Klacht buur. Wie?

Moet je dan de hele buurt afgaan? Want het zijn niet de buren met de kleinkinderen die gebeld hadden en we wonen in een wijk. Voor een kwartiertje werk is het nogal stom om overal te gaan aanbellen imo.

Op zich is het probleem voor ons ondertussen opgelost. Ondertussen maakt iedereen in de buurt wel eens lawaai op zondag en lijkt het geaccepteerd te zijn in de wijk. Geen politie meer gezien. Ofwel heeft mijn uitleg van het politiereglement geholpen en komt de politie niet meer als er gebeld wordt, geen idee. :p
Gewoon de achterburen ben ik toen geweest, 3 a 4 huizen. Nie de hele straat hè. Lijkt me een kleine moeite want 15 minuten kunnen er 30 of 60 worden.
Al de rest gaat dat niet horen binnen, dus geen idee hoeveel lawaai jij gemaakt hebt 😊
 
Het gaat hier over zondag, en wanneer de politie langskomt, lijkte me dat wel duidelijk
Hangt af van gemeente tot gemeente.
Hier bijvoorbeeld mag het: https://www.politie.be/5368/vragen/geluidsoverlast/mag-ik-het-gras-afrijden-op-zondag

Wat niet betekent dat je overdag vrij spel hebt:
Iedereen is verplicht zich zodanig te gedragen dat anderen niet meer dan noodzakelijk door geluid gehinderd worden. Elk gerucht of rumoer bij dag (tussen 07u en 22u) is verboden, wanneer het zonder noodzaak wordt veroorzaakt, wanneer het te wijten is aan gebrek aan voorzorg en de rust van de inwoners in het gedrang brengt.

Werken overdag kan dus. Een zelfde volume muziek produceren als op Graspop zal moeilijk worden.
Als de politie overdag vindt dat het te veel is, dan is het te veel.
 
Het gaat hier over zondag
In Heist-Op-Den-Berg en omstreken mag je oa het gras maaien of de haag scheren tussen 10u en 12u op zondag.
Dat staat zo in het gemeente reglement.

Sommige mensen kan je niet mee praten.
Maar dit geldt niet altijd voor de daders maar soms ook voor de klagers. Daar valt soms ook niet mee te praten. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Alle zeg, 2 keer dat je al bijna zeker wist wie het was. En dan klagen over verzuurde buren maar wel direct klaar staan om een ander valselijk te beschuldigen. FFS, neem uw verantwoordelijkheid en als de politie komt voor geluidsoverlast dan maak je gewoon wat minder lawaai en hou je daar de volgende keer wat rekening mee en ga je verder met uw leven. Men doet hier precies alsof aan zo'n klacht een zodanig zwaar gewicht hangt dat men u zal komen arresteren en voor 38 jaar zal opsluiten.
De politie heeft mensen valselijk beschuldigd door daar eerst te gaan aanbellen en luid te vragen dat er geluidsoverlast naast hen zou zijn. Dat is zeer dom van hen, want ze hadden ook gewoon kunnen vaststellen dat er geen geluidsoverlast meer was en anders gewoon op het geluid afgaan. Nogal logisch dat wij er dan vanuit gaan dat de klacht van daar komt. Begrepen die buren ook volledig. We hebben ons daarna uiteraard geëxcuseerd en we hebben ondertussen een goede band met die buren. Dat is volwassen gedrag: praten met elkaar. Niet via instanties of tussenpersonen spelen.

Ik zal de drilboor in het vervolg op de fluisterstille modus zetten. ;)
 
Dat is zeer dom van hen
Het kan nog veel dommer hoor. Je kent dat verhaaltje van mij al wel hé (toen ik nog in de sociale wijk woonde) :tongue:
Indien niet. Hieronder is de spoiler

Op een dag had ik maden in mijn groene bak in de gemeenschappelijke kelder.
Dus ik bel aan bij de buur en ik zeg tegen hem: Sorry maar ik heb maden in de groene bak in de kelder maar ik zal ze ASAP opkuisen.
Hij: Ah Ok dat is goed.

Wat later de bel. Ja meneer we hebben een anonieme klacht ontvangen, dan er maden in de kelder zouden zijn in uwe groene bak!
Ik: Serieus? Dat is het eerste wat ik er van hoor. Ik weet echt van niks!
OK klacht dus geseponeerd, want ik had die maden al lang opgekuisd.

