Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Ik wil geen oudere kat maar een kitten, liefst zo jong mogelijk.

Volledig akkoord met @FuseTea er zijn ook genoeg kittens te vinden die nog een warme thuis zoeken.

Dus snap niet echt dat je fokken nog zou steunen?

(Ik heb zelf een kitten van uit een gastgezin terwijl de kat die ik wel zou willen een Britse Korthaar is. Maar qua karakter is die van mij zoveel beter dan een Britse korthaar)

Volledig akkoord met @FuseTea er zijn ook genoeg kittens te vinden die nog een warme thuis zoeken.

Dus snap niet echt dat je fokken nog zou steunen?

(Ik heb zelf een kitten van uit een gastgezin terwijl de kat die ik wel zou willen een Britse Korthaar is. Maar qua karakter is die van mij zoveel beter dan een Britse korthaar)
Dat is nobel van jou dat je hiervoor kiest echter is dat niet wat ik zoek 😉

Niets mis met fokken, integendeel. Uiteraard koop je niet bij een broodfokker want dat is idd niet ok.

Zeer herkenbaar. Regelmatig de kleine hier zijn gezicht afgekuist omdat hij anders tegen mijn been kwam schuren en het allemaal op mijn broek hing. En tenzij je het ergens vast inzet staat dat potje yoghurt ook kilometers verder tegen dat hij gedaan heeft.
Katten, gotta love 'em.
Huub maakt zich gelukkig wel eerst schoon. Die laat geen eten liggen, al hangt het op zijn gezicht :unsure: .

Dit is het motto van ons Toulouse 's morgens als ze honger heeft:

unknown.png

Handig, zo'n persoonlijke wekservice! Zou ze alleen nog een beetje moeten kunnen timen want alles voor 6u is wel vroeg. :sleep:

Maar dan gelukkig over de hoofdkussens heen lopen en vervolgens mij porren met haar poot of tegen mij komen liggen/in mijn schoot.

Hier wel, maar ik was geen voorstander.
Of je hieruit kan afleiden dat ik thuis niks te zeggen heb, laat ik in het midden.

Laat iedereen zo maar de kat in de slaapkamer?

Hier is dat een nogo zone 😛
Als we echt de hele dag zijn weggeweest, mag hij bij ons slapen. En in het weekend als we nog even willen blijven liggen. Voor de rest niet.

Bij ons mochten ze oorspronkelijk niet in de kamer, dan soms eens, dan altijd. Ondertussen kiezen de katten wanneer wij in hun bed mogen slapen.

De mijne gaat de trap niet op. Op zeer jonge leeftijd heb ik hem dat afgeleerd en sindsdien komt ie nooit naar boven dus ook nooit in slaap- en/of badkamers.

De mijne gaat de trap niet op. Op zeer jonge leeftijd heb ik hem dat afgeleerd en sindsdien komt ie nooit naar boven dus ook nooit in slaap- en/of badkamers.
Hoe leert ge iets af? Want Huub blijft dingen doen die hij niet mag. Ik heb ook de indruk dat hij het wel weet, maar het interesseert hem gewoon niks.

Ook al 2x moeten gaan zoeken omdat hij over de haag is geklommen. Heb nu pinnen gekocht om te bevestigen bovenop de haag. Hopelijk werkt dat. Ben er niet gerust op nu.

Hoe leert ge iets af? Want Huub blijft dingen doen die hij niet mag. Ik heb ook de indruk dat hij het wel weet, maar het interesseert hem gewoon niks.

Ook al 2x moeten gaan zoeken omdat hij over de haag is geklommen. Heb nu pinnen gekocht om te bevestigen bovenop de haag. Hopelijk werkt dat. Ben er niet gerust op nu.
Ik heb het eigenlijk wat slecht verwoord. Afgeleerd is veel gezegd. Hij was hier nog niet zo lang en ik zag hem de trap opgaan en heb dan, beetje uit paniek en door nog geen ervaring met katten, even aan zijn staart getrokken. Een kleine gil en toen sprong hij er terug af. Ik weet het: een compleet verkeerde methode en heb het sindsdien ook nooit meer gedaan.

Het is uiteindelijk ook het enige dat ik hem ooit heb 'afgeleerd' :unsure:.

Ik heb het eigenlijk wat slecht verwoord. Afgeleerd is veel gezegd. Hij was hier nog niet zo lang en ik zag hem de trap opgaan en heb dan, beetje uit paniek en door nog geen ervaring met katten, even aan zijn staart getrokken. Een kleine gil en toen sprong hij er terug af. Ik weet het: een compleet verkeerde methode en heb het sindsdien ook nooit meer gedaan.

Het is uiteindelijk ook het enige dat ik hem ooit heb 'afgeleerd' :unsure:.
1x was genoeg om het af te leren. 😜

Bwa, nochtans, dat zijn slimmere beesten dan ze laten merken maar 99% van de tijd interesseert het hun gewoon niet. Die van mij luistert wel naar de commando’s “zit” en “nee” (“nee” met ne vinger is eigenlijk “blijf” :unsure:). Er hangt wel quasi altijd een beloning aan vast.

Bwa, nochtans, dat zijn slimmere beesten dan ze laten merken maar 99% van de tijd interesseert het hun gewoon niet. Die van mij luistert wel naar de commando’s “zit” en “nee” (“nee” met ne vinger is eigenlijk “blijf” :unsure:). Er hangt wel quasi altijd een beloning aan vast.
De mijne luistert af en toe eens. Maar 'nee' kent hij echt, echt niet :unsure:.

Terug
Bovenaan