Kleine Beursfeiten

Nu, heb ik daarom de wijsheid in pacht mbt fitness en BFIT? Natuurlijk niet.

Voor hetzelfde geld gaan er net meer mensen gaan fitnessen omdat ze nu niet meer dik zijn, maar ik schat die kans kleiner in.

Dat ledenaantal kan dus -30% of licht stijgen.
De onzekerheid van het businessmodel en dus de range van marktwaarde van BFIT is mij te groot om daarin te investeren.

Tenzij het nu spotgoedkoop zou zijn, quod non.

Idem Stellantis. Dat de P/E optisch laag is, klopt.

Maar om voorspellingen te gaan maken over hun competitieve positie in 2030, en dus hun bijhorende winsten, is compleet gek.

Momenteel zijn Chinese EV's de grootste bedreiging, je hebt absolute marktleider Tesla, en ook VAG concern dat inzet op electrische wagens.
Geen enkel idee wie de winsten zal maken in deze sector, en al heel zeker niet binnen 5-7 jaar.

Uw range van mogelijkheden en dus prijs is veel te groot om daarin te investeren.

Wat je wel kan zeggen, is dat het op basis van huidige koers en winst RELATIEF goedkoper is dan de andere Europese autoproducenten.
Of dat voldoende is om erin te investeren, moet je zelf uitmaken :)

Die producten hebben bijwerkingen [...]
Voorlopig in de onderzoeken zijn er geen noemenswaardige bijwerkingen. (tenzij genre covid vaccin waarbij het placebo zorgde voor 800 hoofdpijn op 1000, en het vaccin 850 op 1000 :laugh:)
De rapportering in NEJM: "Gastro-intestinal disorders (typically nausea, diarrhea, vomiting, and constipation) were the most frequently reported events and occurred in more participants receiving semaglutide than those receiving placebo (74.2% vs. 47.9%). Most gastro-intestinal events were mild-to-moderate in severity, were transient, and resolved without permanent discontinuation of the regimen. [...] More participants in the semaglutide group than in the placebo group (7.0% vs. 3.1%) discontinued treatment owing to adverse events (mainly gastrointestinal events)."

De editors achtten deze neveneffecten noemenswaardig maar beschouwden de resultaten wel als een bemoedigende eerste stap.

De rapportering in NEJM: "Gastro-intestinal disorders (typically nausea, diarrhea, vomiting, and constipation) were the most frequently reported events and occurred in more participants receiving semaglutide than those receiving placebo (74.2% vs. 47.9%). Most gastro-intestinal events were mild-to-moderate in severity, were transient, and resolved without permanent discontinuation of the regimen. [...] More participants in the semaglutide group than in the placebo group (7.0% vs. 3.1%) discontinued treatment owing to adverse events (mainly gastrointestinal events)."

De editors achtten deze neveneffecten noemenswaardig maar beschouwden de resultaten wel als een bemoedigende eerste stap.
Aha! Daarom vallen mensen er dus van af!? :biglaugh:

De rapportering in NEJM: "Gastro-intestinal disorders (typically nausea, diarrhea, vomiting, and constipation) were the most frequently reported events and occurred in more participants receiving semaglutide than those receiving placebo (74.2% vs. 47.9%).
Haha bijna 50% bij de placebo.

Beetje gaan schijten en kotsen omdat je DENKT dat je misschien een geneesmiddel gekregen hebt.

Mensen zijn me soms toch een bende psychologische onnozelaars :biglaugh:

Haha bijna 50% bij de placebo.

Beetje gaan schijten en kotsen omdat je DENKT dat je misschien een geneesmiddel gekregen hebt.

Mensen zijn me soms toch een bende psychologische onnozelaars :biglaugh:

Die gaan dus allemaal blijven fitnessen he. 🤷‍♂️

@Nesjamag Wat mij betreft is fitness een sector met te veel concurrentie, geen prijszettingsmacht en lage marges (zoals de retail). De fitness waar ik ga, is bv al 5 keer van eigenaar veranderd.

Laatst bewerkt:
Je maakt nogal gemakkelijk projecties naar 2030...

Specifiek voor fitness: de helft van wie daar zit, en 70%+ van de vrouwen wil in se gewoon afvallen om er wat beter uit te zien.

Daar bestaat nu Wegovy en Mounjaro voor, wat in de komende jaren een serieus gevaar is voor alles mbt fitness, personal training en dergelijke.
Mannen willen spieren, met enkel vet verliezen zie je er uiteindelijk uit als een stickboy spooky skeleton. Helaas is er nog geen medicijn voor spieren, of je moet al Wegovy/Mounjaro beginnen combineren met Trenbolone 🤣

De booty komt er trouwens ook niet vanzelf 🤪

Mannen willen spieren, met enkel vet verliezen zie je er uiteindelijk uit als een stickboy spooky skeleton. Helaas is er nog geen medicijn voor spieren, of je moet al Wegovy/Mounjaro beginnen combineren met Trenbolone 🤣

De booty komt er trouwens ook niet vanzelf 🤪
Dat klopt allemaal wel, maar velen die er vooral zitten omdat 'ze wat meer sport wilden doen' en in het kader van afvallen, vallen weg.
Dat is geen verwaarloosbaar deel, en dus op termijn nefast voor fitnesseigenaars.