Een week later de bel. Stond die buur aan de deur: Ja sorry Makila ik heb zelf ook maden in mijne groene bak. MAAR ik ben daar vies van. Kan je zo vriendelijk zijn om die maden voor mij op te kuisen? :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Het kan nog veel dommer hoor. Je kent dat verhaaltje van mij al wel hé (toen ik nog in de sociale wijk woonde) :tongue:
Indien niet. Hieronder is de spoiler

Op een dag had ik maden in mijn groene bak in de gemeenschappelijke kelder.
Dus ik bel aan bij de buur en ik zeg tegen hem: Sorry maar ik heb maden in de groene bak in de kelder maar ik zal ze ASAP opkuisen.
Hij: Ah Ok dat is goed.

Wat later de bel. Ja meneer we hebben een anonieme klacht ontvangen, dan er maden in de kelder zouden zijn in uwe groene bak!
Ik: Serieus? Dat is het eerste wat ik er van hoor. Ik weet echt van niks!
OK klacht dus geseponeerd, want ik had die maden al lang opgekuisd.

Een week later de bel. Stond die buur aan de deur: Ja sorry Makila ik heb zelf ook maden in mijne groene bak. MAAR ik ben daar vies van. Kan je zo vriendelijk zijn om die maden voor mij op te kuisen? :unsure:
Waarom in een spoiler 🙄
 
Kan zoals TS bevestigen om beter eerst met de persoon zelf te babelen dan achter de rug de politie te bellen.

Heb zelfde voor gehad met mijne bouw, zelfs in vergunning fase.
Babbelde met de buur over wat we allemaal niet moesten plaatsen en informeel gebabbel.
Dag later stond ineens politie op de werf omdat auto's hinderlijke stonden geparkeerd.
Politie melde dat niet waar was en ze mochten blijven staan.
Wij woonde achter onze werf dus was klein moeite om ons iets te melden hé dat stoort ons.

En zo kan ik nog een boek schrijven.

Kortom aan iedereen, ga eens vriendelijk naar je buur en meld u bezorgdheden.
Indien hij ze negeert of stuurt u pissen, meldt het dan bij politie.
 
Ben ik niet mee akkoord.
Als duidelijke regels gebroken worden mag je van mij rechtstreeks naar instanties gaan.
Anders mag je gaan bedelen bij iemand dien zijn huiswerk niet doet. Kans groot dat die u in u gezicht wat zit te treiteren…

Hate to say it, maar dat is ook mijn ervaring. Sommige mensen trekken zich nu eenmaal geen kl*ten aan van wetgeving en/of van de overlast die ze veroorzaken tegenover anderen, en dat is vaak niet toevallig maar eerder een lifestyle en een gebrek aan opvoeding.
 
Ga dan toch gewoon eens langs bij alle buren. Zo voorkom je dat, na buurman A, morgen ook buurman B een klacht zou neerleggen.

Als je in een open gesprek even informeert ga je misschien te weten komen wie het was, maar misschien ook niet...

Trouwens het eerste wat ik gedaan heb, eens bij de directe buren langsgaan met de plannen, timing, zeggen dat ze mogelijks wel wat last gaan hebben maar ook jou GSM-nummer(s) achter laten zodat ze je kunnen contacteren. Een "klagende" buurman kan/zal dit dan gebruiken bij "overlast", en die "goede" buurman misschien als hij iets verdachts ziet of als de werfhekken omgewaaid zijn...

Mijn ervaring met dit soort zaken is het volgende:

Wanneer ik veelvuldig en pro-actief communiceerde over de werkzaamheden en de mogelijke overlast. -> Redenering van de buurman: "Ah, dat is blijkbaar iemand die wil luisteren naar mijn bezorgdheden. Van die goedgelovige naïviteit gaan we eens goed profiteren door over het minste te beginnen zagen."
En hoe meer ik tegemoet kwam aan hun bezorgdheden, hoe verder ze durfden gaan met hun "eisen".

Ondertussen is een andere buurman aan het renoveren met een overlast die 10 keer erger is dan tijdens onze renovatie met een volledige je m'en fiche-houding: geen haan die ernaar kraait.

De meeste mensen hebben (blijkbaar) nu éénmaal lak aan rechtlijnigheid en een principiële ingesteldheid, maar zijn vuile opportunisten. Als ze een makkelijke kans zien om hun eisen op tafel te gaan leggen, zullen ze het snel en veelvuldig doen. Als ze merken dat de ander stugger is en tot weinig bereid, dan zwijgen ze liever. Jammer maar helaas.

