NotoriousP
Well-known member
Klopt, bij deze mijn SIMO aandelen ook van de hand gedaan aan 92.5$, verdere arbitrage ga ik niet spelen.
MXL hou ik nog even, lijkt me relatief goedkoop.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
MSFT is al jaren een topper sinds Azure in the picture kwam. Nu valt het te bezien of de AI hype via OpenAI effectief tot meer revenue zal leiden.
Ben benieuwd hoeveel corporates die copilot gaan aanschaffen. Grote unknown momenteel. Als dat iets of wat tegenvalt zal er wel een drop komen, dat lijkt me dan toch een instapmoment. Natuurlijk als dat nieuws meevalt zal het nog duurder worden.
Int algemeen heeft MSFT nu toch een hoge waardering IMO. Margin of safety is er nu niet, lijkt me. Topbedrijf betekent niet altijd topinvestering.
Zelfs gisteren met de resultaten die beter waren dan de voorspellingen (altijd dwaas imo maar soit) gaat het lager. Dus in't algemeen verwacht de markt een nog stevigere beat. Was echt wel priced for perfection.
Maar als je nu aankoopt en 10j aanhoudt (en af en toe eens kijkt of Satya Nadella nog CEO is) lijkt me dat toch een goede play.

Hier jaren geleden gekocht aan 121USD. In it for the long haul.

Bedankt trouwens om je aankoop te delen. Heeft me er tijd doen insteken om het te bekijken en uiteindelijk in te investeren!Klopt, bij deze mijn SIMO aandelen ook van de hand gedaan aan 92.5$, verdere arbitrage ga ik niet spelen.
en misschien nog mithra en biocartis om het wat spannend te houden?![]()
Mithra staat ondertussen sinds die posts op -50%, 7 per aandeel. Is er nog hoop...?
Geen leedvermaak want ik respecteer @Sylverscythe en @Wilcao maar ik blijf me die vraag stellen: als ik me niet vergis werken jullie niet in de sector en is investeren niet jullie beroep noch studie.
Vanwaar dan die blijvende drang bij iedereen om in individuele biotech aandelen te beleggen? Is dat het lotto-gevoel of heeft dat andere redenen?
Ondertussen Mithra -90%, dus deze keer een beetje copium ipv hopium:Ondertussen -75%. Aangezien de oude niet werkte, hier een nieuwe variant:
![]()
, voor 1/30ste van de wwardering.Mijn allereerste keer wel.Vanwaar dan die blijvende drang bij iedereen om in individuele biotech aandelen te beleggen? Is dat het lotto-gevoel of heeft dat andere redenen?
Hopelijk er op tijd uitgestapt? In principe kunnen we de trade opnieuw doen...Bedankt trouwens om je aankoop te delen. Heeft me er tijd doen insteken om het te bekijken en uiteindelijk in te investe

Yes, voor jou nu win win aangezien je MXL aandelen nog hebt gehouden. Als de koper het niet meer wil, dan ga ik er toch van af blijvenHopelijk er op tijd uitgestapt? In principe kunnen we de trade opnieuw doen...![]()

Toen ik die merger agreement heb doorgenomen stond daar precies wel in dat die 160 miljoen enkel te betalen viel als het in het water viel door beslissing van regulatoire instanties en al de rest wel in orde zou zijn. MXL doet afstand van de koop omwille van alles behalve die regulatoire beslissing, dus die 160 miljoen lijkt mij discutabelSIMO krijgt wel 160M wat niet niks is natuurlijk maar ik blijf er ook af hoor. Ik hou wel MXL nog even, straks earnings.
Wel vaker het probleem bij bepaalde bedrijven, de waarde is er, maar wat als de markt die waarde niet wil zienWie goedkoop aandeel wil, STLA.
Earnings net uit.
ev/ebitda <1
p/fcf <5
ev/fcf <2
Beste marges van de grote autoproducenten. Betere marges dan Tesla, voor 1/30ste van de wwardering.
Ze lijken klaar voor goedkope EV.
Ook 8% dividend met slechts 30% payout ratio voor wie dat intereseert.
3% buybacks.
Zowel dividend en buybacks zouden moeten kunnen groeien.
Ze mikken op 20b € fcf tegen 2030.
Aan een 6 p/fcf multiple is dat x2.4 in 7 jaar.
Dat is 13% cagr.
+8% dividend maakt het 21%.
+3% jaarlijkse buyback maakt het 24% cagr tot 2030.
Goedkopere aandelen dan dit komen zelden voor.

Ik ga uit van zeer lage multiple van 6 p/fcf.Wel vaker het probleem bij bepaalde bedrijven, de waarde is er, maar wat als de markt die waarde niet wil zien![]()
Kopen die handel!
Goed gezakt vandaag.
Onvoldoende, het zou eigenlijk 35-40% moeten dalen

Tussen december 21 en november 22 daalde MSFT 35%. Kan altijd gebeuren.
Gaat toch niet gebeuren![]()