Kleine Beursfeiten

Korte schets:
te weinig beurskennis (waarde inschattingen, kennis markten enz), momenteel alle cash geparkeerd bij KBC die de 'investeringen' doen, dus ook geen koopplatform, maar wel een pak geld om te gebruiken.

Zou die fluvius obligaties dan een goed advies zijn? Of kijk je eerder naar index ETF's? Aandelen zou ik niet aanraden, vanwege de beperkte kennis

Korte schets:
te weinig beurskennis (waarde inschattingen, kennis markten enz), momenteel alle cash geparkeerd bij KBC die de 'investeringen' doen, dus ook geen koopplatform, maar wel een pak geld om te gebruiken.

Zou die fluvius obligaties dan een goed advies zijn? Of kijk je eerder naar index ETF's? Aandelen zou ik niet aanraden, vanwege de beperkte kennis

Gewoon S&P ETF of world ETF indien je dit geld niet in de komende jaren nodig hebt.

Korte schets:

Die obligaties geven 2,37% netto terwijl bvb. de keytrade spaarrekening al 2,1% bruto geeft, dus imo de moeite niet.
Index ETF's zijn goed als uw termijn lang is (+10 jaar).

Ja faillissement lijkt me zeer reëel als je de prospectus leest. Het erge is vooral dat zelfs zonder die goodwill ze nog stevig verlies maken...

Wat ik me vooral afvraag is waarom de board aandelen aan het inkopen is wanneer ze niet van plan zijn van het stuk liquidatie aantrekkelijk te maken. Daar moet toch iets zijn?

Al is het misschien beter om dit te observeren van aan de zijlijn dan een gokje te wagen...

Nooit Tropico gespeeld? Daar was het ook de bedoeling je Zwitserse rekening zo goed mogelijk gevuld te krijgen met allerlei toestanden en hopen dat ze je niet van je troon stoten :biglaugh: vb "sponsor your own charitable event". "Have your 'niece' on the payroll". Bon, al de shenanigans die janus opgesomd had basically.

Scam 101.

Koop aandelen met bedrijfskas. Geef aan mgmt. Mgmt verkoopt. Maakt niet echt uit wat de prijs is, zolang je maar kunt bedrijfsgeld naar mgmt sluizen via aandelen

Kan iemand dit uitleggen? Ik betaal 1016eur maar krijg over 4j 1000eur terug?

Ja, plus rente uiteraard

Amai wat een gierigaards daar bij Fluvius. In de huidige context een 4-jarige obligatie aanbieden die netto 2,x % opbrengt...
2 jaar geleden had dat misschien gepakt. Maar nu?
Geef mij 4 of 5% netto en ik ga er misschien over nadenken.

In ander (groot) M&A nieuws: Seagen (SGEN) goed in het oog houden!
Als er in de komende week nog steeds geen second request komt van de FTC, ziet het er bijzonder goed uit.

Ik heb een paar weken geleden mijn positie verdubbeld aan $188 tijdens de FTC v. Amgen/Horizon Therapeutics induced dip. (Die laatste heb ik ook in portefeuille).
Bij het ontbreken van nieuws eind tegen deze week, breid ik SGEN opnieuw met 50% uit, en nog eens hetzelfde eind volgende week. (momenteel 2.5% positie, dus maximaal uit te breiden tot 5%)

Huidige koers $197
Overnamebod $229 (cash deal)
Nog geen 24 uur later nieuws dat Pfizer zijn filing intrekt en een nieuwe instuurt.
30-day waiting period verlengd tot midden juli.
Ik ga dus niet bijkopen eind deze week, want de intrekking is waarschijnlijk een teken dat de FTC mogelijks toch probeert te saboteren.

Nooit Tropico gespeeld? Daar was het ook de bedoeling je Zwitserse rekening zo goed mogelijk gevuld te krijgen met allerlei toestanden en hopen dat ze je niet van je troon stoten :biglaugh: vb "sponsor your own charitable event". "Have your 'niece' on the payroll". Bon, al de shenanigans die janus opgesomd had basically.

Scam 101.

Koop aandelen met bedrijfskas. Geef aan mgmt. Mgmt verkoopt. Maakt niet echt uit wat de prijs is, zolang je maar kunt bedrijfsgeld naar mgmt sluizen via aandelen

Jullie punt is duidelijk. :) Bedankt voor de feedback Janus!
Ik ga het aandeel volgen, ben geinteresseerd in hoe het afloopt.
Maar het risico is idd te hoog, gokken in de portfolio probeer ik nog af te leren. :)

Amai wat een gierigaards daar bij Fluvius. In de huidige context een 4-jarige obligatie aanbieden die netto 2,x % opbrengt...
2 jaar geleden had dat misschien gepakt. Maar nu?
Geef mij 4 of 5% netto en ik ga er misschien over nadenken.

Nog altijd een pak meer dan een spaarrekening.

Voor ons is 2% weinig, voor spaarboekseutekes is dat veel en daar zijn er massa's van.

Dus Fluvius zal het verkocht krijgen en dan is dat logisch aan een zo laag mogelijke kost voor hen.

In energy was er geen kat (noch analisten, noch sectorkenners, zelfs de CEO van Shell) die nog een moer gaf om olie E&P in 2020-2021. Dat was afgeschreven.
Ik had echter wel gelijk, en dat was zowel een kwalitatieve als kwantitatief gebaseerde investering.
Hell, de nieuwe CEO van Shell gaat nu doen wat ik al 3 jaar zit te zeggen. Na een paar miljard over de balk gekegeld te hebben...
Je mag dat gokken noemen, ik kijk gewoon naar de feiten en mijn interpretatie ervan.
Ik wacht nog altijd op @Nesjamag om te bevestigen dat hij er compleet naast zat en ik er compleet op.
Niets te bevestigen.
Shell is nog altijd een goedkoper aandeel. En zoals alle majors doen ze hun PR.

Helaas, de nieuwe CEO gaat effectief doen wat ik al een paar jaar zei dat de oude CEO moest doen. Het blijkt geen PR. ;)

"The group has faced concerns that it was shifting away from oil and gas at a time of booming energy prices while returns from its growing renewables and low-carbon businesses remained poor.

Shell scrapped its previous target to cut oil output by 20% by 2030.

It said it will now keep its oil production steady to 2030 and will grow its natural gas business to defend its position as the world's biggest liquefied natural gas (LNG) player."

Dus @Nesjamag zal waarschijnlijk Shell verkopen aangezien ze hun strategie veranderen naar de Janus strategie? :biglaugh:

3 jaar geleden kochten mensen en pensioenfondsen obligaties met een negatieve rente.

Dan gaan ze die Fluvius 2,3% ook wel kwijt geraken.

Helaas, de nieuwe CEO gaat effectief doen wat ik al een paar jaar zei dat de oude CEO moest doen. Het blijkt geen PR. ;)

"The group has faced concerns that it was shifting away from oil and gas at a time of booming energy prices while returns from its growing renewables and low-carbon businesses remained poor.

It said it will now keep its oil production steady to 2030 and will grow its natural gas business to defend its position as the world's biggest liquefied natural gas (LNG) player."

Dus @Nesjamag zal waarschijnlijk Shell verkopen aangezien ze hun strategie veranderen naar de Janus strategie? :biglaugh:
Dus... valuation gap tussen Shell en US majors mag nu stilaan zakken? 😛

Ik zou eerder terug kopen hier.

een dikke maand geleden AMG gekocht aan 34 en verkocht aan 37 … staat ondertussen aan 48.

Waarom ben ik zo’n angsthaas en laat ik niks lopen.

Terug
Bovenaan