Kleine Beursfeiten

Ik heb het begin daarvan officieel aangekondigd! 😌

Post 1 juni:
Kan een vergetelheid zijn, maar je bent uit mijn post de waarde voor variabele x vergeten vermelden.

Janus waar blijft de nieuwe tip? ;)
Even geduld, ik ben nog niet 100% zeker.
Als in de komende weken blijkt dat de sales dalen ipv stijgen, is het geen tip meer.

En ps: tip van de firma, steek niet al uw geld yolo in 1 aandeel waar je geen idee hebt van de waarde zoals Paypal (cfr uw eerdere post).
Payments is aartsmoeilijk te voorspellen om met enige zekerheid een waarde erop te kunnen plakken.
Snel rijk willen worden, eindigt in 90% van de gevallen in geld kwijt :-)

Kan een vergetelheid zijn, maar je bent uit mijn post de waarde voor variabele x vergeten vermelden.

Even geduld, ik ben nog niet 100% zeker.
Als in de komende weken blijkt dat de sales dalen ipv stijgen, is het geen tip meer.

En ps: tip van de firma, steek niet al uw geld yolo in 1 aandeel waar je geen idee hebt van de waarde zoals Paypal (cfr uw eerdere post).
Payments is aartsmoeilijk te voorspellen om met enige zekerheid een waarde erop te kunnen plakken.
Snel rijk willen worden, eindigt in 90% van de gevallen in geld
Bedankt voor het advies, ik ga in het echt iets genuanceerder om met mijn geld dan ik hier laat blijken, maar op een forum is het gewoon leuker om in extremen te praten.

Alé, te hopen dat het goedkomt met Oxy of ik kan mijn kop hier niet meer tonen :biglaugh:
Het staat hier ongetwijfeld wel ergens, maar wat is uw target eigenlijk voor oxy?

Ook al loopt het helemaal mis, no hard feelings, ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen keuzes :)

Ware het niet dat @mac-bc blijkbaar nog altijd gebanned is, ik zou hem graag de consistentie van volgende berichten willen laten verklaren: (of misschien ook @Spooky maar die heeft zich niet pro hulp aan Oekraïne uitgesproken :)
Zeker en vast -> roken, drugs, gokken, wapens -> ga ik nooit of te nimmer in investeren
Zo'n typische drogargumentatie waar de immorelen van deze planeet zichzelf mee in slaap wiegen 's avonds.
Edit: ter info: beleggen in tabak vind ik niet eens immoreel eigenlijk, gezien het om vrije keuzes gaat. Beleggen in wapenfabrikanten of olie-industrie vind ik al erger.
Sorry maar de massale onderfinanciering van defensie is een probleem die al meer dan 20 à 30 jaar speelt, doorheen alle soorten regeringen, alle partijen, alle ministers, ... Het is gewoon een probleem geweest van enorme naïviteit sinds de val van het IJzeren Gordijn en het parasiteren onder de Amerikaanse veiligheidsparaplu. Iets wat ik hier al sinds mijn beginjaren op dit forum aankaart, toen iedereen nog zat te bashen op George W. Bush.
Blij dat Groot-Brittannië zijn Sky Sabre gaat installeren in Polen. Eindelijk de nodige tegenzetten waar ik al sinds het begin van deze crisis (3 weken geleden) al voor pleitte.

Het is NU het moment om stappen te zetten met de NAVO. Nu Rusland de situatie zo laat escaleren, hebben wij het perfecte leidmotief om tegenstappen te zetten zonder dat we kunnen beschuldigd worden van escalatie. Installeer luchtafweer, installeer raketschilden, laat Finland en Zweden de NAVO vervoegen, enzovoort.
Dan zal je toch moeten aankloppen bij Raytheon, Northrop Grumman, en Lockheed Martin hoor :)

Hoe kan je aan de ene kant zeggen dat aandelen kopen van wapenfabrikanten onethisch is, en aan de andere kant pleiten voor meer militaire hulp aan Oekraïne, en meer investeringen in defensie? (wat zijn die investeringen dan wel misschien? Bloempotten om de legerkazernes te versieren?)
Nu @mac-bc terug is, nog steeds geïnteresseerd in bovenstaande juxtapositie :)

Van de WSJ vandaag:

Stock-market fear has ebbed in the options market now that everyone wants a piece of the rally.

Record call trading tied to the S&P 500.
Skew—an options-based measure of pessimism vs. optimism—is at its most bullish levels since at least 2019, according to Cboe data.

Nonkel Warren geeft u gelukkig een floor voor de aandeelprijs he 😉
Die zogenaamde floors zijn in het verleden wel al dikwijls een illusie gebleken bij verschillende aandelen.

En tussentijdse dalingen zijn koopkansen (áls het fundamenteel hetzelfde blijft).
Tenzij je margin hebt, dan kan dat gevaarlijk zijn.
Maar het zal wel geen 50% dalen van hier :)

Terug
Bovenaan