Het zal wellicht afhangen van de mentaliteit van uw buurman(nen), maar ik kan alleen maar mijn eigen ervaringen delen.
 
Laatst bewerkt:
Vind het zelf ook degoutant dat zoiets anoniem kan, maar blijkbaar is het wel zo. Ook verwerpelijk dat er hier mensen zijn die rechtstreeks naar de politie gaan verkiezen boven praten. Zo verzuurd is de maatschappij al. :puke:
Je bent zelf de oorzaak.

Hier ook al de politie aan de deur gehad voor geluidsoverlast en de politie ging eerst aanbellen bij m'n buren en ik hoorde ze vragen "Er zou naast huisnr xx (hun huisnummer) geluidsoverlast zijn?". Daardoor ging ik er vanuit dat zij gebeld hadden, ook omdat ze de vorige dag om 20u al gevraagd hadden om te stoppen met de drilboor omdat hun kleinkind sliep. Toen gewoon gestopt, maar daardoor moest ik de volgende dag (zondag om 13u) dus nog een kwartiertje verder doen aangezien de drilboor terug moest.

Uw eigen schuld vriend. Los het op zonder anderen met uw eigen gecreëerde problemen op te zadelen. Als uw "planning" uitgaat van drilboren na 20u terwijl je weet dat er een klein kind vlak naast ligt te slapen, wat verwacht je dan eigenlijk? Dat heel de buurt zoiets heeft van "Ah ja, ik hou mijn kleine wenende kinderen wel wakker in dat oorverdovend lawaai. Immers: mijn buurman had graag zijn huis gerenoveerd maar wil er de gevolgen niet van dragen (om verlof te nemen en/of budget te voorzien voor vakmannen) dus gaan wij als buren wel collectief de gevolgen dragen. Logisch!" :wtf:

De buren zijn demandeur de rien, jij hebt de beslissing genomen om te verbouwen. Het is voor jouw agenda. Jij zal de voordelen plukken.

De politie wou bevestigen noch ontkrachten dat het die buren waren en gezien de omstandigheden was ik er bijna zeker van dat ze het waren. Van toen heb ik die buren genegeerd tot ze ons aanspraken over iets anders en heb dan meteen gevraagd of zij de politie gebeld hadden. Daaruit bleek dat zij het niet waren (we vonden het sowieso al ergens vreemd omdat zij de buren zijn waar we het meeste contact mee hadden en altijd heel vriendelijk zijn) en wisten we ook meteen wie het waarschijnlijk wel was (buren die bij anderen ook al voor het minste de politie gebeld hebben). Had de politie meteen gezegd wie het was, had ik niet eerst de verkeerde buren beschuldigd. Ik sta altijd klaar om mensen te helpen, maar als iemand me zoiets lapt heeft hij er voor goed gelegen.

Vraag me trouwens af dat wanneer je het voor de rechtbank laat komen, ze niet verplicht zijn om de naam bekend te maken. Want dan zou ik er met plezier een rechtszaak van maken.

Je zou beter naar jezelf kijken. Zorg voor een deftige planning en/of wees niet zo gierig en huur uw drilboor een dag langer. Je zorgt sowieso al voor veel overlast met uw werf, zorg dan tenminste voor een goede verstandhouding.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met dit soort zaken is het volgende:

Wanneer ik veelvuldig en pro-actief communiceerde over de werkzaamheden en de mogelijke overlast. -> Redenering van de buurman: "Ah, dat is blijkbaar iemand die wil luisteren naar mijn bezorgdheden. Van die goedgelovige naïviteit gaan we eens goed profiteren door over het minste te beginnen zagen."
En hoe meer ik tegemoet kwam aan hun bezorgdheden, hoe verder ze durfden gaan met hun "eisen".

Ondertussen is een andere buurman aan het renoveren met een overlast die 10 keer erger is dan tijdens onze renovatie met een volledige je m'en fiche-houding: geen haan die ernaar kraait.

De meeste mensen hebben (blijkbaar) nu éénmaal lak aan rechtlijnigheid en een principiële ingesteldheid, maar zijn vuile opportunisten. Als ze een makkelijke kans zien om hun eisen op tafel te gaan leggen, zullen ze het snel en veelvuldig doen. Als ze merken dat de ander stugger is en tot weinig bereid, dan zwijgen ze liever. Jammer maar helaas.

