Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Zijn er hier nog wiens kat schizofrene trekjes vertoont? Als ze naast mij in de zetel ligt dan gaat ze al spontaan op haar rug liggen als ik nog maar mijn hand in haar richting beweeg. Kom ik ze elders in huis (laat staan buiten) tegen dan loopt ze schichtig in een grote bocht om me heen.

Kat heeft op stoffen zetel gepist 😖😤😤, deur naar kattebak was toegewaaid, en te laat gemerkt. Iemand die weet hoe je a) plek wegkrijgt en b) geur wegkrijgt? Want ze was dan nog zo arrogant om juist in de spleet tussen 2 kussens te plassen, waardoor er dus 2kussens plekken hebben en stinken. En nee, die kussens kunnen niet los.

Kat heeft op stoffen zetel gepist 😖😤😤, deur naar kattebak was toegewaaid, en te laat gemerkt. Iemand die weet hoe je a) plek wegkrijgt en b) geur wegkrijgt? Want ze was dan nog zo arrogant om juist in de spleet tussen 2 kussens te plassen, waardoor er dus 2kussens plekken hebben en stinken. En nee, die kussens kunnen niet los.

zo ne stoom/water stofzuiger huren?

1 von onze katten pist graag op ons houten keukentablet
Meestal s'nachts waardoor we dat niet altijd op tijd opgekuist
In de winter schijnt de zon op ee nbepaalde manier de keuken binnen waardoor dat blad opwarmt en nu zo een lekkere pisgeur afgeeft

Rolwagentje redt verlamde kitten: “Wheely Willie loopt weer vrolijk rond”

:love:

Zijn er hier mensen die al gebruik hebben gemaakt van een kattenhotel?
Wij zouden binnenkort een paar dagen weg zijn en overwegen die optie.

Voordelen:
- Mijn moeder moet niet 2x per dag naar hier rijden
- We moeten niet bang zijn dat de katten per ongeluk buiten schieten (ze zijn dat nog niet gewoon)

Nadelen:
- Dat lijkt zo triest...

Voordelen:
- We moeten niet bang zijn dat de katten per ongeluk buiten schieten (ze zijn dat nog niet gewoon)

Nadelen:
- Dat lijkt zo triest...

Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Als wij op vakantie gaan komt er altijd familie de katten verzorgen een keer per dag.
Moest dit geen optie meer zijn (wij gaan waarschijnlijk in de toekomst verder van familie wonen) zou ik eerder naar een petsitter kijken die aan huis komt en als dat niet gaat naar een kattenhotel.
Katten zijn namelijk niet gewoon om van omgeving te veranderen en dit kan voor veel stress zorgen. Bij ons is het prijskaartje ook een probleem aangezien wij vier katten hebben.

Moest ik toch voor een kattenhotel gaan, zou ik proberen om zo een kleinschalig mogelijk te nemen en zeker eens langst gaan en kijken of het allemaal wel in orde is. En natuurlijk ook eens reviews bekijken.

Voordelen:

Nadelen:
- Dat lijkt zo triest...
Geen ervaring mee, indertijd wel eens voor gekeken maar met 3 katten loopt de prijs heel hoog op. Als wij langer dan een weekend weg zijn, komt een vriend die in de buurt moet zijn voor zijn werk, ze eten en water geven en de kattenbakken doen. Dat laatste is hier ook het voornaamste, aangezien ze niet buitengaan. Om hem te bedanken, trakteren we dan op een etentje.
Als je goed overeen komt met buren, zou ik dat ook wel eens durven vragen.

Zelf ook nog niet gedaan. Het nadeel is wel dat mijn moeder mijn kat teveel eten geeft, dus als ik terugkom van vakantie is het kat en bazin op régime. Ik ben van plan om het in de toekomst aan één van mijn buurvrouwen te vragen. :unsure:

@Shaddix Heb jij nog kittens? Waarom moet uw moeder 2x per dag langskomen?

Zelf ook nog niet gedaan. Het nadeel is wel dat mijn moeder mijn kat teveel eten geeft, dus als ik terugkom van vakantie is het kat en bazin op régime. Ik ben van plan om het in de toekomst aan één van mijn buurvrouwen te vragen. :unsure:

@Shaddix Heb jij nog kittens? Waarom moet uw moeder 2x per dag langskomen?
Ze zijn 8 maanden.
We geven ze 4x per dag eten in kleindere porties. Ik geloof niet dat ze uit zichzelf geweldige portiecontrole hebben. Dus van 4x eten naar 1x per dag komt niet goed denk ik :unsure:

Iemand ervaring met een cat tracker systeem? Onze 2 katten mogen binnenkort buiten, ik mag er niet aan denken als ze plots spoorloos zouden zijn. Hierdoor zou ik ze graag van een tracking device voorzien.

Ze zijn 8 maanden.
We geven ze 4x per dag eten in kleindere porties. Ik geloof niet dat ze uit zichzelf geweldige portiecontrole hebben. Dus van 4x eten naar 1x per dag komt niet goed denk ik :unsure:
En is er niemand die dichterbij woont om een paar keer per dag langs te gaan?
Ik offer me eventueel graag op als vrijwilliger. :unsure:

Een vriend van mij heeft enige tijd een kat van een (goedbevriende) collega in huis genomen, maar die gingen ook wel voor een maand naar het buitenland op reis.

En is er niemand die dichterbij woont om een paar keer per dag langs te gaan?
Ik offer me eventueel graag op als vrijwilliger. :unsure:

Een vriend van mij heeft enige tijd een kat van een (goedbevriende) collega in huis genomen, maar die gingen ook wel voor een maand naar het buitenland op reis.
We zijn net verhuisd en kennen de buren nu nog niet zo goed dat we ze daar meteen mee willen opzadelen.
We zijn ook eens aan het kijken naar zo'n geautomatiseerde feeder. Dat zou het portie-probleem wel kunnen oplossen, en dan is 1 bezoekje per dag misschien wel genoeg.

We zijn net verhuisd en kennen de buren nu nog niet zo goed dat we ze daar meteen mee willen opzadelen.
We zijn ook eens aan het kijken naar zo'n geautomatiseerde feeder. Dat zou het portie-probleem wel kunnen oplossen, en dan is 1 bezoekje per dag misschien wel genoeg.

Ben je zeker dat ze dan gaan schrokken?

Mijn kat heeft altijd een vol bakje eten staan en overeet haar niet die is perfect op gewicht.

Als ik dus weg ga laat ik om de andere dag dus iemand langskomen.
En als ik minder dan 2 dagen weg ben laat ik zelfs niemand langskomen het zijn ten slotte katten :)

Mijne kater is vermist :( niet van zijn gewoonte om zo lang van huis te zijn. Heb al blokje om gedaan maar heb em nergens zien liggen. Hopelijk zit ie gewoon ergens tijdelijk vast. :(

Terug
Bovenaan