Spooky
Well-known member
leveren zij voornamelijk aan de Europese autobouwers of ook US (Tesla) en China?Melexis <80€ nu.
Staat <15 forward p/e
Is een 40% roic, roe bedrijf.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
leveren zij voornamelijk aan de Europese autobouwers of ook US (Tesla) en China?Melexis <80€ nu.
Staat <15 forward p/e
Nee, dat klopt en dat zeg ik ook niet.Het is niet omdat een bedrijf iets goed doet voor de wereld, of investeert in dergelijke technologie, dat het ook een goede investering is voor uw portefeuille?
Sterk argumentGates schrijft die passage in dat boek echter exact voor gasten zoals jij die het boek zelfs niet zouden verder lezen moesen ze weten dat hij aandelen heeft in oliebedrijven.
Vertel mij eens wat voor boeken ik allemaal lees, ik ben heel benieuwd.Allemaalleveren zij voornamelijk aan de Europese autobouwers of ook US (Tesla) en China?
nah, ze zitten nog 3 nodes achter.![]()
Huawei's new chip breakthrough likely to trigger closer US scrutiny, analysts say
The company's breakthrough in making an advanced chip underscores China's determination and capacity for fighting back against U.S. sanctions, but the efforts are likely very costly.www.reuters.com
Problemen voor ASML?
Aangepast, die 'zoals jij' moest daar niet bij.Sterk argumentVertel mij eens wat voor boeken ik allemaal lees, ik ben heel benieuwd.

Ik vond van wel. Eigenlijk zijn het 2 delen. Het eerste deel schetst het klimaat probleem heel volledig, geeft een totaalbeeld (dus dat het wel wat meer is dan enkel energie bv.). Het tweede deel is hoe Gates het zou willen oplossen. Over het eerste deel kan je allicht weinig twisten, het tweede deel natuurlijk wel.Even hierboven nog wat aangevuld btw. Is de boek een aanrader?
PEG < 1Melexis <80€ nu.
Staat <15 forward p/e

