Kleine Beursfeiten

ik hoor nu al zes maanden (al dan niet terecht) dat het "niet de moment is om nu in de beurst te stappen".

Wil er iemand mij wakker maken wanneer het dan wel de moment is want ik wil mijn spaarrekening nu toch wel binnenkort eens op een andere manier gaan aanwenden :)

Wat is de reden van de algemene terugval van vandaag? Kwestie om de markten beter te leren begrijpen
Maandag: Investeerders houden de Amerikaanse tienjaarsrente nauwlettend in de gaten.
Dinsdag: Het sputterende economische herstel en de uitbreidende deltavariant zijn eveneens een aanleiding voor winstnemingen
Woensdag: De markten reageerden gisteren positief op de rentevergadering van de Fed
Donderdag: De inflatie in de eurozone bereikte in augustus 3%, het hoogste peil in 10 jaar.
Vrijdag: De cijferrapporten ogen positief en de commentaren over de toekomst zijn optimistisch

Repeat.

ik hoor nu al zes maanden (al dan niet terecht) dat het "niet de moment is om nu in de beurst te stappen".

Wil er iemand mij wakker maken wanneer het dan wel de moment is want ik wil mijn spaarrekening nu toch wel binnenkort eens op een andere manier gaan aanwenden :)
Niemand gaat je kunnen vertellen wanneer het moment daar is. Gewoon uw geld in de beurs steken en er 10 jaar niet meer naar kijken :)

Zeer kleinschalig en geen parameter voor de wereldeconomie maar mijn werkgever kan onze machines slijten aan absolute recordprijzen, het lijkt wel of al onze klanten een berg geld hebben en dus hun goederen ook (te) duur kunnen verkopen - op zijn minst in een aantal segmenten is er een oververhitting en die segmenten gaan torenhoge winsten rapporteren maar daarna kan het niet anders dan (hopelijk een beetje) bergaf.

Uw bedrag dat je van de spaarrekening naar beurs wil verhuizen , delen door 24. En vanaf nu elke maand zo'n schijf in ETF's steken voor de komende 2 jaar.
Dan zal het goeie moment er wel ergens tussen zitten

Natuurlijk als het de komende 24 maanden blijft stijgen zoals de vorige jaren dan loopt ge al veel geld mis door dollar cost averaging. Ik heb al iets meer dan een derde van mijn spaargeld ineens in ETF's gestoken. En ga dan nu wat DCA doen verder.
Als ge voor lump sum gaat moet ge daar natuurlijk wel tegen kunnen. Ik ben nu wel 2-3% gezakt tegenover mijn instap. Geen drama maar ik zie het liever omhoog gaan natuurlijk.

Niemand gaat je kunnen vertellen wanneer het moment daar is. Gewoon uw geld in de beurs steken en er 10 jaar niet meer naar kijken :)

En gespreid investeren, om de paar maanden bv. is beter dan 1 keer per jaar het volledige bedrag. Op langere termijn spreid je dan meer de pieken en dalen, zonder te lang te wachten en potentiële groei te mislopen.

En gespreid investeren, om de paar maanden bv. is beter dan 1 keer per jaar het volledige bedrag. Op langere termijn spreid je dan meer de pieken en dalen, zonder te lang te wachten en potentiële groei te mislopen.

bwa, als je alles had belegd vlak na coronacrash was dat beter geweest dan gespreid te beleggen :unsure:

Dat hangt ook van de transactiekosten af natuurlijk.
En van uw belegginshorizon. Als gij nu uw spaargeld wilt beleggen voor uw pensioen of voor binnen 10 jaar ofzo, dan maakt het niet zo veel uit of ge nu DCA't of alles er ineens insmijt.

Dat hangt ook van de transactiekosten af natuurlijk.
En van uw belegginshorizon. Als gij nu uw spaargeld wilt beleggen voor uw pensioen of voor binnen 10 jaar ofzo, dan maakt het niet zo veel uit of ge nu DCA't of alles er ineens insmijt.

Dat kan je achteraf wel zeggen, maar er zijn heel veel scenario's waar het wel uitmaakt..

Leidt wsl tot gekibbel weer over het schuldenplafond.

Naast de renteverhoging die eraan komt, China gedoe....

Wordt toch heet onder de voeten.

Ik blijf gewoon maandelijks mijn vast bedrag ETF'kes bijkopen.
Soms als ik wat te veel op de spaarrekening heb staan of ik krijg vakantiegeld ofzo koop ik dan wat extra.

We zullen binnen 10 jaar dan inderdaad wel zien :)

Waarom staat groen tussen aanhalingstekens?
Vermoedelijk omdat je gerust wat kanttekeningen mag plaatsen bij sommige (vele) soorten van groene energie.

Om maar iets te zeggen: wat met recyclage van zonnepanelen? hoe duurzaam is het produceren van elektrische batterijen, etc.

Terug
Bovenaan