Het zal wellicht afhangen van de mentaliteit van uw buurman(nen), maar ik kan alleen maar mijn eigen ervaringen delen.
Ook niet gezegd dat je de deur moet platlopen en elke vijs die je in de muur draait moet melden e.
Net zoals dat je niet op elke "eis" moet ingaan als deze niet redelijk of haalbaar is.
Mijn ervaring is hierin dus eerder positief.
Je bent zelf de oorzaak.

Uw eigen schuld vriend. Los het op zonder anderen met uw eigen gecreëerde problemen op te lossen. Als uw "planning" uitgaat van drilboren na 20u terwijl je weet dat er een klein kind vlak naast ligt te slapen, wat verwacht je dan eigenlijk? Dat heel de buurt zoiets heeft van "Ah ja, ik hou mijn kleine wenende kinderen wel wakker in dat oorverdovend lawaai. Immers: mijn buurman had graag zijn huis gerenoveerd maar wil er de gevolgen niet van dragen (om verlof te nemen en/of budget te voorzien voor vakmannen) dus gaan wij als buren wel collectief de gevolgen dragen. Logisch!" :wtf:

De buren zijn demandeur de rien, jij hebt de beslissing genomen om te verbouwen. Het is voor jouw agenda. Jij zal de voordelen plukken.

Je zou beter naar jezelf kijken. Zorg voor een deftige planning en/of wees niet zo gierig en huur uw drilboor een dag langer. Je zorgt sowieso al voor veel overlast met uw werf, zorg dan tenminste voor een goede verstandhouding.
TS doet hier m.i. niets verkeerd. Tenzij anders vermeld zou zijn in GAS reglement mag hij tot 22 luid geluid maken (uiteraard enkel "nuttig", niet louter wat boren om de buren te pesten) zoals TS al zelf vermeld. Op vraag van buren om 20u stoppen is m.i. al vrij inschikkelijk en zou ik ook doen voor de goede verstandhouding maar m.i. is er (wettelijk gezien) geen "eigen gecreëerd probleem dat hij moet oplossen".

Denk jij dat vakmannen geen overlast (kunnen) veroorzaken? Niet zelden zijn die voor 7u al bezig met materiaal uit te laden/lawaai te maken. En doe je dit overdag stoor je hen wss bij hun thuis-werk-teams-meetings of de middagdutjes van de baby.

Terecht dat je best zoveel als mogelijk rekening houd met de (overlast voor) buren, maar je moet je nu ook niet laten doen. Indien zij "onredelijke" dingen zouden vragen kan je perfect naar het wettelijk kader verwijzen.
Heb je een alternatief zonder zelf extra schade (financieel, planning,...) door het inderdaad op ander tijdstip (zondag middag zoals TS) te doen heeft dat uiteraard de voorkeur. En dat doet TS hier dus ook. Maar "een drilboor een dag langer huren" louter omdat de buren dat vragen ze niet te gebruiken en je in feite niets verkeerd doet gaat mij wat ver.
 
Ook niet gezegd dat je de deur moet platlopen en elke vijs die je in de muur draait moet melden e.
Net zoals dat je niet op elke "eis" moet ingaan als deze niet redelijk of haalbaar is.
Mijn ervaring is hierin dus eerder positief.

TS doet hier m.i. niets verkeerd. Tenzij anders vermeld zou zijn in GAS reglement mag hij tot 22 luid geluid maken (uiteraard enkel "nuttig", niet louter wat boren om de buren te pesten) zoals TS al zelf vermeld. Op vraag van buren om 20u stoppen is m.i. al vrij inschikkelijk en zou ik ook doen voor de goede verstandhouding maar m.i. is er (wettelijk gezien) geen "eigen gecreëerd probleem dat hij moet oplossen".

Denk jij dat vakmannen geen overlast (kunnen) veroorzaken? Niet zelden zijn die voor 7u al bezig met materiaal uit te laden/lawaai te maken. En doe je dit overdag stoor je hen wss bij hun thuis-werk-teams-meetings of de middagdutjes van de baby.

