Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik merk ook dat die nieuwe kat die kattenpoort maar niet gewoon wordt. ik heb ze nu al zeker 10 keer met haar kopke erdoor geduwd, om te tonen: in & out: easy...
maar nee hoor, ze blijft er maar voor zitten kijken, en durft er precies niet tegen duwen of koppen....
is wel redelijk belangrijk, wij hebben geen kattenbak, en ga hier echt niet meer aan beginnen. het kan maar zo makkelijk zijn, als uw kat gewoon naar buiten kan voor zijn behoefte te doen.
Wij hadden er verschillende gecontacteerd, maar uiteindelijk maar bij ene geweest. Dat voelde al vrij goed aan, dus daar dan eentje genomen.Hoe hebben jullie je voorbereid voor de aanschaf op een poes/kitten? Hebben jullie meerdere catteries gecontacteerd of enkel maar 1?
Ik heb ondertussen toch al een redelijk aantal gecontacteerd om de kans te vergroten van effectief eentje te kunnen kopen maar ik vermoed dat het ten vroegste voor het najaar zal zijn, de meeste zijn ondertussen al verkocht of besproken.
Lang op moeten wachten?Wij hadden er verschillende gecontacteerd, maar uiteindelijk maar bij ene geweest. Dat voelde al vrij goed aan, dus daar dan eentje genomen.
Eigenlijk niet. Daar hebben ze wel enorm veel katten en toevallig was er net een nestje waar Huub uit kwam. Toen zeiden ze dat we misschien eentje van dat nestje konden krijgen en anders het nestje erna. Denk dat we rond juni/juli/augustus ergens zijn gaan kijken als kennismaking, in september gaan kiezen en uiteindelijk is Huub in oktober gekomen.Lang op moeten wachten?

Ik wil geen oudere kat maar een kitten, liefst zo jong mogelijk.Ik zeg: neem gewoon een kat uit een asiel. Er zitten er daar zoveel te verkommeren en/of worden ingeslapen; vooral de oudere katten. Maar goed, dat is mijn mening.![]()
Ik wil geen oudere kat maar een kitten, liefst zo jong mogelijk.
super gepassioneerde mensen en ze weten perfect wat voor katten/kittens ze hebben want die beestjes worden gewoon bij mensen thuis opgevangen. 

Kan je een voorbeeld geven van zo'n organisatie? Kwestie van opties open te houden.Er zijn zeer organisaties die katten opvangen. Mijn vier katten komen elk als een kitten uit zo'n organisatiesuper gepassioneerde mensen en ze weten perfect wat voor katten/kittens ze hebben want die beestjes worden gewoon bij mensen thuis opgevangen.
Als je graag een raskat wilt, dan kan het inderdaad wat langer duurt. Zeker met en zeldzamer ras. Maar een goede fokker is het echt wel waard. Zeker voorzichtig zijn bij fokkers die zeer veel nestjes hebben
Misschien kan je een rasgroep vinden op facebook? Zo heb ik een tijdje in een groep gezeten van een ras waar ik in geïnteresseerd was en veel van op gestoken.
Ga je trouwens voor één kitten? Hou er dan rekening mee dat hoewel katten geen groepsdieren zijn, zeer veel katten (zeker jonge) het niet zo goed doen op hun eentje. Eenzame katten kunnen gedragsproblemen krijgen.
We hebben twee kittens geadopteerd tijdens covid en ook al was ik alle dagen thuis, was ik toch blij dat ze elkaar handen om mee te spelen. En kittens die met elkaar spelen zijn zo grappig![]()
Die van ons staat er in ieder geval tussenKan je een voorbeeld geven van zo'n organisatie? Kwestie van opties open te houden.
Een Chartreux is moeilijk te vinden maar een Brits Korthaar is geen probleem. Er bestaat een lijst met erkende kattenkwekerijen goedgekeurd volgens Vlaanderen (https://assets.vlaanderen.be/image/upload/v1647252368/Erkende_Katten_Kwekerijen_fdkfry.pdf). Ik ga er vanuit dat degene die hier opstaan ok zijn.
Ja, meer dan 1 is teveel. We wonen op een appartement en er is te weinig plaats om alles dubbel te zetten. Mijn vrouw is invalide en dus zo goed als altijd thuis dus de poes zal zelden eenzaam zijn.
