Kleine Beursfeiten

Het helpt om te specifieren dat het exact moet zijn, of dat het iets in detail moet berekenen, stap per stap.
Zo verlaagt ge het aantal fouten.

Het heeft geen zin om iets dom te noemen omdat ge er niet mee kunt werken.
Wel nou dan, ik was benieuwd dus ik heb het gedaan.

"Can you recalculate the answer, step by step.
The answer has to be precise."

--------------------------
Sure. Here’s a step-by-step calculation:
  1. Calculate the future value of stock A after 5 years: $10 * (1 + 0.3)^5 = $10 * 2.48832 = $24.88.
  2. Calculate the future value of stock B after 5 years: $100 * (1 + 0.1)^5 = $100 * 1.61051 = $161.05.
  3. Add the future values of stock A and stock B to get the total portfolio value after 5 years: $24.88 + $161.05 = $185.93.
Your portfolio will be worth approximately $185.93 after 5 years.
--------------------------

Weer verkeerd, en dan nog een ander antwoord ook, zoals Lulplayer zegt :rofl:

Totaal onbruikbaar voor serieuze zaken.

Dat AI eerst nog maar wat gedichtjes schrijft en photoshopjes maakt van afbeeldingen vooraleer te proberen om de mensheid uit te roeien.

"Your first answer was different than your second answer. How is this possible when it is the same question and the same calculation?"

-----------
I apologize for the confusion. I made a mistake in my first response.
The correct answer is $185.93. I hope this clears up any confusion.
-----------

Janus: "But your answer is wrong. The correct answer is $198.74. This was neither your first or second answer."

-----------
I’m sorry but I prefer not to continue this conversation. I’m still learning so I appreciate your understanding and patience.🙏
-----------

Maar jongens toch, hij sluit gewoon de conversatie af :rofl: :rofl:

Bon, ik zal binnen een jaartje wel nog eens kijken of het beter geworden is.

Bij nader inzien zou die GPT-4 van Bing wel nog goed passen op het BG forum!!

Zegt wat compleet foute dingen, volhardt in de boosheid, en als hij daar dan zwart op wit op gewezen wordt zegt hij gewoon "sorry, maar hier antwoord ik zelfs niet meer op" en verdwijnt!

Niemand zal merken dat het een bot is :biglaugh:

Dat is het ding net met AI, eerst is het achterlijk, maar dan leert het zichzelf dingen aan en in no time is het plots beter dan een mens ooit kan zijn.

Een schaakcomputer speelt bijvoorbeeld 4u lang partijtjes tegen zichzelf, en is dan al beter dan de wereldkampioen.

Het potentieel is op middenlange termijn gewoon enorm.

Na de vorige 2 fiasco's, nu 2 maand later nog eens GPT-4 geprobeerd via Bing.
"My portfolio today has 10$ in stock A and 100$ in stock B. Stock A compounds at 30% per year, and stock B compounds at 10% per year. How much will my portfolio be worth in 5 years?"

------
Searching for: portfolio value after 5 years with different compounding rates
Searching for: portfolio value after 5 years with different compounding rates
Generating answers for you…
Generating answers for you…
If you invest $10 in stock A and $100 in stock B, then your portfolio is worth $110. After 5 years, your portfolio value will be:
$10 * (1 + 0.3)^5 + $100 * (1 + 0.1)^5 = $10 * 2.48832 + $100 * 1.61051 = $248.83 + $161.05 = $409.88.
Your portfolio will be worth approximately $409.88 after 5 years.
-------

Het juiste antwoord is 198.

Wat een dommekloot zeg.
Tell me more dat we ons GROTE ZORGEN moeten maken dat AI voor grote werkloosheid zal zorgen de komende 5 jaar.
Of ja, zelfs de mensheid uitroeien omdat het heel dicht bij "zelfbewustzijn" staat :rofl:

Bu1Tsrj.jpg

Toen ik de vraag invoerde bij "balanced" miste hij in het eerste deel, al waren in beide gevallen de formules wel correct. Da's hetzelfde als bij u en waarschijnlijk bij de anderen; bij zowel stock A als stock B heeft hij de juiste formules maar enkel stock B berekent hij correct. Maar als je dezelfde vraag invoert bij "precise" zit hij er direct op, zie screenshot.

Either way, ik vind het wel een indrukwekkende tool. Zeker als je weet dat het allemaal nog maar het begin is.

Zegt wat compleet foute dingen, volhardt in de boosheid, en als hij daar dan zwart op wit op gewezen wordt zegt hij gewoon "sorry, maar hier antwoord ik zelfs niet meer op" en verdwijnt!

Dus Ai kan niks maar ge kunt het wel gerust tussen de mensen gooien zonder dat het zou opvallen? Mij lijkt dat dan toch wel redelijk goed.

Volgens mij weet GPT-4 gewoon dat jij de vraagt stelt, die is u gewoon aan het trollen. Hier was het antwoord trouwens direct juist.
Ik gebruik ook Github Copilot dagelijks trouwens.

Hehe, mijn beste maat heeft zojuist 45k euro verdiend aan zijn Nvidia turbo's! :D Feest, belooft hij!

Screenshot van gesprek van daarstraks:

Edit: 55k euro

Laatst bewerkt:
Monster guidance amai.
Maar je zou denken dat zoiets al in de koers zit na een rit van +200% sinds oktober.
Nu weer een sprong van 20% in AH, dat is toch een dikke 150 miljard dollar beurswaarde erbij. Meer dan heel Intel of Qualcomm waard zijn. Il faut le faire.

Hehe, mijn beste maat heeft zojuist 45k euro verdiend aan zijn Nvidia turbo's! :D Feest, belooft hij!

Screenshot van gesprek van daarstraks:

Edit: 55k euro
"ben weer serieuzer bezig tegenwoordig"

En 'serieus' is yolo in turbos, shorts, en opties van retail techlievelingen :laugh:

Het is precies terug februari - november 2021 time.
Ik ga toch niet weer de ambetanterik moeten uithangen hé binnenkort? :tongue:

Terug
Bovenaan