Terecht dat je best zoveel als mogelijk rekening houd met de (overlast voor) buren, maar je moet je nu ook niet laten doen. Indien zij "onredelijke" dingen zouden vragen kan je perfect naar het wettelijk kader verwijzen.
Heb je een alternatief zonder zelf extra schade (financieel, planning,...) door het inderdaad op ander tijdstip (zondag middag zoals TS) te doen heeft dat uiteraard de voorkeur. En dat doet TS hier dus ook. Maar "een drilboor een dag langer huren" louter omdat de buren dat vragen ze niet te gebruiken en je in feite niets verkeerd doet gaat mij wat ver.

Reglement of geen reglement. Maar voor lange tijd zeer luid boren na 20u gaat tegen het algemeen fatsoen in.
Je bent misschien wettelijk in je recht maar als je dan ook nog is de buur negeert die je vraagt om het niet na 20u te doen omwille van slapend kind dan ben jij de associale.
 
Ook niet gezegd dat je de deur moet platlopen en elke vijs die je in de muur draait moet melden e.
Net zoals dat je niet op elke "eis" moet ingaan als deze niet redelijk of haalbaar is.
Mijn ervaring is hierin dus eerder positief.

TS doet hier m.i. niets verkeerd. Tenzij anders vermeld zou zijn in GAS reglement mag hij tot 22 luid geluid maken (uiteraard enkel "nuttig", niet louter wat boren om de buren te pesten) zoals TS al zelf vermeld. Op vraag van buren om 20u stoppen is m.i. al vrij inschikkelijk en zou ik ook doen voor de goede verstandhouding maar m.i. is er (wettelijk gezien) geen "eigen gecreëerd probleem dat hij moet oplossen".

Denk jij dat vakmannen geen overlast (kunnen) veroorzaken? Niet zelden zijn die voor 7u al bezig met materiaal uit te laden/lawaai te maken. En doe je dit overdag stoor je hen wss bij hun thuis-werk-teams-meetings of de middagdutjes van de baby.

Terecht dat je best zoveel als mogelijk rekening houd met de (overlast voor) buren, maar je moet je nu ook niet laten doen. Indien zij "onredelijke" dingen zouden vragen kan je perfect naar het wettelijk kader verwijzen.
Heb je een alternatief zonder zelf extra schade (financieel, planning,...) door het inderdaad op ander tijdstip (zondag middag zoals TS) te doen heeft dat uiteraard de voorkeur. En dat doet TS hier dus ook. Maar "een drilboor een dag langer huren" louter omdat de buren dat vragen ze niet te gebruiken en je in feite niets verkeerd doet gaat mij wat ver.

Misschien toch eens de wetgeving wat interpreteren en een beetje uw verstand gebruiken?

Wetgeving is een stok achter de deur. Een laatste redmiddel bij onenigheid. Je kijkt dus beter eens naar alle omstandigheden en condities ter plaatse. M.a.w.:
  1. Wat is het geluidsniveau? Men kan geen aparte wetgeving maken per trapje dat je stijgt op de dB-ladder.
  2. Waar bevindt je je? Op een afgelegen boerderij? In een woonwijk met vrijstaande huizen? In een rijhuis? In een appartement?
  3. Hoe laat is het? Men kan geen aparte wetgeving maken per uur. Maak je dus het lawaai tijdens de kantooruren? Tussen kantooruren en 19u à 20u (vóór dat kinderen slapen)? Tussen 20u en 22u (wanneer kinderen slapen)? Of na 22u (illegaal)?
  4. Etc.

We gaan nu eens los van de wetgeving de mensen bij hun handje vasthouden en stelselmatig overlopen hoe groot het risico is op overlast:
  1. Met een drilboor zit je ongeveer op het hoogst mogelijke geluidsniveau die je als particulier kan produceren, denk ik? Risco-factor: donkerrood.
  2. De trillingen van een drilboor zetten zich door muren. Lees: voor rijwoningen en appartementen is de risico-factor: donkerrood.
  3. Na 20u zit je al op een uur waarvan je weet dat kinderen wellicht al aan het slapen zijn. Normaal ken je je buren wel een beetje. Als je dus na 20u handelt in combinatie met het feit dat je weet dat uw buren kinderen hebben. -> Risico-factor: donkerrood.
  4. Etc.
En dan bestaan er dus blijkbaar mensen die hun drilboor vrolijk ter hand nemen na 20u en in een gemeenschappelijke muur beginnen drillen waar kinderen slapen, en het enige wat ze kunnen bedenken is: "Ik doe hier niets verkeerd want de wetgeving stipuleert dat... ". :wtf:

Je hoeft toch geen Einstein zijn om bovenstaande overwegingen te maken? Of om je 2 seconden te verplaatsen in de positie van de buren?
*Enige gelijkenis met de bestaande buren van mac-bc is puur toeval.* -> Not. Blijkbaar lopen er dus nog meer dergelijke types rond. Zucht.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Je bent zelf de oorzaak.

