Kleine Beursfeiten

Aha, winsten met turbo's!

Graag dan ook een update over uw BNTX turbo's dan, aangezien dat aandeel -70% gezakt is sindsdien... :)

En ook een update over uw puts op NVDA en Nasdaq van 3 maand geleden?
oei, die Biontech turbo's ben ik effe moeten gaan opzoeken want da's héél lang geleden hé
-> turbo aangekocht op 17 nov 2021 aan 1.172
-> turbo verkocht op 24 nov 2021 aan 1.830

en dan andere turbo op Biontech:
-> turbo aangekocht op 17 nov 2021 aan 0.523
-> turbo verkocht op 10 dec 2012 aan 0.953

(denk dat @Brt hier toen ook mooi geld heeft aan verdiend door mijn tip)

de recentere opties op NVDA en Nasdaq waren minder succesvol, dit werd echter ruim gecompenseerd door mijn KBC turbo die x2 ging

Dus nog steeds ruim winst met mijn opties/turbo's, thanks for asking :biglaugh:

Dat is geen pissing contest.
Wel als je winsten of 'tips' post, wil ik ook updates als het minder afloopt :)

oei, die Biontech turbo's ben ik effe moeten gaan opzoeken want da's héél lang geleden hé
-> turbo aangekocht op 17 nov 2021 aan 1.172
-> turbo verkocht op 24 nov 2021 aan 1.830

en dan andere turbo op Biontech:
-> turbo aangekocht op 17 nov 2021 aan 0.523
-> turbo verkocht op 10 dec 2012 aan 0.953

(denk dat @Brt hier toen ook mooi geld heeft aan verdiend door mijn tip)
Deze vind ik wel interessant :)

Dus je kocht het aandeel, het steeg een 3-tal weken licht en random (want geen earnings release of update), waarna het quasi in rechte lijn -80% gaat.

Is dat dan een 'geslaagde tip'? :)

Nu ja, niet kwaad bedoeld.
Maar turbo's triggeren mij, al zeker op volatiele aandelen.

Een turbo op Berkshire met 1,5x-2x leverage wil ik wel kopen (op moment dat berkshire ondergewaardeerd is), maar IB laat geen turbo's toe :cautious:

Laatst bewerkt:
Mijn werkgever neemt weer eens een bedrijf over, >30% meer per aandeel betaald dan beurswaarde gisteren
Hadden ze me dat nu niet kunnen laten weten :(

Laatst bewerkt:
Dat is geen pissing contest.
Wel als je winsten of 'tips' post, wil ik ook updates als het minder afloopt :)

Deze vind ik wel interessant :)

Dus je kocht het aandeel, het steeg een 2-tal weken licht en random (want geen earnings release of update), waarna het quasi in rechte lijn -80% gaat.

En dat noem je een 'geslaagde tip'? :)
sorry maar het is echt wel iets te lang geleden (2021) om nog te weten wat de investment case was om toen die turbo's te kopen.

en ik koop NOOIT turbo's/opties voor lange termijn, als ik long-term geloof in een bedrijf koop ik gewoon lekker saai de aandelen :wink:

Mijn werkgever neemt weer eens een bedrijf over, >30% meer per aandeel betaald dan beurswaarde gisteren
In 2016 werkte ik voor een bedrijf waar ik toegewezen was op een bepaald project waarvoor ik een NDA en andere had moeten ondertekenen.
Ik was in die tijd echt nog 0,0 bezig met mijn geld, alles stond netjes op een spaarrekening.

Bij het bekend maken van dat nieuws is die koers die dag met 21% gestegen, uiteindelijk de weken volgend zelfs tot 50% gestegen na de bekendmaking.

Ik vraag me tot op vandaag nog altijd af wat er bijvoorbeeld gebeurd ging zijn als ik mijn neef (die ik 1000% vertrouw) gezegd had dat hij voor 10k aandelen ofzo moest kopen van dat bedrijf. Insider trading is natuurlijk verboden, maar in hoeverre kunnen ze dat voor zo'n lage bedragen effectief opvolgen...

