Kleine Beursfeiten

Colruyt in the house 🥳
Ik snap het niet goed, gisteren slechte cijfers bekend gemaakt en gemeld dat de ceo vervangen wordt, vandaag luid applaus door de markt. Verdiepen mensen zich eigenlijk in de bedrijven die ze kopen op de beurs of gaan ze echt gewoon af op de naam?

Ik snap het niet goed, gisteren slechte cijfers bekend gemaakt en gemeld dat de ceo vervangen wordt, vandaag luid applaus door de markt. Verdiepen mensen zich eigenlijk in de bedrijven die ze kopen op de beurs of gaan ze echt gewoon af op de naam?
Dat is omdat er terug pure chocolade in de rekken ligt, geeft een gevoel van euforie

We zitten hier al een paar jaar te lachen met Jef "energetisch reinigen van de kantoren" "enneagram" Colruyt, dus dat de ceo vervangen wordt, is hier effectief goed nieuws :-)

We zitten hier al een paar jaar te lachen met Jef "energetisch reinigen van de kantoren" "enneagram" Colruyt, dus dat de ceo vervangen wordt, is hier effectief goed nieuws :)
Ik snap wel dat het goed nieuws is maar voor mij is het toch een raadsel waarom dat voor 9 procent stijging zorgt gezien de cijfers. Dat vind ik toch voor een aandeel als colruyt echt wel veel te euforisch gezien de moeilijkheden in de retail sector.

Ik snap wel dat het goed nieuws is maar voor mij is het toch een raadsel waarom dat voor 9 procent stijging zorgt gezien de cijfers. Dat vind ik toch voor een aandeel als colruyt echt wel veel te euforisch gezien de moeilijkheden in de retail sector.
Het aandeel was de laatste 4 jaar -65%.
Dan is er niet veel nodig om op korte termijn een rally te veroorzaken, ook al zijn de vooruitzichten op lange termijn niet zo denderend.

Je moet Upstart, Lemonade, Carvana, of Nikola eens bekijken de afgelopen jaren.
Af en toe gruwelijke stijgingen van +100% zonder echt fundamenteel nieuws.

De slechte cijfers waren beter dan de voorspelde cijfers.

Verder is er ook hoop.

De boodschap was tis minder slecht dan we dachten en de toekomst is hoopvol.

Enja de Jef is weg zal ook wel iets doen.

De slechte cijfers waren beter dan de voorspelde cijfers.

Verder is er ook hoop.

De boodschap was tis minder slecht dan we dachten en de toekomst is hoopvol.

Enja de Jef is weg zal ook wel iets doen.

Het aandeel was de laatste 4 jaar -65%.
Dan is er niet veel nodig om op korte termijn een rally te veroorzaken, ook al zijn de vooruitzichten op lange termijn niet zo denderend.

Je moet Upstart, Lemonade, Carvana, of Nikola eens bekijken de afgelopen jaren.
Af en toe gruwelijke stijgingen van +100% zonder echt fundamenteel nieuws.
wel, dan lijkt het mij toch weer een koerswijziging te zijn gebaseerd op gebakken lucht

Ik zou nu niet beginnen shorten maar tijd voor een exit misschien. :)
Het moederbedrijf van Facebook zet in op snelle groei van kunstmatige intelligentie nadat ze de exploderende rally in Nvidia miste die tot stand kwam na de buitengewoon sterke vooruitzichten voor het huidige kwartaal.
Misleidende titel, ze heeft maar een klein deel verkocht van Nvidia voor de rally.

De minimum-inschrijving bedraagt 1.000 euro. De uitgifteprijs bedraagt 101,625 procent. Dat betekent dat u nu 1.016,25 euro betaalt, maar over vier 1.000 euro terugkrijgt. De 16,25 euro extra is commissie voor de banken. Rekening houdend met dat gegeven en met de roerende voorheffing van 30 procent, bedraagt het netto actuarieel rendement 2,369 procent.
Kan iemand dit uitleggen? Ik betaal 1016eur maar krijg over 4j 1000eur terug?

Kan iemand dit uitleggen? Ik betaal 1016eur maar krijg over 4j 1000eur terug?
Klopt, maar je krijgt ook elk jaar 4% bruto rendement, dus 40 euro bruto. Vandaar dat netto rendement van 2,369% dat alles in rekening neemt.

Terug
Bovenaan