Uw eigen schuld vriend. Los het op zonder anderen met uw eigen gecreëerde problemen op te lossen. Als uw "planning" uitgaat van drilboren na 20u terwijl je weet dat er een klein kind vlak naast ligt te slapen, wat verwacht je dan eigenlijk?
en bestaan er dus blijkbaar mensen die hun drilboor vrolijk ter hand nemen na 20u en in een gemeenschappelijke muur beginnen drillen waar kinderen slapen, en het enige wat ze kunnen bedenken is: "Ik doe hier niets verkeerd want de wetgeving stipuleert dat... ". :wtf:
Natuurlijk bestaan er zo'n mensen he.

Onze overburen vorige zomer met hun verbouwingen: Om 8u begonnen ze met te boren en dat stopte pas op 21u stipt. 2 maanden lang NON stop. :frown:

Met die buren praten ging niet, want ze wonen er nog niet (niemand weet waar ze momenteel wonen). Alleen werklui was daar dan aanwezig. Ze hadden wel op voorhand laten weten dat ze dat gingen doen (briefje in de brievenbus). Maar niemand had verwacht dat ze dit 13u per dag zouden doen zonder ophouden.

Ik kan tegen veel tegen maar daar kreeg ik het toch ook van op mijn heupen.
 
Laatst bewerkt:
Lokale GAS-reglementen hanteren meestal die grens van 22u om van 'nacht'lawaai te kunnen spreken, maar art. 561 van het Strafwetboek daarentegen bepaalt geen uren waarbinnen de 'nacht' kan worden afgebakend (vanuit praktisch oogpunt). In de vroegere interpretaties van een andere strafbepaling (diefstal bij nacht) werd de 'nacht' omschreven als de periode tussen 1 uur voor zonsondergang tot 1 uur na zonsopgang. In de regel gaat het om een feitelijke appreciatie door de rechter.
Met andere woorden: die 22u is op strafrechtelijk gebied geen vaststaand gegeven.
 
Na 20u zit je al op een uur waarvan je weet dat kinderen wellicht al aan het slapen zijn. Normaal ken je je buren wel een beetje. Als je dus na 20u handelt in combinatie met het feit dat je weet dat uw buren kinderen hebben. -> Risico-factor: donkerrood.
Ik zeg nergens dat mijn buren kleine kinderen hebben. Al mijn directe buren toen hadden geen kinderen of volwassen kinderen die het huis uit waren. De kleinkinderen bleven slapen bij de grootouders toen ik met de drilboor bezig was (nota bene omdat er bij de ouders thuis zelf verbouwingen bezig waren hoorde ik achteraf). Kan ik niet ruiken en dus ook geen rekening mee houden op voorhand. Ik heb mij dus heel inschikkelijk gedragen denk ik.

Wij hebben trouwens een vrijstaand huis, dus geen gemeenschappelijke muur. En het ging over een tuinpad dat ik aan het uitbreken was op een zomeravond toen het nog licht was. Meer details kunnen gegeven worden op aanvraag, aangezien die allemaal zo belangrijk lijken te zijn in de beoordeling of ik terecht handelde. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Reglement of geen reglement. Maar voor lange tijd zeer luid boren na 20u gaat tegen het algemeen fatsoen in.
Je bent misschien wettelijk in je recht maar als je dan ook nog is de buur negeert die je vraagt om het niet na 20u te doen omwille van slapend kind dan ben jij de associale.
Uiteraard, en TS heeft de vraag toch ook niet genegeerd maar m.i. correct gehandeld.

Echter word hij door sommige aanzien als een grote crimineel omdat om 20u nog bezig was en dan geoordeeld zonder de situatie te kennen (gemeenschappelijke muur, hoe zwaar drilboor/hoeveel geluid,...) Zeker na zijn toelichting doet hij m.i. niets verkeerd/asociaals.

En een budget voorzien voor vakmensen lost het probleem klaarblijkelijk ook niet op...
 
Terug
Bovenaan