zijn aankopen in detail uit wat toch zeer nuttige info is in deze topic, dan wil ik het wel door de vingers zien als er eens een aankoop/verkoop niet gemeld wordt.

Moest hij plots zijn komen melden dat hij toevallig vorige week voor de cijfers van Adyen zijn positie had gesloten dan zou ik het al meer fishy vinden :wink:

Maar ok, elke transactie vermelden hoeft niet, iedereen doet wat hij wilt.

Maar als telkens toevallige winsten elke keer gepost worden, dan heb ik ook de (vervelende) tick om wat andere herinneringen die ik had boven te halen.

Trouwens, dat werkt beter hoor.
Dan heb je hier een gratis realtime archief van uw dommigheden, zoals mijn ordinaire dwaze buy-the-dip van First Republic, mijn opties tegen growth tech vorig jaar, etc.

Daar leer ik meer van dan telkens enkel mijn winsten te posten.

Mij kunnen aankopen en verkopen mij echt niet schelen.
Wel interesse in de redenen erachter, de thesis. En daarbij heb ik persoonlijk een voorkeur voor buy to hold, in plaats van een trade voor enkele maanden.

NU heb ik niet, maar vind het wel een mooi groeibedrijf.

Heb mijn aanpak sinds een aantal maanden geleden veranderd. Ik focus nog steeds voornamelijk op small & midcap growth, maar nu veel gediversifieerder. Mik op 20-25 posities en min of meer equal weight, dus 4-5% per positie. Afhankelijk van relatieve waarderingen kan ik wel wat over/under weight gaan.

Ik zie het als mijn eigen SMID CAP growth fund, voornaamste doel is Nasdaq-100 te kloppen. Gezien de diversificatie kan ik geen heel gekke returns verwachten, dus 15% per jaar zou al heel mooi zijn. Als ik de NASDAQ-100 op een timeframe van pakweg 5-8 jaar niet versla, steek ik beter alles gewoon daarin. Heb voor ieder bedrijf mijn lange termijn thesis en enkel als deze zou veranderen verkoop ik, dus de portfolio turnover zou ook eerder beperkt moeten zijn. :)

Blijft voornamelijk B2B SaaS aangevuld met wat e-commerce / fintech plays.

Meeste van die bedrijven zijn mij iets te duur. 😅
15% is bescheiden imo.
Met die bedrijven in uw pf zal de groei hoger liggen maar kan je wel een pak mutliple compression verwachten en sommigen die het mss niet halen op lange termijn.
Positieve fcf na SBC is voor mij echt cruciaal.

15% koerswinst per jaar lukt misschien wel voor een jaar ofzo, maar op lange termijn is dat compleet onrealistisch. In dat opzicht is het wel goed dat er hier ook kritische stemmen zijn om de stille lezer te wijzen op de gevaren/risico's van speculeren in zeer volatiele aandelen, opties, turbo's, enz.

15% koerswinst per jaar lukt misschien wel voor een jaar ofzo, maar op lange termijn is dat compleet onrealistisch. In dat opzicht is het wel goed dat er hier ook kritische stemmen zijn om de stille lezer te wijzen op de gevaren/risico's van speculeren in zeer volatiele aandelen, opties, turbo's, enz.
compleet onrealistisch? niet elk jaar 15%, want dat was bijvoorbeeld vorig jaar verre van gemakkelijk, maar gemiddeld 15% is toch niet compleet onrealistisch??

Terug
Bovenaan