Keukeneiland met afzuiging onderaan

Ik had bij de eerste webshops die je vindt op Google (steeds met verbonden keukenwinkel) in NL prijzen van 2800-3000 euro incl BTW voor de Bora X Pure met minder dan 50 euro verzendkosten.

Ik zou ze precies wel zelf gaan halen, al is het maar om even zeker te zijn dat ik alles heb om het geïnstalleerd te krijgen.

Amai, da's wel een pak minder dan bij ons? Wij zouden incl btw. net geen 4k betalen.
 
Wij hebben de aeg combohob ide84242ib.


Gekocht met 30% korting fzo bij electromax in zemst.

Installatie zelf gedaan in ikeameubel, was een prutswerk omdat ikeakasten eigenlijk te klein zijn. Dus heel wat moeten zagen op het erin te krijgen. Bovenste lade is inderdaad maar de helft van die van beneden.

Werking is wel top. Natuurlijk als je geen deksel half op de pot laat liggen ga je nooit perfecte afzuiging krijgen, maar dat is niet hinderlijk. Bij pannen zuigt die alles mooi af zonder deksel.

Spel gaat ook heel snel warm, dus water koken is echt een plezier met de turbostand. Ventilator zetten we op 3 en dat is genoeg, gaat echter tot 9. Handig voor als je even geen deksel kunt gebruiken.
 
Amai, da's wel een pak minder dan bij ons? Wij zouden incl btw. net geen 4k betalen.
Die prijzen zijn wel excl levering en installatie en geen idee hoe eventuele garantie te regelen valt ("ja maar meneer, da's niet correct geïnstalleerd he" etc.). Maar een risico dat ik bereid ben om te nemen hiervoor.
 
Mijn ouders hebben een Bora kookplaat met ingebouwde dampkap. Ik heb dat ding al in actie gezien en het doet echt wel zijn werk.
Ook filter reinigen ziet er niet ingewikkelder uit dan bij de klassieke dampkap. Het enige dat ze als ene minpuntje ervaren is dat onderaan de lucht uit wordt geblazen en dat dat best warm kan zijn. Zeker als het een hete zomer is.

Volgende maand wordt onze nieuwe keuken gezet en wij hebben toch geopteerd voor een klassieke dampkap boven de kookplaat. De buizen zaten toch al klaar en er zit een dakdoorvoer ook dus kunnen we dat maar beter gebruiken.
Het is een Novy geworden omdat we daar toch veel goede dingen van gehoord hebben. Ik ben benieuwd.
Het zal alleszins een stuk beter zijn dan de huidige Whirlpool for Ikea. Geen slecht ding, maar we hebben die even groot gekocht als het fornuis en daar waait toch soms nog wat naast. En lawaai!
 
Wij hebben de aeg combohob ide84242ib.


Gekocht met 30% korting fzo bij electromax in zemst.

Installatie zelf gedaan in ikeameubel, was een prutswerk omdat ikeakasten eigenlijk te klein zijn. Dus heel wat moeten zagen op het erin te krijgen. Bovenste lade is inderdaad maar de helft van die van beneden.

Werking is wel top. Natuurlijk als je geen deksel half op de pot laat liggen ga je nooit perfecte afzuiging krijgen, maar dat is niet hinderlijk. Bij pannen zuigt die alles mooi af zonder deksel.

Spel gaat ook heel snel warm, dus water koken is echt een plezier met de turbostand. Ventilator zetten we op 3 en dat is genoeg, gaat echter tot 9. Handig voor als je even geen deksel kunt gebruiken.

Moet je daar dan alle afvoerbuizen apart bij kopen of zat dat in het pakket met de kookplaat?
 
Ik heb er in den tijd naar gekeken toen ik zelf ook bezig was maar uiteindelijk geopteerd voor een recirculatie bak boven het vuur.

Wat bedoel je met "recirculatiebak boven het vuur"? Eentje die achter uw kookplaat naar boven komt of eentje die zoals een klassieke dampkap boven uw hoofd zit?
 
Terug
Bovenaan