Ik wil wel maar ik weet niet of we er gaan uitgeraken aangezien we precies in cirkels zitten te praten.Reageer je ook eens op de rest?
Anders staan we hier binnen 3 maand opnieuw met hetzelfde![]()
Mijn punt was dat het leek - want we gaan er precies ook niet uitgeraken of het er nu stond of niet - alsof er een connectie werd gemaakt dat investeren in een oliebedrijf als Oxy eigenlijk goed is voor de wereld omdat ze investeren in CO²-extractie. Daar ga ik niet mee akkoord en dat was waar ik origineel en in praktisch alle posts sindsdien op gereageerd heb. Het is een noodzakelijk kwaad en het moet niet worden voorgesteld alsof het meer is dan dat (cfr "Oxy helpt mee de wereld redden").We kunnen niet stoppen met fossiele brandstoffen zonder technologische revolutie, dat is het hele punt al vanaf het begin.
Dat staat daar niet. (voor de 4de keer)
Wat daar staat is louter de feitelijke vaststelling dat Oxy iets nuttig doet voor het klimaat door een technologie te ontwikkelen die co2 uit de lucht haalt.
Ontken je dat dan?
Waar lees jij een causaal verband met het investeren in Oxy?
Als hij in de ene context A zegt en in de andere B, en als beide standpunten niet naast elkaar kunnen bestaan, dan is dat vrij hypocriet. Is Bill Gates een hypocriet? Je vermeldt steenkoolcentrales: een paragraaf verder schrijft hij dat hij al sinds 2017 niet meer investeert in kool. Sowieso sluit het ene het andere toch niet uit: zoals ik hier ook al drie of vier keer heb gezegd kan het perfect dat hij zijn persoonlijke investeringen (en die in zijn fonds) in fossil fuel companies heeft stopgezet deels omwille van publieke druk en deels omwille van interne logische consistentie.Ik geef je mijn visie op de feiten, op basis van interviews en lezingen voor een geïnformeerd publiek (niet de grote massa zoals het boek) , waar hij duidelijk laat blijken dat het houden van die aandelen totaal geen tegenstelling is met klimaatactivisme.
Op basis van rationele argumenten, waar er geen speld tussen te krijgen is wat mij betreft.
Gates schrijft die passage in dat boek voor gasten die het boek zelfs niet zouden verder lezen moesen ze weten dat hij aandelen heeft in oliebedrijven.
Hij heeft ook aandelen in Berkshire Hathaway. Die opereren steenkoolcentrales, het vuilste van het vuilste.
Hij heeft ook aandelen in Canadian national railway: een groot deel van hun omzet komt uit het vervoeren van olie om die stevig te verbranden in de atmosfeer.
Dat toont nogmaals aan dat het hem niet te doen is om 'niet investeren in fossiele brandstoffen, want ethiek' maar om de perceptie bij het grote publiek, wiens hulp hij nodig heeft om politici te overtuigen om volle bak in green tech te investeren.
Jij kan afgaan op die passage in dat boek, geschreven voor het grote publiek en politici.
Dat is uw recht.
Maar we verschillen van mening in de interpretatie ervan, laten we het daarbij dan houden.
Hij was privé aan het praten, had niets met de annual meeting te maken.
De enige die dat hoorden waren mezelf, mijn vrouw, en een random kerel.
Ik heb al positie genomen in enphaseAangezien we hier met zoveel olie fans zitten, welke aandelen staan er op de watchlist voor hernieuwbare energie? Enphase?
Ja, Enphase staat terug hoog op watch list hier.Aangezien we hier met zoveel olie fans zitten, welke aandelen staan er op de watchlist voor hernieuwbare energie? Enphase?
Niet goedkoop en die kunnen toch nooit winnen op termijn vd Chinezen,etcetera....?Ja, Enphase staat terug hoog op watch list hier.
Jammer dat ik niet meer cash heb, anders zou ik al kopen.
IRA gaat hun serieus wat extra winst opleveren. Ik schat tot $360M - $400M extra winst vanaf 2025, enkel van IRA.
Chinezen zijn geen concurrenten van hun.Niet goedkoop en die kunnen toch nooit winnen op termijn vd Chinezen,etcetera....?
@Biljart APA -5%
Why?
Is toch positief?![]()
Suriname: TotalEnergies Announces an Oil Project of 200,000 b/d in Block 58 and Launches Development Studies With the Objective of Sanctioning the Project End 2024
PARIS, September 13, 2023--Regulatory News: On the occasion of the meeting held in Paramaribo between Patrick Pouyanné, Chairman and CEO of TotalEnergies (Paris:TTE) (LSE:TTE) (NYSE:TTE), His Excellency Chandrikapersad Santokhi, President of the Republic of Suriname, and Annand Jagesar, CEO of...finance.yahoo.com
Desondanks -5%Seffes eens goed lezen.
+ : productie is een feit. Men zal produceren.
- : 200k bopd is aan de onderkant van de verwachtingen. Ikzelf had ook 250k/275k bopd verwacht.
Edit: goed nieuws. Kogel door de kerk, eerste productie van Exxon in Guyana was maar 150k bopd.
Hier 200k bopd.
Total draagt 87,5% van de kosten.
Ik lees dat Exxon vlak aan de grens met Block 58, de meer gashoudende velden (oa Haimara) verder gaat bekijken
Zal ook indicatie zijn voor Maka én Kwaskwasi (twee vondsten die groter zijn dan Sapakara en Krabdagou).
Gezien groeiende LNG-markt zie ik deze in volgende fase ontwikkeld worden.
Hier kan men zeker nog eens 300k boepd uithalen of meer als de net-pay bevestigd wordt (oil column) na meer appraisal boringen.
@Brt : tevreden. De miscommunicatie na Alpine High (reden waarom markt management van APA niet serieus meer neemt) is deels weggenomen.
Dit is een mijlpaal voor APA.
Ook de waarde van de andere concessies (blocks) zal stijgen in Suriname, nu men overgaat naar productie (of althans beslist tot).
APA heeft 45% in Block 53, met Baja-1 ontdekking, ik ben benieuwd wat men daar zal doen.
En ook voor Suriname een mijlpaal.
Koersreactie idd wat minder, maar ik reken op hogere koersen dan nu.
Nog steeds.

Desondanks -5%![]()
Door dat bij te houden ga je als Belg toch meer verliezen via de roerende voorheffing, dan als je gewoon de dag voor ex-dividend verkoopt?Maar ga eerst dividend incasseren bij OVV.
Ja ook waar.Door dat bij te houden ga je als Belg toch meer verliezen via de roerende voorheffing, dan als je gewoon de dag voor ex-dividend verkoopt?
Wel: is het praktisch en mathematisch mogelijk om wereldwijd onze co2 uitstoot met 50% laten dalen door onze consumptie te minderen?Ik wil wel maar ik weet niet of we er gaan uitgeraken aangezien we precies in cirkels zitten te praten.
Voor de 5de keer dan: het stond er niet, en je kan het niet quoten dat het er staat want het stond er nooit.Mijn punt was dat het leek - want we gaan er precies ook niet uitgeraken of het er nu stond of niet - alsof er een connectie werd gemaakt dat investeren in een oliebedrijf als Oxy eigenlijk goed is voor de wereld omdat ze investeren in CO²-extractie.

Neen, wel een pragmatisch realist die nu noodzakelijkerwijs ook aan realpolitik moet doen in zijn uitspraken voor een massapubliek.Als hij in de ene context A zegt en in de andere B, en als beide standpunten niet naast elkaar kunnen bestaan, dan is dat vrij hypocriet. Is Bill Gates een hypocriet?
Maar het is niet logisch consistent, aangezien het geen hol uitmaakt voor het klimaat of hij die aandelen bezit of niet.interne logische consistentie.