Mijn eerste ‘leesobsessie’ was de Babysitters Club’. In die tijd had Delhaize nog een volwaardige rayon speelgoed, boeken en tijdschriften. Ik mocht dan elke week een nieuwe Babysitters uitkiezen van mama. Het was het ritueel evenveel als de boekjes, als kind van 8 waren die babysitters van 13 zo een vrouwen van de wereld lol.
Ik heb ook enorm veel Top boeken van Averbode gelezen. Mijn favoriete jeugdboek is Geen Meiden Aan Boord over de Ijslandvaarders.
Tegen dat ik 12 was, bijna uitsluitend Engelstalige boeken. De Slegte had dan nog de Penguin Classics voor een spotprijs dus veel klassiekers gelezen.
Mijn zoontje leest niet zo graag door zijn dysfasie, wat begrijpelijk is maar wel zo jammer.
 
Mijn eerste ‘leesobsessie’ was de Babysitters Club’. In die tijd had Delhaize nog een volwaardige rayon speelgoed, boeken en tijdschriften. Ik mocht dan elke week een nieuwe Babysitters uitkiezen van mama. Het was het ritueel evenveel als de boekjes, als kind van 8 waren die babysitters van 13 zo een vrouwen van de wereld lol.
Ik heb ook enorm veel Top boeken van Averbode gelezen. Mijn favoriete jeugdboek is Geen Meiden Aan Boord over de Ijslandvaarders.
Tegen dat ik 12 was, bijna uitsluitend Engelstalige boeken. De Slegte had dan nog de Penguin Classics voor een spotprijs dus veel klassiekers gelezen.
Mijn zoontje leest niet zo graag door zijn dysfasie, wat begrijpelijk is maar wel zo jammer.
De babysitter's club heb ik ook verslonden. Ik had er zelfs video cassettes van.

De reeks van de vijf ook gelezen.

Verder veel eerder genoemde auteurs zoals Marc de Bel ,Paul van Loon, Dirk Bracke, Roald Dahl.

Een boek over drugs van René Swartenbroekx dacht ik is ook me bijgebleven.

Bij mijn bomma in de kast stonden zo verzamelboeken van Lecturama van wereldberoemde jeugdboeken zoals Oliver Twist, De negerhut van oom Tom, alleen op de wereld ... die heb ik ook allemaal verschillende keren gelezen.
Evenals de verzamelboeken van de wereldberoemde sprookjes ook van Lecturama.
Ik zou ze zelfs nu nog eens kunnen herlezen allemaal.
 
Voor wie interesse heeft; zeer interessant -doch niet super recent- interview met Marc De Bel

Bedankt hiervoor. Ik zat al ff in een nostalgia tripke, nu nog een duw erbij :)

Als kind heb ik hopen boeken erdoor gehaald. Ik was vaste klant bij de bibliotheek in de buurt.

Vooral Thea Beckman met de Thule verhalen zijn me enorm bijgebleven.
Hele dozen oude boeken van mijn vader heb ik ook gelezen, waarbij vooral de boeken van de Rode Ridder de uitschieter waren.
Ik zou nog eens op zoektocht moeten gaan op de zolder van mijn ouders, maar ik ben bang dat er daar al veel dingen op het stort beland zijn.
 
Terug
Bovenaan