Kleine Beursfeiten

Je kan toch ipv 20 posities van 5%, 5 posities van 20% nemen met uw beste ideeën?

Tenzij je 20 gelijkaardig ondergewaardeerde bedrijven hebt, wat redelijk straf en ongeloofwaardig lijkt in deze markt :)
Ik heb het graag zo.
Sommige doen het slecht qua performance dit jaar, ondanks fundamentals die blijven verbeteren.

Ik verkoop ook geen posities, tenzij de fundamentals/thesis breken. Dus als ik een fout gemaakt heb. En per uitzondering was er ENPH dat gewoon te duur geworden was en met spijt verkocht.
Ik heb liever buy to hold.

Nu ik al die posities heb is het heel moeilijk om een nieuwe positie te openen die 5% is. Ik moet al meer dan een half jaar sparen daarvoor.

BRK positie wat verkleint (nog steeds mijn grootste positie) en FFH wat verhoogt.
Daarnaast mij ook ingekocht in de SIMO/MXL M&A.
Hou nog wat cash opzij voor eind van de zomer, typisch doet Japan het minder goed in de zomer, hopelijk kan ik nintendo of fuji corp nog wat cheaper bijkopen. :)

Eigenlijk raar maar ik blijf het moeilijk hebben om bij te kopen in een positie dat het goed doet. Zowel JOE als Nintendo zijn consistent de thesis aan het waarmaken en toch krijg ik het niet over mijn hart om bij te kopen omdat ze dit jaar al respectievelijk +30% & +21% staan.

BRK positie wat verkleint (nog steeds mijn grootste positie) en FFH wat verhoogt.
Hou nog wat cash opzij voor eind van de zomer, typisch doet Japan het minder goed in de zomer, hopelijk kan ik nintendo of fuji corp nog wat cheaper bijkopen. :)

Eigenlijk raar maar ik blijf het moeilijk hebben om bij te kopen in een positie dat het goed doet. Zowel JOE als Nintendo zijn consistent de thesis aan het waarmaken en toch krijg ik het niet over mijn hart om bij te kopen omdat ze dit jaar al respectievelijk +30% & +21% staan.
Herkenbaar. Eigenlijk moet je gewoon de knop omdraaien en toch kopen als je ervan overtuigd bent dat er nog groeimarge in zit maar dan zegt die stem in je hoofd weer "wat als"

Nintendo is nog altijd goedkoop en de cijfers van de nieuwe Zelda zitten er nog niet in. 🤔

Waarom is het goedkoop? Oprechte vraag.
Enige hardware die men heeft is serieus verouderd en blijkbaar nog geen plannen voor iets nieuw en de franchises zijn toch ook beperkt en al jaren dezelfde (is op dat gebied nog erger dan Disney)

Waarom is het goedkoop? Oprechte vraag.
Enige hardware die men heeft is serieus verouderd en blijkbaar nog geen plannen voor iets nieuw en de franchises zijn toch ook beperkt en al jaren dezelfde (is op dat gebied nog erger dan Disney)
switch opvolger komt er aan in q1 2025. er zijn al development kits rond aan het gaan. Volgens geruchten wel maar een 2 Tflop console. wat een flop.

asus rog ally heeft er bijvoorbeeld 8 en een ps5 10.

tov een ps4 was een switch een halve ps4 en tov ps5 zal het 1/5 van een ps5 worden... Jammer.

Na 25 jaar van 0 waardecreatie voor de aandeelhouder, en een gemiddeld veel duurdere prijs voor consumenteninternet dan in de buurlanden, dacht de latent werkloze beunhaas ceo van Proximus 'laat ik eens een Indiaas communicatiebedrijf op de beurs van Mumbai kopen voor 640 miljoen euroots!'.

Dat is 50% jullie overheidsgeld hé.

Herinvoering van pek en veren aub.

Na 25 jaar van 0 waardecreatie voor de aandeelhouder, en een gemiddeld veel duurdere prijs voor consumenteninternet dan in de buurlanden, dacht de latent werkloze beunhaas ceo van Proximus 'laat ik eens een Indiaas communicatiebedrijf op de beurs van Mumbai kopen voor 640 miljoen euroots!'.

Dat is 50% jullie overheidsgeld hé.

Herinvoering van pek en veren aub.

Waarom zelfs?
Mogelijke synergy met BICS (volledig eigendom van proximus), want ik zie het echt niet :unsure:

Waarom zelfs?
Latent werkloze ceo die zich verveelt.

Of wil ceo zijn van een internationaal bedrijf, en geen lokale Belgische speler.
Staat beter op zijn cv later, en speelt mee in loononderhandelingen.

Normaal is het de taak van de raad van bestuur om overreach van de ceo te beteugelen.

De raad van bestuur bij proximus wordt voorgezeten door Stefaan De Clerck, aka mr. wolligaard die een postje kreeg na verlies van zijn burgemeesterschap.
Samen met andere bestuursleden met veel diversiteit, hoge esg scores, maar helaas een geschiedenis van 0 bedrijfssucces.

Mijn broek zakt af van het verrassende resultaat voor de aandeelhouders :unsure:

Laatst bewerkt:

Ik vind het lastiger om een positie te verkopen; bij de bedrijven die vaak onterecht klappen gekregen hebben, hoop ik dat het nog goed komt; bij bedrijven waar de koers door het dak geschoten is, is er wel een risico op kortstondige correcties maar op langere termijn mag dat niet veel verschil maken.

1 keer per jaar kijk ik in grote lijnen waar ik over een jaar met mijn beleggingen wil staan, en dan zet ik prio's op wat eerst bij te kopen. De laatste jaren vooral meer gewicht in ETF's, is nu ongeveer 50% van mijn beleggingen. Dat "plan" en die prio's helpen mij wel een beetje om met meer regelmaat te blijven bij kopen in de ETF's en bedrijven waar ik op lange termijn vertrouwen in heb.

Terug
Bovenaan