Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Iemand ervaring met een cat tracker systeem? Onze 2 katten mogen binnenkort buiten, ik mag er niet aan denken als ze plots spoorloos zouden zijn. Hierdoor zou ik ze graag van een tracking device voorzien.
Ik dacht eigenlijk zelf aan een apple airtag, moet wel nog ffkes opzoeken of dat ook geschikt is voor huisdieren

Hier toch zeker geen spijt dat ik voor eentje uit het asiel gegaan ben. Ondertussen is em ook al 9 jaar
fmInLwN.jpeg

uQqovYg.jpeg

Goh, 't is nu niet dat ik een raskat wil omdat het een raskat is. Je weet gewoon meer aan welke karaktertrekken je kan verwachten.
Ik denk dat je met een kat uit een opvang zelfs nog beter gaat weten welk karakter je mag verwachten dan bij een raskat. Een kitten moet zich nog ontwikkelen en niet elke kat heeft de rasstandaard goed gelezen :biglaugh: Bij zo'n opvang met gastgezinnen kunnen ze u perfect vertellen hoe een kat is, niet hoe hij zich mogelijkerwijs zal ontwikkelen.

Als onze Jack overlijdt, zal het terug een katje worden voor mij. :smile:
Ik kijk er al naar uit, ik ga ééntje uit het asiel halen denk ik ..
Ja onze Jack is er nog steeds, het is nog 8 maandjes tot zijn rijbewijs ..

Hier toch zeker geen spijt dat ik voor eentje uit het asiel gegaan ben. Ondertussen is em ook al 9 jaar

uQqovYg.jpeg
2 druppels water zoals die van ons was! Heeft ze ook zo enkele haartjes in 't wit op haar borst?
Ik denk dat je met een kat uit een opvang zelfs nog beter gaat weten welk karakter je mag verwachten dan bij een raskat. Een kitten moet zich nog ontwikkelen en niet elke kat heeft de rasstandaard goed gelezen :biglaugh: Bij zo'n opvang met gastgezinnen kunnen ze u perfect vertellen hoe een kat is, niet hoe hij zich mogelijkerwijs zal ontwikkelen.
Het geeft uiteraard geen garantie, er zijn altijd uitzonderingen, maar de kans is wel groter natuurlijk.
Het is trouwens nog niet zeker dat er een Brits Korthaar komt, mijn vriendin moet er ook akkoord mee zijn. Eén ding is wel zeker en dat is dat er sowieso weer een katje komt. Ik had het nooit verwacht maar ik mis het ENORM...de poes die aan de deur komt staan als je thuis komt, dat ze van haar krabpaal komt om naast me te komen liggen als ik in de zetel ga zitten, dat ze naast ons aan de tafel komt zitten als we eten,....

Ik dacht eigenlijk zelf aan een apple airtag, moet wel nog ffkes opzoeken of dat ook geschikt is voor huisdieren
Goeie vraag! Ik heb nog een Airtag over liggen en een tijd terug was onze 13-jarige kat 18 dagen verdwenen en sindsdien overweeg ik het. Was sterk vermagerd plots op een goeie halve km van huis door iemand gespot en zo hadden we hem gelukkig terug. Vandaar dat ik nu een tracker overweeg, maar onze kat verdraagt geen halsbanden of zo dus wordt nog tricky ...

Vanavond na m'n werk ga ik een kat gaan halen die bij mensen is "aangespoeld", ze hebben al wekenlang zitten uitzoeken van waar die zou komen, maar ze weten het niet...

Ik zal ze normaal mee nemen, en bij mijn huidige poes steken. Hopelijk komen die 2 overeen...

gisteren achter die kat geweest (mannetje) ik vermoed gecastreerd, die zomaar bij mensen opdook enkele weken terug.

ze vind wonderbaar goed haar weg hier; vandaag op de 2e dag eens mee geweest met haar in de tuin al, om wat rond te snuffelen, maar ze wou vrij snel terug naar binnen. duidelijk toch een binnenkat geweest.

wel stinkt ze wat, dus ik denk ze vanavond eens wat te wassen in bad. ze heeft wellicht al weken (of maanden) buiten geleefd.

ook is het wel een erg grote kat.

mijn kat die ik al had (4 jaar oud) is een gesteriliseerd klein kattinnetje, en die is er niet happig op, constant blazen en jaloers.

die nieuwe kat doet wel niets naar mijn huidige poes, en hoewel hij zo groot is, is hij best onderdanig.
ik hoop dat ze gauw overeen komen, want nu heb ik er een dubbel gevoel bij... is precies wat alsof ik mijn kat bedrieg, door er een 2e bij te steken.

Duurt een week en dan is dat gepasseerd
Ik merk ook dat die nieuwe kat die kattenpoort maar niet gewoon wordt. ik heb ze nu al zeker 10 keer met haar kopke erdoor geduwd, om te tonen: in & out: easy...

maar nee hoor, ze blijft er maar voor zitten kijken, en durft er precies niet tegen duwen of koppen....

is wel redelijk belangrijk, wij hebben geen kattenbak, en ga hier echt niet meer aan beginnen. het kan maar zo makkelijk zijn, als uw kat gewoon naar buiten kan voor zijn behoefte te doen.

Ik merk ook dat die nieuwe kat die kattenpoort maar niet gewoon wordt. ik heb ze nu al zeker 10 keer met haar kopke erdoor geduwd, om te tonen: in & out: easy...

maar nee hoor, ze blijft er maar voor zitten kijken, en durft er precies niet tegen duwen of koppen....

is wel redelijk belangrijk, wij hebben geen kattenbak, en ga hier echt niet meer aan beginnen. het kan maar zo makkelijk zijn, als uw kat gewoon naar buiten kan voor zijn behoefte te doen.
Als het een binnenkat is ga je niet anders kunnen volgens mij, als die maar dat gewoon is.

Die van ons vraagt zelfs om naar binnen te mogen, voor zijn behoefte. Erna gaat hij weer naar buiten :unsure:

Terug
Bovenaan