Kledingdracht in andere culturen

gelukkig zijn er nog landen waar dames (en heren) toch nog net iets meer aandacht aan hun uiterlijk besteden (o.a. Scandinavische landen, voormalige Oostblok en sommige Zuiderse landen).

Ik vermoed dat je daar niet woont? Die vinden dat ik me opkleed omdat ik het not done vind om in een jogging ofzoiets naar de winkel te gaan :lol:

In Wit-Rusland vanzelfsprekend, in België...
Maar ik snap da wel, de tijdspanne van een vrouw haar uiterlijke piek is in die oostbloklanden ook zeer kort. Dus ze moeten het flaunten terwijl ze het nog hebben.

Of ook, hoe gaan ze anders nen goedgelovige west europese man aan de haak slaan?

Maar ik snap da wel, de tijdspanne van een vrouw haar uiterlijke piek is in die oostbloklanden ook zeer kort. Dus ze moeten het flaunten terwijl ze het nog hebben.

Of ook, hoe gaan ze anders nen goedgelovige west europese man aan de haak slaan?
Fabeltjes... De harde tijden waarin vrouwen vroeger in 't Oostblok of ook België leefden en zwaar moesten werken om te overleven zijn al even voorbij hoor. Genetisch of een slechtere gezondheid kan er natuurlijk altijd wat aan zijn, maar m'n schoonmoeder is op haar leeftijd nog altijd een knappe vrouw! En er lopen hier best wel nog knappe 60+ dames rond. Er zijn altijd mannen en vrouwen die zich wat laten gaan met hun gezondheid of zwaar werk uitvoeren éh.

Wat dames in Polen betreft, vind ik niet dat de stelling nog opgaat dat ze hier in het dagelijkse leven veel opgedirkter rondlopen dan in Belgie. Het is hier tegenwoordig toch ook bijzonder casual moet ik zeggen. Misschien in het uitgaansleven, of bij events, dan wel. Toen ik 7 jaar geleden hier in Polen trouwde, was iedereen heel mooi uitgedost terwijl mijn Belgische familie veel meer casual gekleed was. Maar misschien kom ik gewoon uit een clocharenfamilie waardoor het sterker afsteekt, dat kan ook.

Wat dames in Polen betreft, vind ik niet dat de stelling nog opgaat dat ze hier in het dagelijkse leven veel opgedirkter rondlopen dan in Belgie. Het is hier tegenwoordig toch ook bijzonder casual moet ik zeggen. Misschien in het uitgaansleven, of bij events, dan wel. Toen ik 7 jaar geleden hier in Polen trouwde, was iedereen heel mooi uitgedost terwijl mijn Belgische familie veel meer casual gekleed was. Maar misschien kom ik gewoon uit een clocharenfamilie waardoor het sterker afsteekt, dat kan ook.
Polen zal Westersers geworden zijn.

Terug
Bovenaan