Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Geen idee. We zullen zien. Laat maar zakken, geen probleem. Solden zijn niet slecht, toch? Waarde komt altijd terug bovendrijven.SaaS weer een diepe duik vandaag. Bodem zit we nog lang niet.
Crocs nog eens +5%. Aan dit tempo is Adobe volgende week goedkoper dan CrocsSaaS weer een diepe duik vandaag. Bodem zit we nog lang niet.

Pair trade long Semi's - short SaaS. Zowat elk Hedge Fund zal ondertussen zo wel gepositioneerd zijn.SaaS weer een diepe duik vandaag. Bodem zit we nog lang niet.
Voor Adobe dan mogelijk die spike richting 210$. Ik lees ook analyses van 160$. In deze markt kan alles… Maar mijn basisanalyse is 220-230$ met eventueel een spike naar 210$.Meta stond in 2022 aan 6x EBIT of zo zeker?
Toont aan dat negatieve narrative & sentiment tot extremen kan leiden. Adobe aan 10x kan dan ook gerust 5x worden. Maar kan dan evengoed weer 200% hoger re-raten naar 15x het jaar erop..
Vertel misschien eens welke analyse je juist hebt gemaakt dan, of welke je gelezen hebt? Op basis van wat kom je op die koersdoelen? Wel fijn dat je modellen altijd op ronde getallen uitkomen.Voor Adobe dan mogelijk die spike richting 210$. Ik lees ook analyses van 160$. In deze markt kan alles… Maar mijn basisanalyse is 220-230$ met eventueel een spike naar 210$.
Bij Meta was er imo veel meer reden tot ongerustheid in de cijfers toen. Revenue was daar in 2022 effectief gedaald en zaten met de Capex put van Metaverse. Plus dan inderdaad algemene bear market en slecht sentiment. Price makes the news, perfecte storm. Al is de omzetversnelling en FCF groei die Meta sindsdien heeft laten zien wel van een andere grootteorde dan zelfs het best-case scenario voor Adobe.Meta stond in 2022 aan 6x EBIT of zo zeker?
Toont aan dat negatieve narrative & sentiment tot extremen kan leiden. Adobe aan 10x kan dan ook gerust 5x worden. Maar kan dan evengoed weer 200% hoger re-raten naar 15x het jaar erop..

Op een getal na de komma inschatten lijkt mij op zich vrij zinloos, tenzij elke € winst of verlies er echt fel toe doet.Wel fijn dat je modellen altijd op ronde getallen uitkomen.
Analyses hieromtrent horen niet thuis in dit topic, heb ik mij laten vertellen. Dus ik bespaar ze je. Kan wel zeggen dat dit gebeurd is op basis van TA. Koersdoelen al een half jaar geleden bepaald. Tot op heden schot in de roos.Vertel misschien eens welke analyse je juist hebt gemaakt dan, of welke je gelezen hebt? Op basis van wat kom je op die koersdoelen?
Meta stond in 2022 aan 6x EBIT of zo zeker?
En wat is de conclusie daarvan voor jou? Dat enkel een brede markt dip "koopwaardig" is?Klopt dat sentiment extreme swings kan veroorzaken waar al dan niet van kan geprofiteerd worden, maar in de bull market dip van 2022 is quasi alles van tech 50% gedaald. Inclusief pakweg een Google. Het jaar daarop stond eender welke tech stock x2 puur door multiple re-rating. Meta was nooit naar die multiples gegaan alleen op bedrijfs- of sectorspecifiek sentiment.
En wat is de conclusie daarvan voor jou? Dat enkel een brede markt dip "koopwaardig" is?
Veel regional banks zijn in 2023 ook 50% gezakt nav sector-specifiek sentiment als gevolg van ondergang Silicon Valley Bank. Velen stonden 100% hoger een jaar later.
Welke aandelen hebben momenteel je hoogste conviction?Nee, exact wat ik zeg in mijn laatste zin. Meta had die multiple die je aanhaalt nooit gehaald zonder algemene marktdip. Uiteraard zijn ook andere dips potentieel koopbaar.
Voor de rest geen perse negatieve mening over SW. Niet voor mij wegens meer overtuiging in andere stocks.
Weer een les geleerd om geen aandelen aan 70x sales te kopen, of indien wel, te verkopen bij de eerste tekenen van koerszwakte.Palantir blijft maar zakken, zit al onder 125
ik dacht dat er hier iemand een short op had lopen?
ik heb er geen gekocht, ma denk er nu wel aan alst nog een beetje zakt, ze hebben tenslotte de beste groeicijfers van de marktWeer een les geleerd om geen aandelen aan 70x sales te kopen, of indien wel, te verkopen bij de eerste tekenen van koerszwakte.
Amper gewijzigd tov wat ik einde 2025 heb gemeld als port behoudens het continu bijkopen van Nektar. Om dat te funden heb ik Meli, Dlocal en WW gecut voor geen duidelijke reden behoudens lower conviction. Wat in aflopende volgorde van overtuiging geeft: 1/Nektar 2/Abivax 3/Enersys 4/Viavi Solutions 5/Amkor 6/PLPC (vorige update vergeten) 7/Novo (just a trade) 8/ Iridium (just a spacetrade)Welke aandelen hebben momenteel je hoogste conviction?
86,4% YTD.
Grootste posities op dit moment: 1/ Abivax 2/ Enersys 3/ Amkor 4/Viavi Solutions 5/ Mercado Libre 6/ Weight Watchers 7/ Novo Nodisk 8/ Dlocal 9/Soleno 10/ FTAI Aviation 11/ Nektar Therapeutics 12/ Thermon Group.
Ik weet weinig van Palantir maar dat is toch een softwarebedrijf?