Kleine Beursfeiten

Net zoals ook kan dat je beter aandelen koopt van pepsi(co) als die pillen werken.
En mcDo, domino's, Wendy's etc.
Maar ja, er zijn er zoveel die vettige en gesuikerde boel verkopen :)

Tinder (Match) zoals ik vroeger al gezegd had.
De sector van rondpoepen zal exploderen.

Ging het kopen aan 25-30.
Waarschijnlijk was ik te conservatief/gierig. (En mijn andere aandelen ook zwaar ondergewaardeerd op dat moment)

Ah ja, in de spirit van full disclosure, ik heb een positie van 10% in BTI genomen tijdens mijn ban.

Non-combustible groei verraste mij, en het aandeel is goedkoop.

Na al die jaren heb ik niet de indruk dat overheden wereldwijd er even negatief tegenover staan als tegenover sigaretten.
Dus je weet +- waar ze binnen 5 jaar staan, aangezien de decline van combustibles vrij voorspelbaar is.

Dan geeft dat een jaarlijks rendement van +-10-15% op 2-3 jaar, i'll take it.

Heb ook een positie in BTI, heb jij al eens naar Scandinavian Tobacco Group gekeken?
Om één of andere reden heb ik meer vertrouwen in de sigaren business dan de sigaretten.

Het dividend bij BTI stoort me, als belg ben je daar toch de helft van kwijt aan belastingen.

Laatst bewerkt:
Heb ook een positie in BTI, heb jij al eens naar Scandinavian Tobacco Group gekeken?
Om één of andere reden heb ik meer vertrouwen in de sigaren business dan de sigaretten.

Het dividend bij BTI stoort me, als belg ben je daar toch de helft van kwijt aan belastingen.
Waarom koop je British American Tobacco dan ook in de VS (BTI) ipv UK (BATS)?
Ik heb die laatste al enkele jaren. Geen bronbelasting, enkel Belgische RV.

Waarom koop je British American Tobacco dan ook in de VS (BTI) ipv UK (BATS)?
Ik heb die laatste al enkele jaren. Geen bronbelasting, enkel Belgische RV.
Is die US listing dan normaal ook niet zonder bronbelasting, aangezien het toch een UK bedrijf is?
Normaal gezien maakt de lising niet uit, maar enkel het financieel hoofdkwartier.

Petrobas heeft hun nieuw dividend beleid bepaald.
Het wordt 45% van de fcf.
In praktijk dus ~$1.8 tot $2 usd per aandeel. Zo een ~14% dividend aan huidige prijs.

Een hoop onzekerheid is nu weg, mogelijk kan dit dus ook een kleine rerate krijgen.

Wie goedkoop aandeel wil, STLA.
Earnings net uit.
ev/ebitda <1
p/fcf <5
ev/fcf <2
Beste marges van de grote autoproducenten. Betere marges dan Tesla 🤡 , voor 1/30ste van de wwardering.

Ze lijken klaar voor goedkope EV.

Ook 8% dividend met slechts 30% payout ratio voor wie dat intereseert.
3% buybacks.
Zowel dividend en buybacks zouden moeten kunnen groeien.

Ze mikken op 20b € fcf tegen 2030.
Aan een 6 p/fcf multiple is dat x2.4 in 7 jaar.
Dat is 13% cagr.
+8% dividend maakt het 21%.
+3% jaarlijkse buyback maakt het 24% cagr tot 2030.

Goedkopere aandelen dan dit komen zelden voor.
Waarom zijn ze dan zo goedkoop? Wat speelt hen parten? Ik ken de merken die ze hebben een beetje en Alfa bv lijkt altijd op sterven na dood te zijn.

Het zijn natuurlijk wel stuk voor stuk brolmerken die ze in portefeuille hebben. Misschien zijn hun elektrische wagens betrouwbaarder, geen idee.

Over BFIT: min of meer offtopic maar er is weldegelijk nog een markt voor zelfstandige fitnesshouders. BFIT trekt veel irritant 'gespuis' aan, waardoor er een markt is voor mensen die graag wat meer betalen om te kunnen fitnessen zonder dat irritant volk en eventueel met begeleiding.

Een keten dat hierop inspeelt is er nog niet dus voorlopig vullen zelfstandigen dat gat.

