Kleine Beursfeiten

Microsoft gaat echt een chokehold hebben op elk bedrijf straks imo. Er gaat nog 0 reden zijn om Zoom te hebben. Als straks MS ook Teams met instant vertaling + notes naar je OneNote heeft is het gewoon wrapped up.

Wij hebben ook alles van Cisco en Avaya en toestanden buiten geflikkerd vorig jaar. Alles via 365.
De vraag is natuurlijk hoeveel die extra functionaliteiten gaan kosten en of elk bedrijf dat ook nodig heedt. dmdaar ligt misschien de kans voor Zoom, bij de kleinere lokale bedrijven die geen nood hebben aan vertaalopties...
Ik kan alleen maar vaststellen dat wij al een jaar of 3 Teams gebruiken en dat de revenue van Zoom nog steeds stand houdt.

Waar halen ze dan hun revenue? Moet toch zijn dat er nog bedrijven zijn die het gebruiken:p
Zal zeker en vast zijn, maar ik zie echt niet in hoe Zoom nog zou kunnen groeien als ik niemand in mijn omgeving in die richting zie gaan, eerder in de andere richting.

Puur persoonlijke observatie uiteraard.

2 suppliers waar ik mee samenwerk gebruiken allebei Zoom en geen Teams, 1 is WalkMe (paar miljard market cap), ander is Workday ... toch verre van een klein bedrijf.
Dat bewijst dus mijn punt. Er zijn nog bedrijven die niet perse alles van Microsoft moeten hebben. En als Microsoft echt iedereen gaat wegconcurreren, zullen de mededingingsautoriteiten ook wel druk beginnen uitoefenen om die gratis bundling (Teams gratis als je een licentie neemt op 365) te verbieden.

Waar halen ze dan hun revenue? Moet toch zijn dat er nog bedrijven zijn die het gebruiken:p

In de US:

Zoom_revenue_and_usage_statistics_a0f83c0c90.jpg

Zoom groeit trager dan de markt dus ze verliezen marktaandeel.

Zoom zou een goede overname zijn voor Salesforce. Zou Salesforce direct bombarderen tot een serieuze MSFT concurrent qua business communication tools (Slack + Zoom) en genereert veel cash (en hogere marges dan CRM) dus waarschijnlijk zelfs earnings accretive. Maar enkel long gaan om te hopen op een overname is geen bull case natuurlijk. Denk ook niet dat de founder staat te wachten op een overname.

Doe daar nog een Twilio bij en je bent direct marktleider. Salesforce zat veel te kopen tijdens de SaaS bull run van 2015-2021 maar het is nu dat ze al hun cash moeten aanwenden aan multiples die op een 1/2 of een 1/3 liggen van toen.

Heb een paar rheinmetals.
Vorige week waren ze nog aan 530 stuk. Nu 479. Vlug nog verkopen? Of zouden ze nog stijgen?
K las voor de verkiezingen dat de eu na de eu verkiezingen hun wapens gingen bestellen dus dacht ik dat ze nog meer zouden stijgen

Zal zeker en vast zijn, maar ik zie echt niet in hoe Zoom nog zou kunnen groeien als ik niemand in mijn omgeving in die richting zie gaan, eerder in de andere richting.

Puur persoonlijke observatie uiteraard.
Organisch op dit moment niet. Tenzij ze natuurlijk hun product offering diversifieren. Cash genoeg.
Ze kunnen ook inorganisch groeien natuurlijk door M&A. Cash genoeg.

En als ze dat allemaal niet doen, kunnenz e blijven buybacken waardoor de FCF per share etoeneemt.

Heb een paar rheinmetals.
Vorige week waren ze nog aan 530 stuk. Nu 479. Vlug nog verkopen? Of zouden ze nog stijgen?
K las voor de verkiezingen dat de eu na de eu verkiezingen hun wapens gingen bestellen dus dacht ik dat ze nog meer zouden stijgen
Ik zou ze gewoon bijhouden..

Europese aandelen staan nu onder druk door de Rentezorgen, maar dat heeft niets te maken met de fundamentals. Dat waait wel weer over, paniekverkopen zijn, denk ik, nergens voor nodig.

Europese aandelen staan nu onder druk door de Rentezorgen, maar dat heeft niets te maken met de fundamentals. Dat waait wel weer over, paniekverkopen zijn, denk ik, nergens voor nodig.

Eerder angst voor Franse verkiezingen. 30 juni is het al zo ver dus dan weten we meer.

Volgens mijn vriendin, die werkt in die branche (IT-setup van vergaderzalen en remote office systemen), zijn het vooral Amerikaanse bedrijven en kleine bedrijven. Maar het leeuwendeel gaat over naar Teams de laatste twee jaren.

Eerder angst voor Franse verkiezingen. 30 juni is het al zo ver dus dan weten we meer.
Wel ja, inderdaad. De onzekerheid over de eventuele samenstelling Frans Parlement doet de Franse rente enorm stijgen, samen met de spread tov Duitsland. De markten zullen de overheden die geen duidelijke plannen hebben om hun staatschuld te beheersen snel dwingen richting sanering.

Wel benieuwd wat dat gaat geven. Op dat vlak doet Melonie het eigenlijk niet slecht in Italië, nochtans ook min of meer extreem rechts.

Wel ja, inderdaad. De onzekerheid over de eventuele samenstelling Frans Parlement doet de Franse rente enorm stijgen, samen met de spread tov Duitsland. De markten zullen de overheden die geen duidelijke plannen hebben om hun staatschuld te beheersen snel dwingen richting sanering.

Wel benieuwd wat dat gaat geven. Op dat vlak doet Melonie het eigenlijk niet slecht in Italië, nochtans ook min of meer extreem rechts.
Om die reden heb ik oa. TotalEnergies en Carrefour op mijn radar staan.

Terug
Bovenaan