Kleine Beursfeiten

Dat is toch wel al een eind dat men daarvan leutert.
AT1 bondholders lawsuit(s) was er Idd al. Stock holders volgens mij nog niet. Ze zullen nu allebei dit (en elk ander stukje) positief nieuws proberen te misbruiken om geld af te troggelen aan UBS. Benieuwd hoeveel de litigation en/of settlement costs op het einde van de rit zullen bedragen.

Vanuit dat perspectief was een First citizens/SVB of NY city bancorp/signature toch een heel stuk “cleaner”.
Afwachten geblazen.

AT1 bondholders lawsuit(s) was er Idd al. Stock holders volgens mij nog niet. Ze zullen nu allebei dit (en elk ander stukje) positief nieuws proberen te misbruiken om geld af te troggelen aan UBS. Benieuwd hoeveel de litigation en/of settlement costs op het einde van de rit zullen bedragen.

Vanuit dat perspectief was een First citizens/SVB of NY city bancorp/signature toch een heel stuk “cleaner”.
Afwachten geblazen.
Ubs heeft ook het voordeel dat de zwitserse overheid hun verplicht heeft credit suisse over te nemen en dat het ook die overheid is die beslist heeft dat de at1 obligaties geen waarde meer hadden. Dus eigenlijk kan men Ubs niks verwijten.

Voila inderdaad - iedereen zal nu wel goed nieuws verwachten en groot deel zal al in de prijs zitten. Voor mij persoonlijk is dit geen goed instapmoment, dus ook zeker niet in opties.

Ubs heeft ook het voordeel dat de zwitserse overheid hun verplicht heeft credit suisse over te nemen en dat het ook die overheid is die beslist heeft dat de at1 obligaties geen waarde meer hadden. Dus eigenlijk kan men Ubs niks verwijten.

Verplicht? Zo is het volgens mij niet gegaan - heb jij een bron hierover? Of bedoel je verplicht aangezien de prijs zo laag was dat men stom was om het niet te doen?

Ja nee dat is niet verplicht eh - wat heeft Zwitserse overheid als niet aandeelhouder zelfs te zeggen in UBS?
Als de overheid grote druk begint te zetten op alles en iedereen dan kan je de facto toch wel van een verplichting spreken.

Als de overheid grote druk begint te zetten op alles en iedereen dan kan je de facto toch wel van een verplichting spreken.

Sorry maar ge moogt artikels blijven kopiëren, er staat nergens dat de Zwitserse overheid UBS heeft verplicht om CS te kopen. Als ze leverage hadden om hen te verplichten dan had men dat zeker al niet verplicht laten aankopen voor <50% van de marktwaarde op dat moment en x aantal garanties.

Ze kunnen UBS niet verplichten en dat hebben ze dus ook niet gedaan. UBS stond open om een grootste concurrent aan te kopen en dan nog aan een spotprijs.

Maar een fractie van de winst die ze hier gaan maken.

Voila inderdaad - iedereen zal nu wel goed nieuws verwachten en groot deel zal al in de prijs zitten. Voor mij persoonlijk is dit geen goed instapmoment, dus ook zeker niet in opties.
Ik vermoed niet dat een groot deel al in de prijs zal zitten... UBS (in CHF) staat momenteel nog steeds iets lager dan op 6 maart.

Hoezo heeft niemand hier geanticipeerd op een overnamebod op U.S. Steel. Ik ben teleurgesteld in iedereen hier, inclusief mezelf! 🤡 Ticker is $X - voorbeurs +16% obv overnamespeculaties door Musk.

Niemand met een speculatieve positie in X?

Op WSB doet het gerucht dat Musk zich in het biedproces zou moeien.

Klinkt ongeloofwaardig, maar het gaat hier over Musk, iemand van wie we dat soort fratsen wel kunnen verwachten.

Niemand met een speculatieve positie in X?

Op WSB doet het gerucht dat Musk zich in het biedproces zou moeien.

Klinkt ongeloofwaardig, maar het gaat hier over Musk, iemand van wie we dat soort fratsen wel kunnen verwachten.
Is zijn geld niet op na zijn overpriced aankoop van Twitter?

Terug
Bovenaan