LaCucaracha
Well-known member
Waarom?Dit is toch opzettelijk, nee?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom?Dit is toch opzettelijk, nee?![]()
Als je 2 jaar geleden tinc kocht sta je nu -20%. Dan is het dividend maar een pleister op een houten been.Waarom?
Dat geldt toch ook voor aandelen zonder dividenden? Bij dividendaandelen heb je tenminste een pleister...Als je 2 jaar geleden tinc kocht sta je nu -20%. Dan is het dividend maar een pleister op een houten been.
Omdat het letterlijk in het bericht erboven en in de hele pagina ervoor ging over het feit dat investeren in aandelen specifiek voor het dividend, dikwijls een niet geheel rationele keuze is.Waarom?
(ik voel mij goed bij meer uiteindelijke dollars op de rekening)Vanwaar je keuze destijds voor MSTR en niet voor COIN bvb?Allé nieuwe ATH is bereikt vandaag, danku MSTR!
Zijn toch geen equivalenten?Vanwaar je keuze destijds voor MSTR en niet voor COIN bvb?
).Je vergeet de 'psychologie' van mensen en bekijkt het te rationeel.Omdat het letterlijk in het bericht erboven en in de hele pagina ervoor ging over het feit dat investeren in aandelen specifiek voor het dividend, dikwijls een niet geheel rationele keuze is.
Wat telt is de toekomstige cashflow die naar de aandeelhouders terug gaat.
Een dividend kan daar onderdeel van zijn, maar het begrip "dividendaandeel" is meestal irrelevant voor de investeringsbeslissing.
Zie bv. een Berkshire die zijn cashflows intern herinvesteert.
Je zal in beide gevallen gewoon dezelfde bedrijf/sector/waardering moeten doen.
Hoe de cash uiteindelijk naar de aandeelhouder komt (via meerwaarde of dividend), is bijkomstig.
Goed, anyway, ik denk dat het onderwerp al 50 keer in dit topic gepasseerd is.
Iedereen doet waar hij zich goed bij voelt(ik voel mij goed bij meer uiteindelijke dollars op de rekening)
Je vergeet de 'psychologie' van mensen en bekijkt het te rationeel.
Er bestaan altijd uitzonderingenJa, want hrt doorsnee dividend aandeel zakt continu. Kuch evs
. Dat maakt alles ook zo leuk
.Aandeel enkele maanden geleden nog bekeken en dat was duidelijk een strategie van de grootaandeelhouder om geld uit het bedrijf te halen. Het stonk langs alle kanten.Van mei 2023; in verband met de recente dividenddiscussie is dit wel een mooi voorbeeld natuurlijk.
De afgelopen jaren kwam Atenor hier ook af en toe ter sprake als vaste dividendbetaler.
"niet naar kijken en gewoon dividend incasseren", "het maakt niet uit wat de koers doet".
Wel ja, dat klinkt allemaal mooi, maar ondertussen is het aandeel -70%, en vandaag schorsen ze het dividend.
Quid?
Ja, want hrt doorsnee dividend aandeel zakt continu. Kuch evs
En zoals vandaag te zien, hefboom met MSTR (+18%) is sterker bij Bitcoin (+3%) stijging dan met COIN (+8%).Zijn toch geen equivalenten?
COIN is een crypto uitwisselingsplatform.
MSTR is een software bedrijf dat al zijn geld in Bitcoin steekt en eigenlijk dient als equivalent (met wat leverage).
Beiden zullen idd stijgen op basis van bitcoin waarde maar ik kan de risico's rond een uitwisselingsplatform veel moeilijker inschatten dan die van Bitcoin zelf. Mijn keuze voor MSTR was in een account waar ik geen toegang had tot bitcoin ETF's (althans op die moment).
Denk dat het gewoon een vallend mes is@cege : hebben we iets gemist bij PACB? Of weer puur rente-vrees?
.Resultaten gaan goed zijn zonder twijfel