.Kan je een voorbeeld geven van zo'n organisatie? Kwestie van opties open te houden
. Van die 2 katten is ook niet altijd waar. Er zijn inderdaad katten die niet graag alleen willen zijn, maar het omgekeerde komt misschien nog vaker voor. Een collega van mij was ook fokker van Britse kort- en langhaar en hij zegt dat dat zeker geen meerwaarde heeft, idem voor onze fokker. Onze vorige hebben we net geadopteerd omdat hij niet met andere katten om kon gaan. Als je de kat hebt kun je nog zien of hij er nood aan heeft of niet. Al geven ze bij het asiel alleen maar kittens per 2 mee dacht ik?
.Inderdaad! Ik heb ze ondertussen ook al gecontacteerd en reactie op gekregen. Vandaag eens bespreken met mij vrouw en misschien eens een afspraak maken om eens te gaan kijken.Die van ons staat er in ieder geval tussen.
Bedankt! Poezenboot ken ik alleszins al.Kattenopvang Waasland, het Felix project, poezenmoeders, de poezenboot.
Ik denk dat er in elke provincie wel minstens een zo'n project is.
Goh een kitten die absoluut niet met een andere kitten omkan is een uitzondering. Bij oudere katten die nooit met een andere kat jebbent samengeleefd komt dit wel meer voor.
En zeggen dat het geen meerwaarde geeft is gewoon bziard. Kittens gaan zich minder snel vervelen en dus minder snel kattenkwaad uithalen zoals aan meubels krabben etc... Ze kunnen ook makkelijker voor langer alleen gelaten worden.
Het probleem van "mijn kat kan niet om met een andere kat" is vaak dat mensen het hebben over katten uit de buurt waar hun kat aggressief tegen reageert of dat ze een introductie die normaal dagen to weken duurt (soms maanden) in een uurtje doen.
Iedereen doet met zijn beestjes wat ze willen he. Als je maar een kat wilt en je er blij mee bent, is dat perfect!
Maar ik denk toch dat het beter is om mensen goed te informeren/tips te geven zodat ze zelf een keuze kunnen maken.
Er is helaas best wel veel misconceptie rond katten en ik probeer af en toe om wat van die misconcepties uit de wereld te helpen. Mischien ben ik soms een beetje te gepassioneerd als het op katten aankomt.
Begrijp me niet verkeerd. Ik wil zeker niet tegenspreken wat ge zegt. Bedoel ook niet dat kittens niet met elkaar om kunnen gaan, eerder dat ze geen echte nood hebben om er eentje bij te hebben. Ze kunnen zich perfect zelf redden. Uiteraard moet je dan genoeg met ze spelen. Dat is wat ze mij verteld hebben allezins.Kattenopvang Waasland, het Felix project, poezenmoeders, de poezenboot.
Ik denk dat er in elke provincie wel minstens een zo'n project is.
Goh een kitten die absoluut niet met een andere kitten omkan is een uitzondering. Bij oudere katten die nooit met een andere kat jebbent samengeleefd komt dit wel meer voor.
En zeggen dat het geen meerwaarde geeft is gewoon bziard. Kittens gaan zich minder snel vervelen en dus minder snel kattenkwaad uithalen zoals aan meubels krabben etc... Ze kunnen ook makkelijker voor langer alleen gelaten worden.
Het probleem van "mijn kat kan niet om met een andere kat" is vaak dat mensen het hebben over katten uit de buurt waar hun kat aggressief tegen reageert of dat ze een introductie die normaal dagen to weken duurt (soms maanden) in een uurtje doen.
Iedereen doet met zijn beestjes wat ze willen he. Als je maar een kat wilt en je er blij mee bent, is dat perfect!
Maar ik denk toch dat het beter is om mensen goed te informeren/tips te geven zodat ze zelf een keuze kunnen maken.
Er is helaas best wel veel misconceptie rond katten en ik probeer af en toe om wat van die misconcepties uit de wereld te helpen. Mischien ben ik soms een beetje te gepassioneerd als het op katten aankomt.
Oh fijn om te horen! Laat me zeker weten hoe is het gegaan.@Wilcao
Bedankt voor de doorverwijzing! Volgende week zondag gaan we een eerste bezoekje brengen om de mensen en de katten te leren kennen.
Ik ben benieuwd![]()
Zal ik zeker doenOh fijn om te horen! Laat me zeker weten hoe is het gegaan.