Tenzij dat gecompenseerd wordt door dikkerds die niet naar de fitness gingen wegens geen nut, die nu niet dik meer zijn, en de volgende stap willen zetten naar spieropbouw.

Dat kan, maar ik vind dat allemaal heel onzeker om zomaar projecties te maken naar 2030.

Dat kan, maar ik vind dat allemaal heel onzeker om zomaar projecties te maken naar 2030.

Dit is het vooral inderdaad - er zitten verwachtingen in de voorspellingen over XFAB, Stellantis en BFIT. En afhankelijk van iemands assumptie kan het voor hem of haar een goeie investering zijn vandaag of niet. Dit zal voor jouw investeringen niet het geval zijn (of in veel mindere mate), dat is slimmer maar daarvoor is discipline nodig en kennis.

Persoonlijk verwacht ik, op basis van mijn idee, dat Chinese EVs niet echt een concurrent zijn voor Europese autobouwers in de komende 5-10 jaar en zie ik nood aan een betaalbaar EV alternatief. De waardering van Stellantis is daarnaast prima en dus een waardige investering lijkt mij.

Idem fan van Basic fit en zijn de producten die jij opnoemt net een katalysator. Zoals jij aanhaalt is de stap vandaag te groot om naar een gezond gewicht te evolueren. De 30kg te veel zullen er van af gaan door de medicatie maar die zullen er af blijven door verandering in levensstijl. Het BF model is trouwens niet dat je effectief gaat fitnessen maar eerder dat je een goedkoop abonnement neemt waar je geen afstand van wil doen, want het is goedkoop en ermee stoppen is toegeven aan jezelf dat je slecht bezig bent - het idee is met een lopend abonnement dat je altijd morgen terug kan beginnen. Ik veronderstel dus dat er wel meer mensen een abonnement gaan nemen (niet dat de activiteitsgraad daarom ook hoger gaat zijn). Gevallen zoals jij aanhaalt, die van medicatiekuur in medicatiekuur rollen elke 3 jaar zal je zeker ook hebben. Maar denk dat het inherent in de mens zit dat men zichzelf graag voorliegt en graag doet alsof men gezond is (daarom zullen die fitness abonnement niet direct dalen). Bijkomend denk ik ook niet dat men graag gaat willen toegeven dat men afvalt met spuiten, net zoals de gymrats ook niet eerlijk zullen zijn als je ze vraagt hoe ze aan al die spieren komen.

Vraag naar plastische chirurgie en andere lichamelijke verbeteringen (haarimplantaten, tanden, kleding, …) zie ik trouwens ook toenemen als iedereen aan de vermageringspuiten gaat zitten (niet alleen voor het overschot vel maar ook voor borstvergrotingen, …)

Laatst bewerkt:
maar daarvoor is discipline nodig en kennis.
Maar anders index je toch gewoon?

Waarom zou je zonder discipline en kennis per se mee willen doen in de champions league, tenzij het echt je hobby is die je inherent leuk vindt.

Persoonlijk verwacht ik, op basis van mijn idee, dat Chinese EVs niet echt een concurrent zijn voor Europese autobouwers in de komende 5-10 jaar en zie ik nood aan een betaalbaar EV alternatief.
Die zijn nu al beter dan de Europese auto's hé.
Maar denk dat het inherent in de mens zit dat men zichzelf graag voorliegt en graag doet alsof men gezond is (daarom zullen die fitness abonnement niet direct dalen).
Als men gewicht verloren is, voelt men zich wel gezonder, dus dan is dat voorliegen niet meer nodig...

Bijkomend denk ik ook niet dat men graag gaat willen toegeven dat men afvalt met spuiten,
Dat is het net, men moet niets toegeven, niemand weet dat.
En al helemaal niet als de pillen er zijn in plaats van de spuiten.

En BFIT is het probleem voor al de anderen in dat prijscompetitief segment.
Dat klopt wel.
Die gewone lokale fitnessjes zijn een vogel voor de kat met BFIT in de buurt.

Altijd nieuwe toestellen, vele 24h gyms, bewaking op afstand zonder personeel tijdens vele uren, filialen in Nederland en frankrijk zodat je zelfs op vakantie kan gaan, app waar je programma's en pt in kan krijgen, etc.

Concurreer daar eens tegen als lokale fitnessheld die een gym openhoudt op zijn eigen :laugh:

Afvallen is toch een kwestie van eten, niet zozeer fitness?

Fitness is eerder om uw cardio en/of spiermassa op peil te houden. Volgens mij gaat de impact van die medicatie verwaarloosbaar zijn. En indien wel, eerder in positieve zin: meer mensen die de weg naar de fitness vinden omdat de drempel lager is door de medicatie. (As in: ik ben geen fatso meer dus ik durf naar de fitness)

Volgens mij gaat de impact van die medicatie verwaarloosbaar zijn.
Die impact gaat wereldveranderend zijn in ontwikkelde landen.

En indien wel, eerder in positieve zin: meer mensen die de weg naar de fitness vinden omdat de drempel lager is door de medicatie. (As in: ik ben geen fatso meer dus ik durf naar de fitness)
Dat kan inderdaad, zoals ik hierboven zei.
Maar onzeker.

Terug
Bovenaan