Hier verschiet ik van mijn portefeuille die gemiddeld +4% gegaan is op een week tijd; vooral omhoog geduwd door ASML en Amazon.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah dan ben ik niet de enigste die dit al gemerkt heeft. Er zijn nog cava artikels maar heel wat consumenten gerelateerde zaken zijn niet zo diepgravend meer.De Tijd is steeds verder aan het afglijden richting churnalism en clickbait met een sausje van hapklare koppen, oppervlakkige podcasts en lichtvoetige vlogs.
Wat is de guideline voor bv bedrijven als een xpeng.PTC Inc en adobe gekocht .PTC is eigenaar van Onshape, een cloud based-cad programma waar ik graag mee werk (heeft momenteel een dipje) en heeft ook wat andere programmas onder zijn naam. https://www.ptc.com/en/news/2025/earnings-results-q4-fy25
xpeng voor de robots.
ik zou nog graag in hyundai investeren die eigenaar is van boston dynamics, maar ik vind geen manier op saxo of mexem om rechtstreeks in dat zuid koreaans bedrijf in te kopen... iemand hier die weet hoe?
Verkoop eigen inleg, en koop bij als het zaktHier begonnen met een dividendportfolio op 15 december, grootste positie aedifica. Bijna 12% erbij ondertussen. Een mens zou nog twijfelen om ze te verkopen![]()

en vandaag ook een leuk artikel in de WSJ, de wijncolumniste die een leuk opiniestuk schrijft over het goede advies in de wijnsubreddit... Een ideale plek voor...wijnadverteerders. https://www.wsj.com/arts-culture/food-cooking/wine-reddit-tips-210965ddHier negeer ik die ruis zo goed mogelijk. Belangrijkste en leukste metric bij mij om op te volgen is hoeveel dividend ik het volgende volledige jaar verwacht.Hier begonnen met een dividendportfolio op 15 december, grootste positie aedifica. Bijna 12% erbij ondertussen. Een mens zou nog twijfelen om ze te verkopen![]()
Hier begonnen met een dividendportfolio op 15 december, grootste positie aedifica. Bijna 12% erbij ondertussen. Een mens zou nog twijfelen om ze te verkopen![]()
Interessant!Voor mensen die interesse hebben in value stocks:
- Nomad Foods Ltd VGG6564A1057
P/E van 8 en mooi divident.
- Flowers Foods Inc US3434981011
P/E van 11.5 en zeer mooi divident
Beiden gewoon solid bedrijven die je nu gewoon aan extreem goede value kan inkopen.
Dit zijn value stocks. Verwacht hier geen gigantische swings maar gewoon relatief stabiele returns.
Ik vraag me toch af waarom de markt zo bullish is om daar een 23x TTM revenue multiple op te plakken.RDDT in de eerste beursdagen van het jaar al +10%, dat begint goeden vandaag ook een leuk artikel in de WSJ, de wijncolumniste die een leuk opiniestuk schrijft over het goede advies in de wijnsubreddit... Een ideale plek voor...wijnadverteerders. https://www.wsj.com/arts-culture/food-cooking/wine-reddit-tips-210965dd
Voor mensen die interesse hebben in value stocks:
- Nomad Foods Ltd VGG6564A1057
P/E van 8 en mooi divident.
- Flowers Foods Inc US3434981011
P/E van 11.5 en zeer mooi divident
Beiden gewoon solid bedrijven die je nu gewoon aan extreem goede value kan inkopen.
Dit zijn value stocks. Verwacht hier geen gigantische swings maar gewoon relatief stabiele returns.
Inderdaad. Bij mij was voor Cal-Maine op 07/01/2026 ook het alert afgegaan aan 75$. Vooralsnog niet toegehapt. Mogelijk dat ik wacht tot +/-70$.Interessant!
Ik heb recent ook nog naar Cal-Maine (CALM) gekeken, maar voorlopig nog niet gekocht. Het is een producent van eieren met op het eerste gezicht een sterk managementteam. Het aandeel lijkt momenteel aantrekkelijk geprijsd door de lage eierprijzen. Is een cyclische business. Interessant is dat ze hun focus de laatste tijd deels verleggen naar ‘prepared foods’, waardoor ze minder afhankelijk worden van de schommelingen in eierprijzen.
Is er een specifieke reden waarom je Nomad Foods aanraadt, m.a.w. waarom je verwacht dat de langdurige koersdaling zou omkeren? Niet aanvallend bedoeld maar uit interesse omdat ik het bedrijf wel een beetje ken.
Op 5 jaar tijd is de koers -50% gegaan. Omzet, EBIT, EBITDA, EPS,... zijn al een paar jaar zo plat als een pannenkoek als ik op Yahoo Finance kijk. Food is typisch ook niet de sector waar een groot bedrijf explosieve groei of marge expansie kan verwachten, tenzij bv. door agressieve M&A maar als ze meer dan 30% van de winst als dividend uitkeren denk ik niet dat ze in die richting kijken.
Kan best zijn dat het aandeel overdreven afgestraft is, gezien de sterke koersdaling en de lage P/E ratio maar de vraag is hoeveel vertrouwen de markt zal hebben dat ze die serieuze daling in EBITDA (Q3 2025: -10%) kunnen omkeren.
Ik vraag me ook sterk af waar Reddit geld gaat uit halen om sterk te blijven groeien, want voorlopig zijn de meeste Redditors toch vrij averse tegenover reclame en het pushen er van.Ik vraag me toch af waarom de markt zo bullish is om daar een 23x TTM revenue multiple op te plakken.
Denk puur narratief gedreven ('AI winner') omdat Reddit veel gebruikt wordt door de LLM's. Probleem is dat Reddit het (momenteel) nauwelijks kan monetiseren. Ze hebben een klein beetje license revenue, maar dat groeit niet echt en is immaterieel.
Verder groeien ze nu enkel door hogere ARPU door hun ads beter te monetizen, dat is toch ook eindig. De groei in # DAU begint ook stil te vallen.
Nu bon, ze hebben me verder wel op alle vlakken verrast de laatste 2 jaar qua resultaten, dus wie weet blijven ze dat doen.
In het geval van zo'n Amerikaanse dividenden, gaat de bronheffing van 15% daar dan eerst af, en wordt op het resulterende bedrag Belgische RH berekend, of wordt die op het startbedrag berekend? Of is er ergens nog een regeling waar wat gecompenseerd wordt?
Ok dus zo'n 40% belasting. Dat maakt Amerikaanse dividendaandelen natuurlijk snel wat minder interessant als standaardbelegger, al leidt dat bij zo'n Flowers Foods nog altijd tot redelijke bedragen.Eerst US, daarna Belgische.
Maar er zijn dubbel taxatie verdragen waardoor het niet de volle pot is. Als ik goed herinner 15% US en dan 30% BE op wat overblijft ipv 30% en 30%.
Klopt, maar met de US is er geen overeenkomst dus worden beiden afgehouden.Eerst US, daarna Belgische.
Maar er zijn dubbel taxatie verdragen waardoor het niet de volle pot is. Als ik goed herinner 15% US en dan 30% BE op wat overblijft ipv 30% en 30%.
Interessant!
Ik heb recent ook nog naar Cal-Maine (CALM) gekeken, maar voorlopig nog niet gekocht. Het is een producent van eieren met op het eerste gezicht een sterk managementteam. Het aandeel lijkt momenteel aantrekkelijk geprijsd door de lage eierprijzen. Is een cyclische business. Interessant is dat ze hun focus de laatste tijd deels verleggen naar ‘prepared foods’, waardoor ze minder afhankelijk worden van de schommelingen