Kleine Beursfeiten

crazy stuff, but again, dat is het voordeel van opties: je zet in met beperkte inleg op bepaalde uitkomst: verlies is beperkt, potentiele winst veel groter (maar lukt dus niet altijd natuurlijk)

De buit is trouwens toch nog niet binnen ? :thinking:

Aangezien de after- premarket vaak de vuilbak ingaat wanneer de beurs effectief open gaat.

crazy stuff, but again, dat is het voordeel van opties: je zet in met beperkte inleg op bepaalde uitkomst: verlies is beperkt, potentiele winst veel groter (maar lukt dus niet altijd natuurlijk)
Beetje zoals lotto, meestal zeer winstgevend als je dat blijft doen.

NVDA gaat +50% revs qoq
Winst x2 qoq
Gaat Q2 demand meerdere kwartalen aanhouden.

Generative AI en LLM is verantwoordelijk.
Steve Cohen heeft wss gelijk. Tijd om bullish te worden over wat AI zal betekenen voor productiviteit.

Zou het kunnen dat hij momenteel weer 'serieuzer bezig is' nadat hij een paar uppercuts gekregen heeft in tech opties in 2022?
Nee, in tegenstelling tot mezelf zat hij vorig jaar niet in tech... hij was degene die me begin 2022 waarschuwde dat de inflatie de beurzen naar beneden zou duwen. Ik geloofde hem, maar niet dat het zó diep zou zakken. Het gevolg ken je goed, ik ben van 9k naar 65k naar 0k gegaan met mijn Microsoft turbo's, door ze van mei 2021 tot oktober 2022 (kapot) te houden.

Mijn maat zat vorig jaar short en heeft daar een klein fortuin mee verdiend... :p Vandaar dat hij nu met redelijk gemak dit soort bedragen inzet. Hij heeft ondertussen ook wel een appartement gekocht van de winsten van vorig jaar, dus dat pakken ze hem al niet meer af.

Edit: 90k euro

Laatst bewerkt:
Tijd om bullish te worden over wat AI zal betekenen voor productiviteit.
Ik denk dat AI de komende jaren vooral het internet en sociale media compleet zal bevuilen met automatisch gegenereerde bullshit posts en artikels.

Wat mij veel jolijt bezorgt 🥳

Want hoe groter de hooiberg van informatie, hoe moeilijker om de speld nog te vinden van hoe je rationeel moet investeren.
Ik zal maar al een kruiwagentje bijkopen.

De natte droom is natuurlijk een explosie van AI gestuurde fondsen.

Ik denk dat AI de komende jaren vooral het internet en sociale media compleet zal bevuilen met automatisch gegenereerde bullshit posts en artikels.

Wat mij veel jolijt bezorgt 🥳

Want hoe groter de hooiberg van informatie, hoe moeilijker om de speld nog te vinden van hoe je rationeel moet investeren.
Ik zal maar al een kruiwagentje bijkopen.

De natte droom is natuurlijk een explosie van AI gestuurde fondsen.
Maar die wereld maakt niet uit, is toch allemaal fake, zelfs zonder AI.

Bedrijven die FTE kunnen reduceren en marges opdrijven dankzij AI, dat telt.

@Racing_Genk Ik denk dat je recentelijk op tijd winst genomen hebt, als je dit hier weer allemaal leest :)
Je kan je 1 keer laten vangen door retail & marktgekte, maar geen 2 keer he. :D

In die context vorige week ook mijn winsten genomen op Snowflake. Gisterenavond hun guidance (zoals ik had verwacht) moeten verlagen dus krijgen slaag aangezien ze op een EV/S NTM van 19 zaten.. Rustig weer inkopen als het zakt naar 140$ ofzo.

Ik heb mijn berekeningen met verwachte IRR over komende 3-5 jaar. In 2021 gaven die een negatieve of extreem lage IRR over die tijdshorizon, maar stak ik mijn kop in het zand. Nu niet meer. :biglaugh:

Je kan je 1 keer laten vangen door retail & marktgekte, maar geen 2 keer he. :D

In die context vorige week ook mijn winsten genomen op Snowflake. Gisterenavond hun guidance (zoals ik had verwacht) moeten verlagen dus krijgen slaag aangezien ze op een EV/S NTM van 19 zaten.. Rustig weer inkopen als het zakt naar 140$ ofzo.

Ik heb mijn berekeningen met verwachte IRR over komende 3-5 jaar. In 2021 gaven die een negatieve of extreem lage IRR over die tijdshorizon, maar stak ik mijn kop in het zand. Nu niet meer. :biglaugh:
Benieuwd naar Sentinel One volgende week.

In 2021 compleet de boot gemist en dit jaar ook weer niet durven instappen.

Terwijl ik er op mijn werk toch dagelijks mee bezig ben en heel tevreden van ben :p

Ik weet het bron is hln en wsl veel te clickbaity, maar er zal toch iets van waarheid inzitten zeker

Gewoon een copy-paste uit de Daily Mail, al weet ik niet of dat een serieuzere rioolgazet krant is dan HLN :p

Maar geen verrassing, heel veel van die customer service jobs zou je vrij vlot moeten kunnen vervangen door AI - of het nu een mens is die door een vast script loopt of een "AI" (groot woord, veel intelligence zit er op dit moment niet achter zou ik denken)... Maar het klinkt fancier om te zeggen dat je die jobs gaat vervangen door AI dan te zeggen dat je een chatbot in de plaats zet.

NVDA wat afgebouwd. Had 60 aandelen aan een GAK van 177. Was toch een goede 15% van mijn portefeuille. Voor de kwartaalrapporten toch 10 aandelen verkocht. De vrijgekomen cash gaat in het terugbetalen van mijn margin.

Terug
Bovenaan