Maar uiteindelijk dus nooit iets mee gedaan want ik had dus nog geen interesse in de beurs.

Helaas, als je dat weet, word je op de lijst van insiders gezet (via NDA net zoals @Enj0i^ aangeeft) en mag je geen aandelen kopen. Voorkennis en zo'n dingen :)

Helaas, als je dat weet, word je op de lijst van insiders gezet (via NDA net zoals @Enj0i^ aangeeft) en mag je geen aandelen kopen. Voorkennis en zo'n dingen :)
In België is dat onnozele blabla.
De fsma heeft totaal de mankracht en middelen niet om dat deftig in de gaten te houden.
Je moet natuurlijk geen 500k aandelen gaan kopen in een bedrijf waar er normaal maar 200k liquiditeit is, en je de afgelopen 5 jaar nog nooit een aandeel kocht.

In de US vlieg je daarvoor de gevangenis in.
Die checken alle verdachte OTM put optie transacties bij corporate gebeurtenissen.

In België is dat onnozele blabla.
De fsma heeft totaal de mankracht en middelen niet om dat deftig in de gaten te houden.
Je moet natuurlijk geen 500k aandelen gaan kopen in een bedrijf waar er normaal maar 200k liquiditeit is, en je de afgelopen 5 jaar nog nooit een aandeel kocht.

In de US vlieg je daarvoor de gevangenis in.
Die checken alle verdachte OTM put optie transacties bij corporate gebeurtenissen.

Wil je zeggen dat zo'n NDA geen betekenis heeft omdat er niet op gecontroleerd wordt? :)
Iedereen moet doen wat hij zelf wil, maar ik hou me daar wel aan uit principe.

Hier heeft iemand het eens mogen gaan uitleggen omdat iemand in zijn straat op het juiste moment aandelen had gekocht.
Puur toeval, maar ze hebben het toch onderzocht. Geen idee over welk bedrag het ging.

Wil maar zeggen dat je er toch mee moet oppassen.

Een wet die niet gecontroleerd en bestraft wordt, staat inderdaad equivalent met geen wet.

Wel, ik heb al meerdere malen inzicht gehad op insider info met goed en slecht nieuws dat biotech stocks +50 -50% stuurt (e.g. zelf analyses gedaan die goed of slecht nieuws zijn; betrokken zijn bij overnames; betrokken bij shutdowns van divisies, ...). Ik zorg er toch intentioneel voor dat ik ver weg blijf van die aandelen. Je moet maar door whatever reden in de shitstorm terecht komen en iemand tegenkomen die een voorbeeld wil maken en je bent dik gejost.

Je reputatie om zeep en dikke boete.

Er zijn genoeg free money opportunities in het legale veld in de sector...

Wat ik wil bereiken:

==> Geen angst voor jobverlies
==> Niet verplicht zijn om tot 67 te werken

Dit.

Stel dat ik morgen werk verlies dat ik kan zeggen: “tja, jammer, maar geen ramp”.

En als ik het moe ben op 55 dat ik gewoon nog 12 jaar de jaren overbrug tot 67 en dan op pensioen ga aan 1100 eur/maand bijgevuld met groepsverzekering, erfenis ma en nog spaargeld.

Mijn grootste vrees is nog te moeten solliciteren op 50/55.

Dit.

Stel dat ik morgen werk verlies dat ik kan zeggen: “tja, jammer, maar geen ramp”.

En als ik het moe ben op 55 dat ik gewoon nog 12 jaar de jaren overbrug tot 67 en dan op pensioen ga aan 1100 eur/maand bijgevuld met groepsverzekering, erfenis ma en nog spaargeld.

Mijn grootste vrees is nog te moeten solliciteren op 50/55.
Dat heet sociale zekerheid.

Terug
Bovenaan