Kijkt hier iemand naar Macy's? Dirt cheap maar ik zie niet direct een catalyst...

Ik sta redelijk ver van die sector maar ik zou ook niet direct een reden zien waarom dat aandeel ineens door het dak zou schieten als het de afgelopen 5-10 jaar (buiten die piek in 2015) met veel ups en downs uiteindelijk alleen maar gedaald is, omzet die in die periode ook niet gestegen is, winst die de laatste jaren rond het nulpunt balanceert. En ook niet direct een sector en bedrijf waar je plots spectaculaire groei of grote revoluties kan verwachten

Ja, ze spreken over cost efficiency measures maar in retail zou dat gewoon business as usual moeten zijn; hetzelfde met al die winkels in Dubai etc. waarvan de winstgevendheid niet altijd zo fantastisch is, dat zijn vaak meer prestige projecten dan dat het significant geld oplevert.

Dus ik kan best geloven dat het aandeel nu op papier ondergewaardeerd is, maar ik zie ook niet direct redenen waarom die koers zoveel zou stijgen - dan heb ik meer vertrouwen in pakweg Amazon als retailer (ok, niet 100% vergelijkbaar maar veel minder traditioneel, veel meer technology enablers, ...)

Het zijn natuurlijk wel stuk voor stuk brolmerken die ze in portefeuille hebben. Misschien zijn hun elektrische wagens betrouwbaarder, geen idee.

Over BFIT: min of meer offtopic maar er is weldegelijk nog een markt voor zelfstandige fitnesshouders. BFIT trekt veel irritant 'gespuis' aan, waardoor er een markt is voor mensen die graag wat meer betalen om te kunnen fitnessen zonder dat irritant volk en eventueel met begeleiding.

Een keten dat hierop inspeelt is er nog niet dus voorlopig vullen zelfstandigen dat gat.
Peugeot doet het bijvoorbeeld toch heel goed de laatste jaren…
Fiat zie je ook vaak rijden
Jeep and Ram zijn buiten EU toch ook heel populaire merken

Edit: voor EV geloof ik ook wel meer in Chinese merken, die staan qua prijs/kwaliteit echt al ver… maar het blijft toch een risico om in Chinese bedrijven te investeren

Peugeot doet het bijvoorbeeld toch heel goed de laatste jaren…
Fiat zie je ook vaak rijden
Jeep and Ram zijn buiten EU toch ook heel populaire merken
Mja
Die merken doen het inderdaad goed. En hun kwaliteit is ook goed.
De perceptie onder sommigen is anders, en dat zorgt ook voor die koopkans van het aandeel.

De zever die ge soms leest.
Slechte marges, hebben nog geen EV, teveel schulden. Gewoon allemaal feitelijk onwaar of het zelfs tegengestelde van de realiteit.
Maar dat is dan wel in het voordeel voor iemand die wel de moeite doet om een analyse te doen.

Ik was gisteren wel verbaasd door de koers bij Xfab 5min na opening. Top cijfers en +1% op de tabellen… toch een deel cash in gesmeten en uiteindelijk wel beloond s’avonds

Ik was gisteren wel verbaasd door de koers bij Xfab 5min na opening. Top cijfers en +1% op de tabellen… toch een deel cash in gesmeten en uiteindelijk wel beloond s’avonds
Is nog altijd heel goedkoop.
Zeker als ge in gedachte houdt wat verwachtingen zijn ivm chip demand van autosector. Dan is het echt zeer goedkop.

Laat de markt maar afgeleid zijn met NVDA te chasen in de AI hype.

En de platte koers van BTI stoort je niet ? 🤔
De koers staat lager dan in 2007.
Ze printen aandelen ipv op te kopen.

Koop je puur BTI om de lage PE ?

En de platte koers van BTI stoort je niet ? 🤔
Wat heeft het historische verloop van een aandelenkoers met de investeringscase te maken :thinking:

De laatste keer dat iemand over 'een platte koers' begon hier op dit forum, was toen ik het over Berkshire had, net voor het 50% steeg op een jaar tijd.

Wat telt is huidige prijs versus huidige waarde obv toekomstige cashflows.

Ze printen aandelen ipv op te kopen.
Ik zie al jaren hetzelfde aantal shares outstanding?

Terug
Bovenaan