Kleine Beursfeiten

Klopt, bij deze mijn SIMO aandelen ook van de hand gedaan aan 92.5$, verdere arbitrage ga ik niet spelen.
MXL hou ik nog even, lijkt me relatief goedkoop.

MSFT is al jaren een topper sinds Azure in the picture kwam. Nu valt het te bezien of de AI hype via OpenAI effectief tot meer revenue zal leiden.
Ben benieuwd hoeveel corporates die copilot gaan aanschaffen. Grote unknown momenteel. Als dat iets of wat tegenvalt zal er wel een drop komen, dat lijkt me dan toch een instapmoment. Natuurlijk als dat nieuws meevalt zal het nog duurder worden.

Int algemeen heeft MSFT nu toch een hoge waardering IMO. Margin of safety is er nu niet, lijkt me. Topbedrijf betekent niet altijd topinvestering.
Zelfs gisteren met de resultaten die beter waren dan de voorspellingen (altijd dwaas imo maar soit) gaat het lager. Dus in't algemeen verwacht de markt een nog stevigere beat. Was echt wel priced for perfection.

Maar als je nu aankoopt en 10j aanhoudt (en af en toe eens kijkt of Satya Nadella nog CEO is) lijkt me dat toch een goede play.

Ik heb er enkele gekocht met de visie om ze inderdaad (heel) lang te houden.
Lijkt me het geknipte bedrijf om nog heel lang relevant te blijven in de sector.
Benieuwd :coolbrows:

Ik wou Microsoft al lang hebben, maar ben vorig jaar te greedy geweest en had koop orders op sub 200 staan.

Pissed dat ik zo lang gewacht heb en blijf nu tevergeefs wachten op een nieuwe kans :p

en misschien nog mithra en biocartis om het wat spannend te houden?
:biglaugh:
Mithra staat ondertussen sinds die posts op -50%, 7 per aandeel. Is er nog hoop...?

Geen leedvermaak want ik respecteer @Sylverscythe en @Wilcao maar ik blijf me die vraag stellen: als ik me niet vergis werken jullie niet in de sector en is investeren niet jullie beroep noch studie.
Vanwaar dan die blijvende drang bij iedereen om in individuele biotech aandelen te beleggen? Is dat het lotto-gevoel of heeft dat andere redenen?
Ondertussen -75%. Aangezien de oude niet werkte, hier een nieuwe variant:

c6e.jpg
Ondertussen Mithra -90%, dus deze keer een beetje copium ipv hopium:

9c7

Wie goedkoop aandeel wil, STLA.
Earnings net uit.
ev/ebitda <1
p/fcf <5
ev/fcf <2
Beste marges van de grote autoproducenten. Betere marges dan Tesla 🤡 , voor 1/30ste van de wwardering.

Ze lijken klaar voor goedkope EV.

Ook 8% dividend met slechts 30% payout ratio voor wie dat intereseert.
3% buybacks.
Zowel dividend en buybacks zouden moeten kunnen groeien.

Ze mikken op 20b € fcf tegen 2030.
Aan een 6 p/fcf multiple is dat x2.4 in 7 jaar.
Dat is 13% cagr.
+8% dividend maakt het 21%.
+3% jaarlijkse buyback maakt het 24% cagr tot 2030.

Goedkopere aandelen dan dit komen zelden voor.

Vanwaar dan die blijvende drang bij iedereen om in individuele biotech aandelen te beleggen? Is dat het lotto-gevoel of heeft dat andere redenen?
Mijn allereerste keer wel.
De tweede keer was meer beredeneerd wegens het feit dat de basis ook uit antilichamen van lama’s bestaat.
Dan een paar gokjes die op niks uitgedraaid zijn.

SIMO krijgt wel 160M wat niet niks is natuurlijk maar ik blijf er ook af hoor. Ik hou wel MXL nog even, straks earnings.
Toen ik die merger agreement heb doorgenomen stond daar precies wel in dat die 160 miljoen enkel te betalen viel als het in het water viel door beslissing van regulatoire instanties en al de rest wel in orde zou zijn. MXL doet afstand van de koop omwille van alles behalve die regulatoire beslissing, dus die 160 miljoen lijkt mij discutabel

Edit: zie hier het stukje

Laatst bewerkt:
Wie goedkoop aandeel wil, STLA.
Earnings net uit.
ev/ebitda <1
p/fcf <5
ev/fcf <2
Beste marges van de grote autoproducenten. Betere marges dan Tesla 🤡 , voor 1/30ste van de wwardering.

Ze lijken klaar voor goedkope EV.

Ook 8% dividend met slechts 30% payout ratio voor wie dat intereseert.
3% buybacks.
Zowel dividend en buybacks zouden moeten kunnen groeien.

Ze mikken op 20b € fcf tegen 2030.
Aan een 6 p/fcf multiple is dat x2.4 in 7 jaar.
Dat is 13% cagr.
+8% dividend maakt het 21%.
+3% jaarlijkse buyback maakt het 24% cagr tot 2030.

Goedkopere aandelen dan dit komen zelden voor.
Wel vaker het probleem bij bepaalde bedrijven, de waarde is er, maar wat als de markt die waarde niet wil zien :p

Wel vaker het probleem bij bepaalde bedrijven, de waarde is er, maar wat als de markt die waarde niet wil zien :p
Ik ga uit van zeer lage multiple van 6 p/fcf.
Stel dat de markt op dat moment lager dan dat gaat dan kan het bedrijf ofwel zeer hoog dividend of zeer hoge buybacks doen.
Tegen dan is de grote golf van investeringen voor EV al voorbij en kan die fcf naar aandeelhouders gaan.
Met STLA zou dat nu al kunnen in principe omwille van hun gigantische net cash, maar ze zijn duidelijk conservatief. En politiek zal ook wel spelen dat ze niet teveel willen doen tot ze subsidies voor EV/batterijfabrieken binnen hebben.

AMG met een aanpassing van de outlook 2023 - wordt niet echt geapprecieerd - mokerslag van Ca 15%.

Positie blijft in port, productieverhogingen gepland welke op schema zitten, maar het is en blijft een turbulente markt.

Terug
Bovenaan